Toon posts:

Koeling vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder meldde in deze groep is mijn probleem dat mijn pc elke keer vastliep inderdaad een koeling probleem geweest. Sinds ik de omkasting eraf heb gelaten, is ie niet 1 keer meer vastgelopen, ben bijna geneigd om hem er permanent af te laten!

Ik ga binnekort een nieuwe CPU kopen (mede op jullie advies wordt dat een PIII xxxE, ik twijfel nog tussen een 600 en een 700).
Ik wil natuurlijk niet weer in koelingsproblemen komen en dus vandaar de volgende vraag.

Mijn huidige PII cpu coolfan pas niet op de nieuwe PIII en dus moet ik een nieuw kopen. Wat is, als je niet overclockt en dus geen extreme temperaturen produceert, een goede coolunit voor een PIII 600E/700E waarvoor je niet (te) veel geld moet neertellen?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Op cooling moet je niet bezuinigen vind ik.. is het zowat het belangrijkste...

Ik weet ook niet wat voor cooler goed is voor een PIII (de Chrome Orb zie ik hier wel geregeld langs flitsen eigenlijk)...

Maar kijk ook eens of je je kast een beetje opnieuw kan inrichten zodat er een goed airflow is.. zet een extra fan in die de lucht naar buiten blaast. en evt eentje erbij die "verse" lucht in de kast aanvoert..

Pvouput live

Verwijderd

Als je toch niet gaat oc'en heb je ook niet zo'n "dure" orb nodig.

Gewone standaard koeler kan het prima doen.

Om je systeem zelf wat meer te koelen zou ik gewoon een 8*8 voor onder (zuigen) en een 8*8 achter boven plaatsen (blowen).