Toon posts:

Computer beveiligen tegen irritant zusje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
m'n zusje zit dus de hele dag op mijn server pc te hotmailen en msn'en, ondertussen haalt ze de ene na de andere exe file binnen en loopt ze in systeem mappen te rotzooien

bestaat er een programma wat ervoor zorgt dat je niet zomaar exe files en andere gevaarlijke types (com, vbs) kan uitvoeren en dat het registery en systeemmappen niet meer toegankelijk zijn?

ik draai win2k en heb al geprobeerd een user aan te maken met minder rechten maar je kan dan nog steeds gevaarlijke files downen en uitvoeren dus ik was op zoek naar een simpel tooltje die de boel kan dichtspijkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Als je zusje een niet te grote computerkenner is kan je toch gewoon screen-saver aan zetten met wachtwoord erop? En dan ook wachtwoord in bios zetten dan kan ze hem ook niet opnieuw opstarten. Misschien is dit een fluttip maar mij lijkt het de simpelste oplossing.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Zei je exe-bestandjes op je server-pc???! :o Wie gebruikt er nou een Windows PC als server |:( Gewoon linux nemen, ben je van al het gezeik af :9

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 20:25
Als je een MSI MoBo kan je de SmartKey gebruiken die gaat via USB trek je hem eruit dan is je PC gelock zonder sleutel start die ook niet op

PS je zusje zit wel te kl*ten met je PC zelf in je Plaatje op GoT gaat die irritante Bonzay Budy zitten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je dat ze geen exe-bestanden meer kan downloaden of wil je dat ze nix mag ? (enkel beetje msn-en ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik de pc als server gebruik (ftp, remote admin) maar het is dus gewoon de pc van me ma en m'n zusje moet er wel op kunnen.. als ze er helemaal niet op zou mogen had ik idd wel een pass gebouwd in de screensaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

gast account?

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:29 schreef Blizard het volgende:
Wil je dat ze geen exe-bestanden meer kan downloaden of wil je dat ze nix mag ? (enkel beetje msn-en ofzo)
ze mag wel msn'en en hotmailen, en ook wel jpg's en doc's binnehalen maar geen exe, vbs etc

ze loopt nu de hele tijd van die screenmates (schapen die over je scherm lopen enzo) en andere files te downen zonder dat ze doorheeft dat het kwaad kan, heb laatst de pc al moeten formateren omdat ie helemaal wast dicht geslipt door die zooi.

en aangezien ik hem als server gebruik is het wel de bedoeling dat er niemand binnekomt via een of andere backdoor die m'n zusje achteloos heeft geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:33 schreef blobber het volgende:
gast account?
al geprobeerd maar exe files downen etc kan dan nog steeds, alleen het installeren van progs en bepaalde systeem instellingen is dan onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

in systeembeheer kun je de policies nog strakker aantrekken als het goed is

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

ff tussendoor

VETTE KAST :9~

edit:
btw dat banzai beesie is vet cool, zolang het maar een plaatje is

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:36 schreef blobber het volgende:
in systeembeheer kun je de policies nog strakker aantrekken als het goed is
al gekeken maar het is volgens mij niet mogelijk om hem zo in te stellen dat je wel normaal kan surfen en files downloaden maar niet exe files kan downen en uitvoeren

bovendien heb ik geen zin om steeds in en uit te loggen, zeker als er net 10 mensen op me ftp zitten te downen

daarom zocht ik een tooltje waarmee je bepaalde dingen tijdelijk kan locken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:37 schreef VioLenT het volgende:
ff tussendoor

VETTE KAST :9~
thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
maar als je een accountje maakt met beperkte rechten kan er toch nix gebeuren ? ik heb mijn broertje en zusje ook een eigen accountje gegeven ( uiteraart niet op mijn pc want die is heilig en onbevoegd aaraken zal gestraft worden >:) ) maar als ik ze beperkte rechten geef kunnen ze geen exe dingetje installeren hoor... ook nix van een cd-rom enzo... als je een account voor haar hebt gemaakt in welke groep zet je haar dan ?

