Toon posts:

[cm] monteren van koffer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben ik sinds kort met een koffer mod begonnen en heb ik dus besloten om de zijkanten van triplex te maken en het deksel en de onder kant van plexiglas.
Dit wil ik af gaan werken met 2 mm dik aluminium hoekprofielen

maar hoe kan ik dit nou het beste aan elkaar vast zeten?
Kwam zelf op de volgende ideeen:
popnagels (werd me afgeraden0
moeren
schroeven
of ordinair lijmen met epoxy hars ofzo

wie kan mij uit ervaring of theoretische vertellen wat nou het beste is?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

als je echt netjes wil gaan werken, moet je het laten lassen door een prof... kost wel iets maar is errug netjes dan :P

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor hout en plexiglas lassen jij bent me een mooie
Het aluminum laat ik waarschijnlijk oden door een maat van me maar hoe krijg nou dan dat plexi en triplex en alu aan elkaar?

Verwijderd

ik zou heele mooie schroeven kopen met een ronde kop (van die mooie galde) en dan een mooi kleurtje ofzo blauw metallic maar daarin zijn veel keuzes! zoek gewoon wat je mooi vind probeer desnoods wat

Verwijderd

Topicstarter
ja maar is zo zonda als je net gekochte plexi plaat zie barsten zoals dat zou gebeuren bij pop nagels

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

Op vrijdag 05 april 2002 15:26 schreef whocarezwarez het volgende:
ja hoor hout en plexiglas lassen jij bent me een mooie
Het aluminum laat ik waarschijnlijk oden door een maat van me maar hoe krijg nou dan dat plexi en triplex en alu aan elkaar?
oops |:( niet goed gelezen :P dacht dat je de alu profielen netjes af wilde werken / bevestigen aan elkaar :)

* MaNdM zal voortaan beter lezen >:)

To be determined...

Verwijderd

Je moet niet bang zijn voor scheuren in je triplex, Tenzij je het fout doet....

Dé manier om splijten te verkomen:
1- als je een schroef hebt, dan zie je dat het een kern en het spiraal vormige scherpe kantje..
2- het spiraal vormige "draad" houd de schroef vast,
3- wat je dus moet doen is de Kern meten en met een boortje op die maat even voor boren.
4- Dit voorkomt splijten, doordat de kern het hout niet opzij drukt.
5- gebruik het liefst een schroefen draaier, dan heb je de krachten het best in bedwang.
6- gaat het te lastig met de hand, doe dan wat zeep op je schroef en het glijd een stuk makkelijker.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

(Laat me het resultaat ook ff zien!!)

Verwijderd

Topicstarter
thx

denk dat ik het maar ga lijmen en schroeven weet ik zeker dat het de komende jaren niet meer los laat

Verwijderd

Je kunt toch ook gewoon lijmen? Als je goede lijm neemt en een beetje netjes lijmt, kan dat best.

Verwijderd

Let er dan wel op dat je Heeeeeeel Goed opschuurt, meteen lijmt en niet te dicht bij de randjes van je hoeken komt, anders krijg je hele ransige vlekken die Je alleen mooi met schuren weer weg haald... en dat zou zonden zijn...
Ga je trouwens eerst schilderen (het Triplex) of eerst lijmen/schroefen? Ik raad je het eerste aan, anders wordt het zo'n troep...

(8>
Pagina: 1