MS Proxy Server 2.0 probleem

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb op een win2k SP2 server bak met IIS MS Proxy Server 2.0 geinstalleerd. (M.b.v. de patch natuurlijk)
Ik heb een adsl verbinding aan deze bak hangen die werkt. Dus ik kan op de proxy bak zelf internetten.
In Ms proxy server heb ik bij web-proxy, socks, en winsock proxy staan dat ze mogen bellen (autodial, met de vereiste gegevens).
Toch werkt het niet. Als een client een request doet, dan gaat hij niet bellen.
Wat vergeet ik?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
Werkt het wel als je handmatig de verbinding er in hangt?
Zo ja ff kijken op het punt waar je de verbinding in moet stellen of daar een vinkje staat waar bij je de clients toestemming geeft om de server in te laten bellen.

Werkt het niet als je de verbinding er handmatig inhangt dan moet je ff nakijken of je de ms-proxys client wel geinstaleerd hebt op de workstations.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik zelf al verbinding heb gemaakt met adsl werkt het ook niet.
De proxy doet gewoon geen proxy requests accepteren en doorsturen...
Client is geinstalleerd op workstations trouwens.

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 10:55

bdl

Heb je op de client het ip adres of de servernaam gebruikt, mijn ervaring is dat je bij de eigenschappen van IE gewoon het IP adres in moet vullen. Tevens binnen proxy de rechten per service aanpassen ! dit word makkelijk vergeten
Mocht je achter je proxy willen mailen wel de proxy client installeren.

Verwijderd

waarom gebruik je niet gewoon routing?
als je een snelle verbinding met weinig clients hebt, dan heb je niks aan een proxy server.
Zeker een zonder NAT

Verwijderd

Je moet je ip adressen van de adsl modem ook toevoegen aan je LAT dus 10.x.x.x. dan doet ie het wel !

Verwijderd

op je clients wsp geinstalleerd?

je proxy op ie moet http://hostnamevanserver zijn (geen ip, uit ervaring weet ik dan dit beter werkt)
Pagina: 1