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op vrijdag 05 april 2002 15:38 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

al gekeken maar het is volgens mij niet mogelijk om hem zo in te stellen dat je wel normaal kan surfen en files downloaden maar niet exe files kan downen en uitvoeren

bovendien heb ik geen zin om steeds in en uit te loggen, zeker als er net 10 mensen op me ftp zitten te downen

daarom zocht ik een tooltje waarmee je bepaalde dingen tijdelijk kan locken
Hm..zusje vastbinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:40 schreef Deacon het volgende:
maar als je een accountje maakt met beperkte rechten kan er toch nix gebeuren ? ik heb mijn broertje en zusje ook een eigen accountje gegeven ( uiteraart niet op mijn pc want die is heilig en onbevoegd aaraken zal gestraft worden >:) ) maar als ik ze beperkte rechten geef kunnen ze geen exe dingetje installeren hoor... ook nix van een cd-rom enzo... als je een account voor haar hebt gemaakt in welke groep zet je haar dan ?
jah maar dan moet ik dus steeds in en uit loggen en zoals ik al zei is dat nogal lastig omdat ik dan weer m'n ftp moet afsluiten etc

en volgens mij kunnen ze dan wel exe files uitvoeren alleen geen programma's installeren (registery lock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:40 schreef blobber het volgende:

[..]

Hm..zusje vastbinden ;)
ja of afschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Neem NTFS en daarmee kan je mooie dingen instellen, onderandere de max hd ruimte en nog heel wat andere dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:43 schreef geforce5_guy het volgende:
Neem NTFS en daarmee kan je mooie dingen instellen, onderandere de max hd ruimte en nog heel wat andere dingen :P
jah maar dan moet ik dus ook weer met accounts gaan werken.. en dat is nogal irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-08 11:14
Op vrijdag 05 april 2002 15:42 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

ja of afschieten
uh als je klaar bent met jouw zusje kun je dan niet ff hier langs komen ? >:)

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
hmm ja ok,
dan mot je ff op internet zoeken naar een progje die dat kan.

Of geen account maken met NTFS maar gewoon dat de restricties gewoon voor iedereen gelden. En alleen de beheerder (jij) wat kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
win2k server installeren is geen optie ? (dan kan je haar een account geven en jij via terminal services je ftp etc onderhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET TOETSEMBORD INBESLAG NEMEN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 05 april 2002 15:43 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

jah maar dan moet ik dus ook weer met accounts gaan werken.. en dat is nogal irritant
Waarom draai je dan W2k ????
Je wil wel de veiligheid maar niet de consequenties, ennneh een ftpserver kun je toch gewoon als service draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Nog misschien een mogelijkheid : Gewoon ff vragen aan je zusje of ze geen exe-bestanden meer download ?! [zal wel niet lukken, maar kan maar es proberen uiteraard]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows 2000 is het zowieso geen probleem om in en uit te loggen met je FTP. Zolang de service gestart is dan doet ie het gewoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:52 schreef Blizard het volgende:
Nog misschien een mogelijkheid : Gewoon ff vragen aan je zusje of ze geen exe-bestanden meer download ?! [zal wel niet lukken, maar kan maar es proberen uiteraard]
m'n zusje weet het verschil niet eens tussen een bmp en een jpg laat staan dat ze weet wat een exe is

laatst probeerde ze een videclip van 68mb naar een vriendinnetje te versturen die een 33.3k modem heeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, zusjes he!
Toen ik mijn pc nog moest delen had ik een desktop met daarop meer icoontjes dan dat er op paste. :(

Met win2k lockde ik altijd de computer als ik er iets op aan het doen was (ftpen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 14:34
Als ze via DAP download gewoon instellen dat .exe files automatisch in de prullenbak terecht komen :)

NIet eens zo'n gek idee, toch? :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Reborn kaartje er in proppen. Alle bewerking worden gesimuleert, en na een herstart is alles weer normaal :)

De beste virus/spyware/trojans oplossing tot nu toe.

Jammer voor je zusje dat ze dan alles kwijt is. na een restart. (op te lossen door een xtra partitie)

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 21:25

JnX

Maar accounts moet je toch wel nemen?? Want je kan het wel blokkeren dat er geen exe's kunnen worden gedownloaded of uitgevoerd, maar dan kan jij het ook niet :?

Btw, je kan je account aan laten staan... Dan blijft je ftp servertje draaien en kan je zusje ook gewoon inloggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 15:25 schreef phaas het volgende:
Zei je exe-bestandjes op je server-pc???! :o Wie gebruikt er nou een Windows PC als server |:( Gewoon linux nemen, ben je van al het gezeik af :9

Barry
lachen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 22:19
Gewoon een klein servertje erbij plaatjen, en een workstation van die windows-bak maken, en als ze het slopen hebben ze pech...

ik haat broertjes/zusjes die msn virussen installeren etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het antwoord is allang gegeven door De_BaRrEzZzMaN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van WinXP erop draaien... je logt jezelf uit, maar alles draait door. En ondertussen kan je zusje tevergeefs gaan proberen haar exe-verlangens bot te vieren op een account met restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltje21
  • Laatst online: 25-06 21:51
Een virusscanner installeren die alle gedownloade files automatisch scant, besmette automatisch opruimt, deze met een password protecten zodat ze deze niet kan uitzetten. (heb je in ieder geval geen besmette bestanden).

diskspace beperken, folders dichtimmeren, alleen schrijfrechten op een tempfolder, rechten van deze folder dichtzetten zodat ze alleen mag schrijven en lezen, maar niet executen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:51

L0g0ff

omg

start>run>gpedit.msc

hiermee kun je alles dichtspijkeren.

