[AMD] Athlon 1330 warm ==> pc start niet

Pagina: 1
Acties:

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
ik lees hier overal dat AMD athlons vrij warm worden. Die van mij wordt bij normaal gebruik zo'n 62 graden. Ik heb hier gezocht en toen gelezen dat het verlagen van je voltage iets kan schelen. Dus heb vcore omlaag gedaan en nu is ie 57 - 60 graden bij normaal gebruik. Daarnaast gebruik ik sinds kort CPUIdle en wordt mijn processor bij normaal gebruik (tekstverwerker enzo) zo'n 30 graden (mooie temp. vind ik).
Helaas wordt ie toch weer warm als ik hem hard laat werken (wordt weer 60+ graden). Als ik dan een reboot doe start ie niet meer op. Scherm valt uit, ventilatoren blijven draaien en ik krijg van het moederbord een piep-concert + lampjes van het moederbord gaan branden (MSI MB). Zet hem uit.. ff wachten.... en dan doet ie het weer.

na veel zoeken en zelfs een nieuw moederbord gekregen van de winkel waar ik hem net gekocht had verhielp het probleem niet. Conclusie is dat wanneer hij te warm is hij niet meer wil opstarten. Is ie rond de 30 graden, dan start ie probleemloos op. Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Is mijn proc rot (had ik samen met het moederbord gekocht) of is mijn cooling brak? Het is in ieder geval erg hinderlijk dat ie na een reboot niet meer opstart. Kent iemand het probleem dat een pc niet opstart als ie warm is??

Thanks alvast!

Signature van nature

Verwijderd

een goeie koeler kopen
verder heb jij een van de laatste amd's en die worden gewoon erg heet

koop een koeler met een coperen kern met een zware ven er op

kosten zijn ongeveer 60euro het is wel duur maar dan ben je wel van dat gezijk af .

Verwijderd

wat voor koeler gebruik je???

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
De:

"CPU koeler JustCooler 8cm Fan (S. A/370)"

van www.computerland.nl

Aan suijkerbuijk: Waar kan ik zoiets kopen? heb je een url?

edit:

had de verkeerde opgeschreven hierboven. Nu klopt ie

Signature van nature

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 15:18 schreef Sircuri het volgende:
De:

"CPU koeler JustCooler 8cm Fan (S. A/370)"

van www.computerland.nl

Aan suijkerbuijk: Waar kan ik zoiets kopen? heb je een url?

edit:

had de verkeerde opgeschreven hierboven. Nu klopt ie
Die heb ik ook gehad, koelde voor geen meter |:(
Ik zou zeggen: koop een Alpha PAL 8045T met papst fan, koelt super, en lekker stil :)

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Topicstarter
ik neem aan dat hoe meer luchtverplaatsing een cooler heeft, des te beter die koelt of niet??

Thermaltake / Dragon Orb III
7000 rpm
luchtverplaatsing: 38.0 CFM

Is deze dan goed?

Signature van nature

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je doof wilt worden lijkt me dat wel een aardig koelertje >:)
Neem een degelijke Coolermaster/Spire of beter.
JustCooler = brak :r

"It certainly appears so..."

Verwijderd

net een nieuwe cooler erop laten zetten,.. ik had dit probleem ook >>> te warm en me pc viel uit, pas na een uur kon ik hem weer aanzetten,.. en nu > prima! temp is 36 graadjes!!!!!!! oh ja en me ventilatortje was maar 7,5 euro!
hij is harstikke stil en snel! dus een dure heb je echt niet nodig! (maken alleen maar herrie)..

succ6

Verwijderd

Ik zou een thermaltake vulcano 7 nemen.
Deze is qua prijs/prestatie erg goed, zelf heb ik pal 8045, maar deze is erg duur.

Verwijderd

60 graden is toch geen probleem opzich? Ik heb ook een AMD1333 en dat ding wordt 60 graden en stressed 65, maar heb geen instabiliteits problemen.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
zet er een intake en outtake fan in
was bij mij meteen 10 graden minder!

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 15:33 schreef raglam het volgende:
60 graden is toch geen probleem opzich? Ik heb ook een AMD1333 en dat ding wordt 60 graden en stressed 65, maar heb geen instabiliteits problemen.
Het ligt eraan hoeveel je tempsensor afwijkt.
50 kan nog wel maar 60 is echt randje, als dan blijkt dat je tempsensor 5 graden afwijkt is het dus eigenlijk al veels te heet. Rond de 40-45 graden is een degelijke temperatuur. (Lager is natuurlijk altijd beter!)

Verwijderd

ik vraag het me af Tweakert, AMD zelf zegt dat het tot 80 graden save is?

Verwijderd

Ik heb nog nooit iemand gezien met een Athlon op (wat het MB dan aangeeft) 80 graden celsius loopt.

Dit is natuurlijk wel de temperatuur OP de core zelf. De temp sensor zit (bij mij iig en bij vele anderen) in de socket onder de processor.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Mijn TB 1400 heeft geen problemen met 70 graden Celcius. Ik krijg bijna hartverlammingen als er doodleuk een 7 en een 0 naast elkaar staan als CPU temp, maar de dondervogel vliegt vrolijk door...
Ik draai echter meestal 62 idle en 65 stressed. Opstarten bij deze temperaturen is geen enkel probleem.

"It certainly appears so..."

Pagina: 1