Mijn doel
1) Desktop PC (niet continu aan)
2) Laptop als webserver
De Middelen
ADSL via Demon / versatel
Arescom NetDSL 1000 (demon / versatel)
Ik heb password en software om deze te configgen
Ethernet switch
5 poorts, met uplink
Desktop PC
Win XP, Athlon XP 1600+
Laptop
1x PCMCIA 10Mbit (Argosy EN210)
Huidige situatie
Desktop: 192.168.1.2
Laptop: 192.168.1.3
ADSL router: poortmap van mijn_externe_static_ip:80 (TCP) naar 192.168.1.3:80 (TCP)
Het probleem en de vaagheden
Hij doet het niet (helemaal) goed
Indien ik via in de browser naar mijn_externe_static_ip ga, geen response. Echter, indien ik op desktop naar 192.168.1.3 ga, dan wel oke (webserver is dus goed). Op desktop ook een webservertje. Indien ik poortmap naar 192.168.1.2 zet, dan doet hij het wel via mijn_externe_static_ip !
Verder, indien ik de desktop uit de switch haal (unplugged
), en ga (via een inbel verbinding van een andere internetprovider) naar mijn_externe_static_ip, dan doet hij het ook goed!!!
De vaagheid: waarom, o waarom, doet hij het niet als ik de desktop weer in de switch plug... Ik begrijp er geen yota van..
Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alle pogingen zijn welkom!
1) Desktop PC (niet continu aan)
2) Laptop als webserver
De Middelen
ADSL via Demon / versatel
Arescom NetDSL 1000 (demon / versatel)
Ik heb password en software om deze te configgen
Ethernet switch
5 poorts, met uplink
Desktop PC
Win XP, Athlon XP 1600+
Laptop
1x PCMCIA 10Mbit (Argosy EN210)
Huidige situatie
Desktop: 192.168.1.2
Laptop: 192.168.1.3
ADSL router: poortmap van mijn_externe_static_ip:80 (TCP) naar 192.168.1.3:80 (TCP)
Het probleem en de vaagheden
Hij doet het niet (helemaal) goed
Indien ik via in de browser naar mijn_externe_static_ip ga, geen response. Echter, indien ik op desktop naar 192.168.1.3 ga, dan wel oke (webserver is dus goed). Op desktop ook een webservertje. Indien ik poortmap naar 192.168.1.2 zet, dan doet hij het wel via mijn_externe_static_ip !
De vaagheid: waarom, o waarom, doet hij het niet als ik de desktop weer in de switch plug... Ik begrijp er geen yota van..
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Alle pogingen zijn welkom!