Btw je kan ook gewoon een firewall op je pc zetten en zorgen dat ze niks meer kan downloaden.

Ik zou trouwens als ik jouw was dr ook geen foto's enzo laten binnen halen. Scheelt alleen maar gezeik.

Ik heb gewoon 2 accounts op mijn pc: 1 voor mij (admin) 1 voor mijn zusje (gast) en mijn broertjes mogen heeel af en toe mijn account gebruiken maar dan zeg ik ze van te voren wat er wel en wat er niet mag. Dit controleer ik vervolgens door te kijken welke applicaties er zijn opgestart (winxp search) en vervolgens ligt het aan hun of ze er de volgende keer weer achter mogen ofniet ;)

Dan leren ze snel genoeg respect te krijgen voor mn peeceetje

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Weet iemand een relaxte tutorial voor die gpedit want ik snap er werkelijk niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 18:54

Mentalist

[avdD]

Zusjes |:(

Ik heb hier een broertje (van 8 jaar ;()... In ademnood heb ik hem mijn oude 486 gegeven. Niet dat ie daarop kan internetten maar hij wou op de "hoofd" pc allemaal troep installen...

Misschien kun jij ook zoiets doen..dan regelen dat een PC voor je zusje internet naartoe wordt geroute en de "hoofd" pc is veilig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry
linux heeft misschien een paar voordelen... maar geef toe alles wordt bijna gemaakt voor windows. dus shut the fuck up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:51

L0g0ff

omg

Op vrijdag 05 april 2002 16:25 schreef Rene59 het volgende:
Weet iemand een relaxte tutorial voor die gpedit want ik snap er werkelijk niets van...
backup + error on trial :P

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Op vrijdag 05 april 2002 16:38 schreef OhMyGod het volgende:

[..]

backup + error on trial :P
Dat dacht ik dus al :(
Dan maar in de vakantie een extra harddisk halen om mee te klooien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 04-10 20:58
Ik heb een 2e pc voor mijn zusje gebouwd, 133ér met 64 mb ofzo. kan ze mee msnen..

vanochtend heeft die pc het niet overleefd.. mijn zusje deed een low-level-format...

kwam in bios terecht, en vervolgens wou ze eruit door 100x op enter te drukken... resultaat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:42 schreef Icey het volgende:
Ik heb een 2e pc voor mijn zusje gebouwd, 133ér met 64 mb ofzo. kan ze mee msnen..

vanochtend heeft die pc het niet overleefd.. mijn zusje deed een low-level-format...

kwam in bios terecht, en vervolgens wou ze eruit door 100x op enter te drukken... resultaat is duidelijk.
hehe.. naja zolang ze alleen haar eigen files verneukt is het niet zo'n probleem

eigenlijk moet je gewoon een soort OS vanaf cd laten booten, kan ze helemaal nix slopen.. maar kweet niet of dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Wat hebben zusjes toch met MSN, vraag ik me af :? *D.

In gpedit kun je ook een optie instellen 'Only allow to run authorized applications' of iets dergelijks, misschien is dat iets?

FTP-server draait trouwens inderdaad als service, dus daar hoef je niet voor ingelogd te zijn.
Op vrijdag 05 april 2002 16:37 schreef DeadlyPoison het volgende:
linux heeft misschien een paar voordelen... maar geef toe alles wordt bijna gemaakt voor windows. dus shut the fuck up
Als ik me er even in mag mengen, ik vind dit niet zo heel erg aardig. En voor serverdoeleinden is Linux echt wel beter. Het gaat hier echter om een computer waarop ook (vooral) gewerkt/gerecreëerd wordt, dus Windows 2000 handhaven lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry
WAT EEN GEBULLSHIT VAN JOU ... DAT VRAAGT DIE TOCH NIET ... KLOOTZAK .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[edit]
U had mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

