Yo P&W-ers,
Ik ben nu al ruim 2 uur aan het brainstormen over een lastvisit systeem op ons forum. Aangezien deze vanaf scratch geschreven is en niets van andere boards wil c/p-en moeten we alle problemen dus zelf oplossen.
Het gaat allemaal prima. Ik heb net een nieuw login-systeem gemaakt om ons aller 1337 Haxor DR te stoppen met het kijken in crew ed
. Nu heb ik een session/ db systeem gemaakt die een 1malige check doet op de db en zo de session data uitlegd en een session aanmaakt (code zie hieronder).
Bovenstaand scriptje zorgt er dus voor dat je sessie data uitgelezen word. Wat ook in die sessie data staat is je lastvisit. Maar ik heb werkelijk echt geen idee hoe ik het volgende probleem moet oplossen:
Je komt op het forum, krijgt je uid toegewezen door een grab uit een cookie en db (zie script hierboven) en je bent logged-in. Nu wil ik ook dat ie je last visit laat zien (net zoals hier op GoT en VBB). Dit systeem werkte eerst bij ons op cookies, maar ik wil graag dat als je op een andere pc inlogd je oude lastvisit komt te staan.
Dit zelf is niet zo heel erg moeilijk alleen het volgende moet er ook bijkomen:
Als je binnen 900 sec (15 minuten) terugkomt op het forum mag er geen nieuwe lastvisit aangemaakt zijn. Dus gewoon doorsurfen waar je was. Ook als je je browser NIET sluit moet er na 15 minz WEL een update komen. Net zoals hier op GoT.
Heeft iemand enig idee om me op weg te helpen? 2 uur bezig, en een stukkie fruttig php in mijn editor dat niet werkt. Zie hier de session table die ik gemaakt heb:
Alvast bedankt
Ik ben nu al ruim 2 uur aan het brainstormen over een lastvisit systeem op ons forum. Aangezien deze vanaf scratch geschreven is en niets van andere boards wil c/p-en moeten we alle problemen dus zelf oplossen.
Het gaat allemaal prima. Ik heb net een nieuw login-systeem gemaakt om ons aller 1337 Haxor DR te stoppen met het kijken in crew ed
PHP:
1
| <?session_start();if(isset($sescookie) && !isset($u)){ $cookie = explode(";",$sescookie); $querycookie = mysql_query("SELECT * FROM session WHERE uid='$cookie[0]' AND sessid='$cookie[1]'"); $fetchcookie = mysql_fetch_array($querycookie); $rowscookie = mysql_num_rows($querycookie); if($rowscookie==1) { $u = $fetchcookie[uid]; session_register("u"); } else { setcookie("sescookie","NULL",time()-1); }}?> |
Bovenstaand scriptje zorgt er dus voor dat je sessie data uitgelezen word. Wat ook in die sessie data staat is je lastvisit. Maar ik heb werkelijk echt geen idee hoe ik het volgende probleem moet oplossen:
Je komt op het forum, krijgt je uid toegewezen door een grab uit een cookie en db (zie script hierboven) en je bent logged-in. Nu wil ik ook dat ie je last visit laat zien (net zoals hier op GoT en VBB). Dit systeem werkte eerst bij ons op cookies, maar ik wil graag dat als je op een andere pc inlogd je oude lastvisit komt te staan.
Dit zelf is niet zo heel erg moeilijk alleen het volgende moet er ook bijkomen:
Als je binnen 900 sec (15 minuten) terugkomt op het forum mag er geen nieuwe lastvisit aangemaakt zijn. Dus gewoon doorsurfen waar je was. Ook als je je browser NIET sluit moet er na 15 minz WEL een update komen. Net zoals hier op GoT.
Heeft iemand enig idee om me op weg te helpen? 2 uur bezig, en een stukkie fruttig php in mijn editor dat niet werkt. Zie hier de session table die ik gemaakt heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| +----+----------------------------------+-----+------------+--------------+ | id | sessid | uid | lastvisit | lastactivity | +----+----------------------------------+-----+------------+--------------+ | 6 | ab49fb6d7d941601e0b519284fa555d9 | 2 | 1018012239 | 1018012239 | | 2 | b560dd1dd63bd3dcb76c4e478d54e81b | 1 | | | | 5 | 6f258707fbed49c2e8434ee45e1a0efc | 4 | | | | 4 | 344e8b51908837c4953299b7a48694b9 | 3 | | | +----+----------------------------------+-----+------------+--------------+ |
Alvast bedankt
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.