Ik zit al een tijdje met een nieuw 'projectje' in mn kop.
Ik heb op m'n site een aantal zwaar ingewikkelde forms staan, die nu gewoon vanuit .inc's ingelezen worden
( http://www.nvlf.nl/act.nvlf bijvoorbeeld )
Aangezien het nogal een pokkewerk is om dit soort tabellen + form inhoud te kloppen, leek het mij een goed idee om dit voor eens en altijd te gaan automagiseren.
De validatie van deze forms is op zich geen probleem. (zie hier )
Maar dan het genereren...
Het makkelijkste lijkt me om 1 (grote) form in 1 tabel in de db te zetten, met dan een aantal kolommen:
naam
caption
type
class
width
height
etc.
zodat je iig deze af kan lopen met een loopje.
maar wat dan als je bijv. zo'n formpje wil genereren? Dan moet er zowat nog een hele scripting taal bij die de layout van de tabel opmaakt, en dat is weer niet echt gebruikersvriendelijk
(uiteindelijk is het de bedoeling dat m'n gebruikers zelf in de cms een formulier kunnen opbouwen waarvan de resultaten gemaild worden)
Iemand hints, tips, suggesties?
ja, ik weet het, de javascript van deze is niet helemaal bugvrij
Ik heb op m'n site een aantal zwaar ingewikkelde forms staan, die nu gewoon vanuit .inc's ingelezen worden
( http://www.nvlf.nl/act.nvlf bijvoorbeeld )
Aangezien het nogal een pokkewerk is om dit soort tabellen + form inhoud te kloppen, leek het mij een goed idee om dit voor eens en altijd te gaan automagiseren.
De validatie van deze forms is op zich geen probleem. (zie hier )
Maar dan het genereren...
Het makkelijkste lijkt me om 1 (grote) form in 1 tabel in de db te zetten, met dan een aantal kolommen:
naam
caption
type
class
width
height
etc.
zodat je iig deze af kan lopen met een loopje.
maar wat dan als je bijv. zo'n formpje wil genereren? Dan moet er zowat nog een hele scripting taal bij die de layout van de tabel opmaakt, en dat is weer niet echt gebruikersvriendelijk
(uiteindelijk is het de bedoeling dat m'n gebruikers zelf in de cms een formulier kunnen opbouwen waarvan de resultaten gemaild worden)
Iemand hints, tips, suggesties?
ja, ik weet het, de javascript van deze is niet helemaal bugvrij