zusje met haar vingers in de voedings fan douwen raat ze de pc nooit meer aan

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 05 april 2002 16:59 schreef korn het volgende:
WAT EEN GEBULLSHIT VAN JOU ... DAT VRAAGT DIE TOCH NIET ... KLOOTZAK .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gemeld in SUM: [topic=459806]. Zou er bijna zelf van gaan schelden, belachelijke reactie :{.
Op vrijdag 05 april 2002 17:04 schreef computerboer22 het volgende:
zusje met haar vingers in de voedings fan douwen raat ze de pc nooit meer aan
Dit is trouwens geen HK-topic: iemand vraagt hier serieus om een oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeroenho
  • Niet online
Wil je voorkomen dat ze rare dingen doet met de pc, of wil je dat ze helemaal niet meer op die pc kan werken?

Als je de tweede optie wil, kan je er een screensaver met password opzetten, dan kan ze nix met die pc.
Als je wilt voorkomen dat ze rare dingen doet, zul je toch wat creatiever moeten zijn. Voorkomen dat iemand .exe bestanden runt, lijkt me vrijwel onmogelijk... Op die manier is geen programma meer te starten.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 17:12 schreef El_GringO het volgende:
Wil je voorkomen dat ze rare dingen doet met de pc, of wil je dat ze helemaal niet meer op die pc kan werken?

Als je de tweede optie wil, kan je er een screensaver met password opzetten, dan kan ze nix met die pc.
Als je wilt voorkomen dat ze rare dingen doet, zul je toch wat creatiever moeten zijn. Voorkomen dat iemand .exe bestanden runt, lijkt me vrijwel onmogelijk... Op die manier is geen programma meer te starten.
het ging er dus om dat ze niet exe bestanden kan downloaden EN uitvoeren

verder moet ze niet in systeeminstellingen kunnen rotzooien en niet overal op de harde schijf kunnen komen

aangezien dit nogal wat werk is om handmatig te doen vroeg ik dus of er een tooltje was die dit zou kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhereman
  • Laatst online: 29-09 14:15

Nowhereman

Ygenweis

Op vrijdag 05 april 2002 17:12 schreef El_GringO het volgende:

Dat kan toch wel hoor...
Je kunt wel m.b.v. security templates instellen dat ze alleen bepaalde *.exe's op kan starten :)

-Pwn the day-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar jaar terug had ik dat gezeik ook. :(

Mijn bak was de enige met een scanner in huis en je raad het al, me broer moest em gebruiken.
Gebeurde dit niet onder begeleiding, dan eindigde mijn toch kleine 6 gieg schijf aan zijn einde (kwa volume dan :P).

Mijn oplossing destijds:

WinNT pakken (nu zou je makkelijker 2000 of XP kunnen gebruiken), een profile aanmaken, met totaal 1 mb profile (dan blijft de desktop ook beperkt met ruimte :) ).

Geef dat account absoluut geen schrijfrechten op de partities maar zet er een aantal gemapte netwerkdrives op.
Me broer kon dus alleen scannen en die rotplaatjes naar een andere pc wegschrijven.

Maar ja, nog kreeg tie het voor mekaar de boel in de soep te laten draaien. Dat is mij nog steeds een raadsel, waarschijnlijk de computer een fix aantal keren niet goed of normaal uitgezet.

Suc6 met je zusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties,het lijkt er dus op dat ik met user accounts etc alles handmatig moet gaan dichtspijkeren.. en daar heb ik eerlijk gezegd weinig zin in en vorige keer dat ik het probeerde had ie alle instellingen van administrator gewist :(

dus hierom vroeg ik of er geen tooltje was die het snel en waterdicht kon beveiligen, maar als dat er niet is dan formateer ik die bak gewoon om de zoveel weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Laatst online: 19-02-2024
je kunt toch ook gewoon tegen haar zeggen dat ze niks mag downloaden (eventuleel alleen niet wat .EXE etc eindigt.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 17:36 schreef thijz het volgende:
je kunt toch ook gewoon tegen haar zeggen dat ze niks mag downloaden (eventuleel alleen niet wat .EXE etc eindigt.....)
jah maar dat doet ze toch niet.. ze snapt niet eens WAT ze download.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je hier wat aan.... me eigen trauma's :D :D :D :D

