2 beeldschermen onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb net win XP pro nl erop gezet. Bij het opstarten van de computer piept hij altijd amdat hij de nieuwe installatie niet herkend. Die piepjes gaan weg als ik de bios wis (terugzet naar default). Dat heb ik nu ook gedaan. Daarvoor heb ik enkele uren XP met 2 beeldschermen zonder problemen gedraaid. Na het wissen van de bios wil hij niet meer op 2 beeldschermen.
Als ik agp als primair op laat starten zegt XP over het andere kaartje dit: Dit apparaat start niet. (Code 10)

Als ik pci als primair op laat starten zegt XP over het agp kaatje dit: Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)
Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.
Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten

Hoe los ik dit op? Ik vind het vreemd dat hijhet niet doet omdat het enige verschil in de bios zit. Die ik overigens weer exect dezeldfe instellingen heb gegeven.

niks gevonden in search

Hardware: zie specs (2e kaartje is een s3 virge dx/gx 2MB)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Kun je wat meer info geven over je hardware ? En wat bedoel je met BIOS wissen ? En heb je al geprobeerd je PCI-videokaart in een ander slot te steken ?

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Gisae
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 16:15 schreef KillBilly het volgende:
Kun je wat meer info geven over je hardware ? En wat bedoel je met BIOS wissen ? En heb je al geprobeerd je PCI-videokaart in een ander slot te steken ?
pci kaart in ander slot steken hoeft niet want hij heeft gewerkt. Dan moet ie het nu ook doen. En er is nog 1 slot vrij, en die zit direct onder de agp dus daar kan ie niet in vanwege gedeelde bronnen

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:14

JWO

ff assign irq to vga aan zetten in bios :?

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 21:44
Weet niet of dit de oplossing is maar je moet je PCI kaart in het tweede pci-slot duwen onder het agp-slot. Dit vanwege gedeelde bronnen maar dit had je zelf al een beetje gezegd.

Wat mij wel bijstaat is dat je voor WinXP wel min. 4 Mb geheugen op je videokaart nodig hebt. Ik weet niet of dit ook geldt bij een tweede videokaart maar ik zou het wel even nazoeken bij microsoftje.

Leeg

• Gisae
  • Niet online
Hij heeft het enkele uren gedaan. Na het laden van default values in de bios deed ie het niet meer. Ik heb wel iets gevonden waar het aan zou kunnen liggen. Er staat iets over plug and play en dat windows dan ook opties kan veranderen in de bios. Voor zover ik weet stond dit altijd uit, en dat staat nu aan. Ik ga ff proberen of het daar aan ligt.
Dat van die irc werkt niet. Het staat op auto, en ik heb elk pci slot een eigen irc gegeven en verschillende opties uitgeprobeert, maar dat hielp niet.

Pagina: 1