Toon posts:

draytek vigor email probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn internet via een draytek vigor 2200 usb gedeeld. Nu heb ik een probleempje met mijn email. als ik op 1 pc email ophaal met outlook dan gaat dat goed, zodra ik een tweede pc aanzet, kan die geen email ophalen. Het lijkt wel zo te zijn dat de eerste pc die ik opstart email kan ophalen en alle andere pc's niet. Ik kan dus in principe op alle pc's email ophalen, maar dit werkt alleen als die pc als eerste is opgestart. Iemand een oplossing hiervoor?

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Bij een pop3 mailbox haal je je mail op, dus daarna is de mailbox leeg, logisch dat je hierna geen mail meer op kan halen met een andere pc binnen je netwerk

What if this weren't a hypothetical question?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
moej e kijken in outlook>extra>accounts> en dan jouw mail adress en de eigenschappen er van er staat iets van

laat de mail op de server staan en dan kan je kiezen voro zoveel dagen en nog wat andere dingen.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 15:36 schreef TrekY11 het volgende:
Bij een pop3 mailbox haal je je mail op, dus daarna is de mailbox leeg, logisch dat je hierna geen mail meer op kan halen :z
en als je geen oplossing weet ga dan geen onzin uitkramen :P
(no flame intended)

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 05:39

Trek Y11

Eat my shorts

Bij niet alle providers is het mogelijk de berichten achter te laten op de server, vandaar mijn antwoord.

En anders heb ik de vraag verkeerd begrepen.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 5 adressen hier ...daar heeft het niets mee te maken. Ik kan geen eens verbinding maken met de server als ik niet als eerste opstart. Dus ik bedoel niet dat ik geen emailtjes ontvang, maar helemaal geen verbinding kan maken. Ook kan ik dus geen emailtjes versturen. Dat kan alleen de pc die als eerste opgestart is en email ophaald.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

krijgt je andere pc wel de juiste gegevens van de draytek door??

en dan bedoel ik: IP, Gateway, DNS etc.. kan je op die pc wel internetten?

|:( wel ff goed lezen Kakarot :)

hoe staan je clients ingesteld qua tcp/ip instellingen..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Speelt dit sinds je de Draytek hebt aangesloten (lees: sinds je ADSL hebt) of heeft het daar niets mee te maken?

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Topicstarter
ja waarschijnlijk heeft het met draytek te maken, sinds ik die heb werkt het niet goed. Ik heb de clients via dhcp een ip laten toewijzen door de router.

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Het kan ook zo zijn dat in de Draytek de firewall zo staat ingesteld dat alleen 1 bepaald IP-adres naarbuiten een verbinding mag maken over bijv. SMTP (poort 25.) Als dat het eerste IP is uit je DHCP-range dan is dat dus altijd de eerste PC die je aanzet die dat dan mag, de rest niet.

Oplossing: Check de outgoing filters in je Draytek, in principe zouden die er niet moeten zijn, tenzij je specifiek dingen wilt blocken vanaf bepaalde bakken.

[Disclaimer: Ik weet overigens niet of de Draytek doorgaans hetzelfde IP-adres uitgeeft aan dezelfde MAC-adressen zoals de meeste DHCP-servers doen, zodat je alsnog min of meer een vast IP hebt, in welk geval dit antwoord niet van toepassing is :)]

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 13:35 schreef JeroenB het volgende:
Het kan ook zo zijn dat in de Draytek de firewall zo staat ingesteld dat alleen 1 bepaald IP-adres naarbuiten een verbinding mag maken over bijv. SMTP (poort 25.) Als dat het eerste IP is uit je DHCP-range dan is dat dus altijd de eerste PC die je aanzet die dat dan mag, de rest niet.

Oplossing: Check de outgoing filters in je Draytek, in principe zouden die er niet moeten zijn, tenzij je specifiek dingen wilt blocken vanaf bepaalde bakken.

[Disclaimer: Ik weet overigens niet of de Draytek doorgaans hetzelfde IP-adres uitgeeft aan dezelfde MAC-adressen zoals de meeste DHCP-servers doen, zodat je alsnog min of meer een vast IP hebt, in welk geval dit antwoord niet van toepassing is :)]
Ikzelf heb geen outgoing filters aangemaakt, dus die zullen er niet zijn. Ik zal wanneer ik weer thuis ben vanavond daar nog even naar kijken "just to be sure".

Ik denk dat jij de lease tijd bedoelt van de DHCP scope van de server? Die kan worden ingesteld natuurlijk, die staat nu op 3 dagen dacht ik. En ik heb dan ook niet altijd hetzelfde ip. Zou dit wat uitmaken dan?

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 08 april 2002 09:09 schreef miessie het volgende:

[..]

Ikzelf heb geen outgoing filters aangemaakt, dus die zullen er niet zijn. Ik zal wanneer ik weer thuis ben vanavond daar nog even naar kijken "just to be sure".

Ik denk dat jij de lease tijd bedoelt van de DHCP scope van de server? Die kan worden ingesteld natuurlijk, die staat nu op 3 dagen dacht ik. En ik heb dan ook niet altijd hetzelfde ip. Zou dit wat uitmaken dan?
nee dat mag niet uitmaken..

maar draai je niet op een van de andere pc's ICS?? (internet connection sharing) daarin zit een dhcp server die misschien die draytek dwars gaat zitten..

geef anders om te testen eens alle pc's een vast IP. werkt het dan wel dan weet je dat het ligt aan de dhcp server binnen de draytek.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 09:18 schreef Kakarot het volgende:

[..]

nee dat mag niet uitmaken..

maar draai je niet op een van de andere pc's ICS?? (internet connection sharing) daarin zit een dhcp server die misschien die draytek dwars gaat zitten..

geef anders om te testen eens alle pc's een vast IP. werkt het dan wel dan weet je dat het ligt aan de dhcp server binnen de draytek.
nee ik gebruik geen ics, ik heb het wel gebruikt in het tijdperk dat ik nog met allaboard liep te tobben/prutsen. Ik zal eens kijken of er nog een systeem is wat dit nog heeft staan.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met mijn email is nu nog steeds niet opgelost. Ik heb al mijn pc's nu een statisch ipadres gegeven maar ook dit heeft geen effect. Ik kan eenvoudigweg geen verbinding maken met mail.planet.nl, om post te verzenden. Ik kan ook geen email ophalen met mail.degrootonline.nl (dat is onze eigen domeinnaam).

Op de een of andere manier denk ik dat het toch aan de router ligt. Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben inmiddels zover dat ik weet dat ik smtp poort (25)open moet zetten, (d8 dat die standaard al open zou staan) en een pop3 poort (110), deze poorten heb ik open gezet. mijn email wil alleen nog niet werken, als ik een poort open zet welk ipadres moet ik dan invullen? ik ehb achter de router 5 pc's hangen, moet ik dan voor iedere pc 2 poorten open zetten? een smpt en pop? ik geloof er nix van...is eht niet zo dat ik bij die poorten de ip van de router moet invullen?
Pagina: 1