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/187951

Oneeeee wat sonde is Hk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Het is mischien niet de perfekte oplossing maar bij ons op school gebruiken we "Illusion" dat wekt perfekt je kan hem met een wacht woord beveiligen en wat hij doet is alles wat je op je pc zet niet wekrlijk op je hdd zetten dus als je hem opnieuw opstart is alle wat je geinstaleerd hebt weg je kunt hem met een wachtwoord de blokken als je er iets op wilt zetten je kan ook nog zggen dat je bijv, wel in de map c:\mijn documenten bijv alleen jpg en doc filetjes mag neerzetten ik denk dat het wel cewl werkt (Als het lukt mail me dan ff please naar y.bachy@wanadoo.nl)

ik hoop dat je er iets aan hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:06 schreef Joepho het volgende:
Het is mischien niet de perfekte oplossing maar bij ons op school gebruiken we "Illusion" dat wekt perfekt je kan hem met een wacht woord beveiligen en wat hij doet is alles wat je op je pc zet niet wekrlijk op je hdd zetten dus als je hem opnieuw opstart is alle wat je geinstaleerd hebt weg je kunt hem met een wachtwoord de blokken als je er iets op wilt zetten je kan ook nog zggen dat je bijv, wel in de map c:\mijn documenten bijv alleen jpg en doc filetjes mag neerzetten ik denk dat het wel cewl werkt (Als het lukt mail me dan ff please naar y.bachy@wanadoo.nl)

ik zal het ff testen ;) waar kan je het downen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

je kan dual-boot overwegen.
W98 vor j zus en zo en w2k (ntfs)/linux/ wat dan ook voor j server.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Wie laat nou een zus op een server :? (op Dani-Filth na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Misschien een raar idee, maar zegt
zusje <== plank met spijker
je niets? >:) ;)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:52 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Wie laat nou een zus op een server :? (op Dani-Filth na)
het is de pc van me ma, dus ik heb er nix over te zeggen.. ik gebruik hem alleen als server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 22:52 schreef Darkmagic het volgende:
Misschien een raar idee, maar zegt
[..]

je niets? >:) ;)
al geprobeert maar ze heeft het overleeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 05 april 2002 22:54 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

het is de pc van me ma, dus ik heb er nix over te zeggen.. ik gebruik hem alleen als server
Geef je zusje een P90 ofzo, met 16 MB, en laat haar daarop kloten.

Anders is dit misschien wat voor je : Boot And Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastWallie
  • Laatst online: 25-11-2024
Hartig woordje voeren met je zusje, goeie virusscanner installeren of anders de hele zaak dichtgooien.
Je kunt toch niet alles zo dicht timmeren dat ze helemaal geen schade aan kan richten

http://www.jawal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 05 april 2002 23:11 schreef FastWallie het volgende:
Hartig woordje voeren met je zusje, goeie virusscanner installeren of anders de hele zaak dichtgooien.
Je kunt toch niet alles zo dicht timmeren dat ze helemaal geen schade aan kan richten
Heb je de hele thread nou gelezen of niet :? (tech posts aan het verzamelen ;) :?)

Hij kan niet alles dichtgooien, zijn zusje moet er ook achter kunnen... Want die pc is dus niet helemaal van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastWallie
  • Laatst online: 25-11-2024
Hartig woordje voeren dus

http://www.jawal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo simpel:

Maak een nieuwe account aan voor je zusje (dat ZAL je wel moeten, hoe weet die pc anders dat je zus erachter zit, en niet jij), met als group "users", meer niet. Die FTP server start hoostwaarschijnlijk als een service, dus die blijft vrolijk doorhobbelen, wie er ook wel of niet is ingelogd.

Geef haar vervolgens full-control op haar map :\documents and settings\naamvanjezusje\ en alles wat daar onder zit. NTFS gebruiken dus.

Controleer verder dat ze niet meer dan read rechten heeft op de rest van de machine.

Alle meuk die ze dan nog kwijt wil kan ze hooguit in haar eigen directory kwijt...

Enne, installeer een virusscanner uiteraard.

edit:

misschien ook eens met je ma over praten, misschien spook je zelf wel dingen uit op haar pc waar ze helemaal geen zin in heeft...krijg daar misschien weer mot over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je het beste je kan bezig houden met de (op)voeding van je zusje. wat je nu doet is het bestrijden van de symptomen.
Jij zit met de problemen en zij gaat vrolijk verder. :'( Verleg het probleem dus naar je zusje.
Laat haar eens, onder jouw begeleiding, de computer volledig installeren. :P
Misschien dat ze dan wakker wordt. Bedreigingen (vooral 's nachts) lossen ook wel wat op. Dit onder het mom; "Ik slapeloze nachten, jij slapeloze nachten!" >:)

