Toon posts:

Drive letters in XP veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waar in Windows Xp Professional zit de optie om driveletters te wijzigen (ik heb nu 3 Partitie's dan 3 CD/DVD's en dan weer een partitie

ik wou hier ff 4 PArtitie's van maken, en dan 3 CD/DVD's
maar waar in windows XP doe ik dat ?

Verwijderd

Parities maken zul je toch met Partition magic moeten doen wil je niet al je data kwijt raken.

Managen en driveletters toekennen kan met: Computermanagement: Rechtermuis op My computer -> Manage ;)

Verwijderd

START - SETTINGS - CONTROL PANEL - ADMINISTRATIVE TOOLS - COMPUTER MANAGEMENT

Onder STORAGE - DISK MANAGEMENT, met de rechter-muisknop op de betreffende partitie klikken, en kiezen voor Change Drive Letters and Path. Het makkelijkste is om eerst alle partities naar bijv. S, T, U, V, W, etc. te hernoemen, en dan in de goede volgorde terug te zetten. Echter, als die laatste partitie een systeempartitie is, kun je die niet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 14:07 schreef Flipke het volgende:
Parities maken zul je toch met Partition magic moeten doen wil je niet al je data kwijt raken.

Managen en driveletters toekennen kan met: Computermanagement: Rechtermuis op My computer -> Manage ;)
over partitie maken heb ik het niet gehad, maar de indeling wel..

waar jij was, was ik ook al aangekomen, en dan zie ik de cd-rom speler staan, en dan... :(... ik zie nergens iets waar ik kan veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 14:09 schreef aa_koch het volgende:
START - SETTINGS - CONTROL PANEL - ADMINISTRATIVE TOOLS - COMPUTER MANAGEMENT

Onder STORAGE - DISK MANAGEMENT, met de rechter-muisknop op de betreffende partitie klikken, en kiezen voor Change Drive Letters and Path. Het makkelijkste is om eerst alle partities naar bijv. S, T, U, V, W, etc. te hernoemen, en dan in de goede volgorde terug te zetten. Echter, als die laatste partitie een systeempartitie is, kun je die niet veranderen.
Ehm.... ik kan het nu al keurig veranderen ja, maar ook dit had ik gevonden, het gaat er om dat de CD/DVD spelers de stationsaanduiding inneemen die ik wil geven aan mijn partiitie's.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20

pistole

Frutter

Op vrijdag 05 april 2002 14:09 schreef aa_koch het volgende:
Onder STORAGE - DISK MANAGEMENT, met de rechter-muisknop op de betreffende partitie klikken, en kiezen voor Change Drive Letters and Path.
dus verplaats je eerst je CD naar waar ie moet. En dan is die letter vrij voor de andere partitie

Ik frut, dus ik epibreer

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
en dan moet je wel eerst opnieuw opstarten, anders heeft de cd-rom zijn oude en zijn nieuwe driveletter in gebruik. Na opstarten alleen de nieuwe.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.wanamove.nl/decramy/vrieskerel/images/cd.JPG

Dit krijg ik tezien als ik naar de afdeling CD-ROM ga...
ik kan dus niet wijzigen !!!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

foei :D

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 21:53
Je moet dus ook je drive letters van de cdrom in Disk Management wijzigen.... Waar je dus ook de letters van je partities veranderd!!!

• Mavrick_rulez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2006
start -> rechtermuisknop op deze computer -> beheren -> Schijfbeheer -> rechtermuisknop op de schijf die je wil veranderen -> letter wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
ik maak nog wel een paar screenies om het duidelijk temaken

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk...
Wat jullie vergeten waren om te vermelden is dat ik eerst volume indeling naar schijven indeling moest wijzigen.

(ik ben een windows 98 kenner, (Daar ken ik echt alles)
naar in windows XP moet ik nog altijd zoeken.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, dit was eigenlijk een WOS-vraagje, maar ook met de search en de help-functie van windows zelf wel te vinden..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.