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
wat je ook kan proberen is je zusje tot kompjoeter freak om toveren en haar dan een eigen bak laten kopen

heb ik ook gedaan met m'n broertje>:)

en jawel het werkt hij blijft van m'n pc af
Bugje vraagt zich af op het kontactslot wat erop zit ook een rol speelt;)

en m'n laptop blijft ie ook vanaf want die is meestal alleen thuis als ik ook thuisb ben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 00:17 schreef y2kbug het volgende:
wat je ook kan proberen is je zusje tot kompjoeter freak om toveren en haar dan een eigen bak laten kopen

heb ik ook gedaan met m'n broertje>:)

en jawel het werkt hij blijft van m'n pc af
Bugje vraagt zich af op het kontactslot wat erop zit ook een rol speelt;)

en m'n laptop blijft ie ook vanaf want die is meestal alleen thuis als ik ook thuisb ben:)
mijn zusje is zo extreem dom dat ze vmbo niet eens trekt, laat staan dat ze ooit computers zal begrijpen..

en ze is een expert in het slopen van apparatuur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 14:36
Op vrijdag 05 april 2002 22:06 schreef Joepho het volgende:

Je hebt ook zoiets met hardware (reborn kaartjes) je kan dan vanalles doen op je hd zelfs formateren. Je hoeft dan alleen effe de resetknop in te drukken en alles is weer in de orginele staat >:) Je zit dan alleen met 1 probleem en dat is dat je nergens bestanden op die pc kan zetten :(
Zelf gebuik ik het proggie watchdog >:) je kan daar de tijd enzo mee instellen en nog veel meer, maar of het de oplossing is weet ik niet zo dat moet je effe testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Reborncard is zo geweldig niet. Heb zo'n ding es geprobeerd in m'n computer. Ding heeft nog nooit zulke rare kraakgeluiden gemaakt. Ik zou gaan voor de opvoeding. Is het meeste werk, maar levert uiteindelijk het meeste rendement. Of zorg er voor dat je zoveel geld bij mekaar krijgt dat je je eigen kast kunt kopen. Dan heb je het alleenrecht !!! Laat haar dan maar die computer verkloten, mag ze het zelf recht breien. Kijken hoe ze dan reageert ! >:)

Geduld, er komt een moment dat je haar terug kunt pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 06 april 2002 00:28 schreef tinus1983 het volgende:

[..]

Je hebt ook zoiets met hardware (reborn kaartjes) je kan dan vanalles doen op je hd zelfs formateren. Je hoeft dan alleen effe de resetknop in te drukken en alles is weer in de orginele staat >:)
Dubbelpost :Z
Op vrijdag 05 april 2002 23:00 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Geef je zusje een P90 ofzo, met 16 MB, en laat haar daarop kloten.

Anders is dit misschien wat voor je : Boot And Go
Idee voor een comp voor je zusje helemaal alleen had ik dus ook al gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 00:37 schreef Grunneger het volgende:
Die Reborncard is zo geweldig niet. Heb zo'n ding es geprobeerd in m'n computer. Ding heeft nog nooit zulke rare kraakgeluiden gemaakt. Ik zou gaan voor de opvoeding. Is het meeste werk, maar levert uiteindelijk het meeste rendement. Of zorg er voor dat je zoveel geld bij mekaar krijgt dat je je eigen kast kunt kopen. Dan heb je het alleenrecht !!! Laat haar dan maar die computer verkloten, mag ze het zelf recht breien. Kijken hoe ze dan reageert ! >:)

ik heb me eigen kast al (zie sig) maar die server is de pc van me ma en die moet ik onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 06 april 2002 00:37 schreef Grunneger het volgende:

Waarom moet hij z'n eigen comp kopen? Dat zusje klinkt zo dom dat ze toch het verschil niet zal begrijpen tussen een vette XP of een P90. En op een P90 kun je ook nog wel MSN draaien hoor...jeez

Doe gewoon alsof je vrijgevig bent en geef haar haar eigen comp. Ben je zeker van alle shit af. Moet je wel de hoofd-pc als router instellen, maar het is het waarschijnlijk waard.

En aan een aantal posters hier : ik persoonlijk begin me lichtelijk te ergeren aan al die mensen die zo zitten te zeiken over het opvoeden van dat zusje/lijfstraffen... Slaat toch nergens op. 1x is leuk, 2de x begint saai te worden en iedereen die het daarna nog eens gezegd is gewoon lame.

Dan wordt het ook nog een >HK en dat vindt de topicstarter vast niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Op zaterdag 06 april 2002 00:18 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

mijn zusje is zo extreem dom dat ze vmbo niet eens trekt, laat staan dat ze ooit computers zal begrijpen..

en ze is een expert in het slopen van apparatuur..
is ze blond ? :9

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 00:42 schreef GrittyKitty het volgende:

[..]

is ze blond ? :9
jah maar ze heeft het rood geverfd.. ze is al 17 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Required:

1) Meerdere users tegelijk actief maken
2) Afgeschermde omgeving maken voor aparte user

Actions:

1) Windows XP installeren.
2) Gelimiteerd accountje aanmaken voor zus.
3) Windowskey + L als je zus er achter gaat.

Results:

1) Je hoeft niet uit te loggen.
2) Je zus werkt onder haar account, met de desbetreffende rechten.

Voor diegenen die wel eens een Microsoft examen gedaan hebben moet dit een bekende benadering van een probleem zijn :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 00:54 schreef DynaMikeY het volgende:
Required:

1) Meerdere users tegelijk actief maken
2) Afgeschermde omgeving maken voor aparte user

Actions:

1) Windows XP installeren.
2) Gelimiteerd accountje aanmaken voor zus.
3) Windowskey + L als je zus er achter gaat.

Resultaat:

1) Je hoeft niet uit te loggen.
2) Je zus werkt onder haar account, met de desbetreffende rechten.

Voor diegenen die wel eens een Microsoft examen gedaan hebben moet dit een bekende benadering van een probleem zijn :)
mjah winxp heb ik een hekel aan en ik doe het liever niet via users, als ik even snel iets wil veranderen moet me zusje uitloggen> ik inloggen> ik uitloggen>zusje inloggen
dat zuigt

daarom vroeg ik ook om een simpel tooltje maar als dat niet bestaat, dan formateer ik wel om de zoveel tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 17:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het is 1:00 's nachts ik krijg een geniale ingave: een OS dat van CD-ROM boot met daarop: MSN messenger service, en internet explorer. Twee GROTE iconen op de desktop, geen startmenu en andere "ingewikkelde dingen" en we noemen het "Windows ZUSJE".

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:19

Wok

Dakloos...

Op zaterdag 06 april 2002 00:57 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

mjah winxp heb ik een hekel aan en ik doe het liever niet via users, als ik even snel iets wil veranderen moet me zusje uitloggen> ik inloggen> ik uitloggen>zusje inloggen
dat zuigt

daarom vroeg ik ook om een simpel tooltje maar als dat niet bestaat, dan formateer ik wel om de zoveel tijd
Volgens mij denk je nog steeds dat dan je FTP ook opnieuw gestart moet worden, of niet? :?

Dat is dus _niet_ het geval, omdat je je FTP-gebeuren als een service kunt draaien. Met andere woorden uitloggen en onder een andere user inloggen heeft geen effect op het funcioneren van je FTP. Het uit en inloggen hoeft dan helemaal niet zolang te duren.

Ik blijf erbij dat dit de beste oplossing is: een aparte account voor je zusje aanmaken en dat dichtspijkeren en als je iets moet wijzigen even onder jouw naam inloggen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 01:08 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Volgens mij denk je nog steeds dat dan je FTP ook opnieuw gestart moet worden, of niet? :?

Dat is dus _niet_ het geval, omdat je je FTP-gebeuren als een service kunt draaien. Met andere woorden uitloggen en onder een andere user inloggen heeft geen effect op het funcioneren van je FTP. Het uit en inloggen hoeft dan helemaal niet zolang te duren.

Ik blijf erbij dat dit de beste oplossing is: een aparte account voor je zusje aanmaken en dat dichtspijkeren en als je iets moet wijzigen even onder jouw naam inloggen.
ik weet ook wel dat je ftp als service kan draaien maar het blijft een gekut om alles af te sluiten en opnieuw inloggen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Ik denk dat dat tog wel beter is dan de huidige situatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 12:12
Op zaterdag 06 april 2002 01:10 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

ik weet ook wel dat je ftp als service kan draaien maar het blijft een gekut om alles af te sluiten en opnieuw inloggen etc
tsja, je zult er toch iets voor over moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik zou zo 1 2 3 ook niet weten wat je er aan doet.
Ik denk dat je het allemaal handmatig moet doen daar een ghost van maken en ze kan slopen wat ze wil zonder dat jij er veel mee zal zitten.

ps. PICS van zusje gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op zaterdag 06 april 2002 01:10 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

:? Hoezo afsluiten? Afmelden... aanmelden... klaar! Desnoods alle handel die je opgestart wilt hebben automagisch laten opstarten bij aanmelden (ik weet niet of dat per account te regelen is), of denk ik nou te simpel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Je kunt in WinXP ook gewoon van account switchen, dan kun je je eigen zooi open laten staan op je eigen desktop..

Ik zie echt het probleem van verschillende useraccounts niet..

Maarja, je moet het zelf weten natuurlijk :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Op zaterdag 06 april 2002 01:44 schreef Zap het volgende:
Je kunt in WinXP ook gewoon van account switchen, dan kun je je eigen zooi open laten staan op je eigen desktop..

Ik zie echt het probleem van verschillende useraccounts niet..

Maarja, je moet het zelf weten natuurlijk :)
My point exactly! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

Nou nog even over dat Illusion echt waar het werkt gewoon zalig als je dan die kinderen bij ons op school ziet en dan instaleren ze quake en dan moeten ze rebooten en dan is alles er weer af 8-)
Nou hier even een paar links (oh ja en volgens mij is dit progje ook nog gratie):
http://www.ludit.kuleuven.ac.be/software/campuslicenties/cillusion.html (informatie over progje)

http://www.ludit.kuleuven.ac.be/software/campuslicenties/fillusion.html (download progje)

Ik hoop dat je er wat aan hebt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met ESafe firewall kun je het downloaden van zips e.d. blokkeren, vast ook exe maar ik heb het niet getest.
Misschien ken je iemand in de buurt die het PC Magazine nr van februari (meen ik) heeft, daar zat een freeware versie bij. Het is een bestand van ruim 9 MB.
Wat ik een sterk punt vind van Esafe is je ook meldingen krijgt van programma's die systeem bestanden proberen te veranderen (register, ini's e.d.).

[edit]...effe met Google gezocht op de naam... yes je kunt hem downloaden bij
http://www.pc-magazin.de/common/dtt/file.php3?areaid=12&fileid=5f3
Ik weet niet of dit een trial is of de freeware.

Bij Esafe zelf is de laatste trial te dowloaden:
http://www.esafedesktop.com/Downloads.htm
Meer info ook op http://www.ealaddin.com/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

220v op je keyboard zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Waarom niet gewoon win2k server ? Dan moet je zusje niet uitloggen als jij iets wil veranderen (want dat doe je nou gewoon remote). Je kan clients etc aanmaken, hebt de mogelijkheid om in NTFS te werken en je kan beperkingen opleggen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

Heej,

Heb je ondertussen al een keuze gemaakt in wat je gaat doen?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 06 april 2002 00:39 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

ik heb me eigen kast al (zie sig) maar die server is de pc van me ma en die moet ik onderhouden
Waarom gebruik je dan juist DIE pc als server, neem daar dan die van jezelf voor

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Laatst online: 30-09 16:23
17 he?

PICS!!! SPECS!!!

En als ze zo dom is kan ik vast wel een goede reden bedenken dat ze mij moet plezieren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik een policy editor zoals Poledit. Je kunt je pc er mee dichtimmeren zoveel je wilt!!!!!!! En het is gewoon op de installatie cd van win89se te vinden.
Zo installeer je poledit:
1. Ga naar software in het configuratiescherm
2. Kies windows setup
3. Klik op diskette
4. Ga naar de volgende directory op de win98se cd:
tools\reskit\netadmin\poledit
5. Klik op ok
6. Selecteer de twee items
7. Je kunt de bestanden uit de poledit directory op de cd naar je schijf kopieren dan hoef je niet steeds die cd te gebruiken
8. Run poledit door 2 keer op het pictogrammetje te klikken
9. Have phun!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:58
Koop voor 149 euro een ADSL/CABLE router heb je altijd Internet en kan je zusje de "server" kapotmaken :P

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 03-10 12:43

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Op zaterdag 06 april 2002 00:57 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

dat zuigt

Nee, onder Windows XP hoef je NIET uit te loggen om een andere user te laten inloggen. Sterker nog, je processen (}:O) blijven gewoon doorlopen. Ik zei toch Windows key + L??? Works like a charm.

En als je niet van XP houdt zet je toch gewoon de classic theme aan? Dan ziet ie er net zo uit als Windows 2000.

Het idee achter gescheiden users is er juist om dit soort meuk op te lossen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho

Joepho

Op zaterdag 06 april 2002 19:51 schreef Hennie-M het volgende:
17 he?

PICS!!! SPECS!!!

En als ze zo dom is kan ik vast wel een goede reden bedenken dat ze mij moet plezieren >:)
Foto's ????????

wie wat waar hoe?????????? 8-)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.