Toon posts:

PIII 450@504 upgraden naar Duron 1,3 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag jullie mening willen hebben over het volgende :

Ik heb op dit moment het volgende systeem

PIII 450@504
A-trend BX moederbord
256 Mb intern geheugen (1 x 128 mb PC-133 + 1 x 128 mb PC-100)
Quantum 18,2 Gb 7200 rpm
ATI Radeon 7000VE 64 Mb
etc.

Nu heb ik voldoende geld om deze te upgraden naar een Duron 1,2 Ghz en een nieuw moederbord, maar .... zou dit voldoende snelheidswinst opleveren om de diverse games (MOHAA, RTCW of C&C renegade) goed te laten draaien. Een sneller videokaart (Radeon 8500 of Geforce 3 of 4) past niet op mijn BX moederbord. Wie-O-Wie geeft mij uitsluitsel ?

Verwijderd

de ati radeon 7000ve zal ik maar eerst gaan vervangen
dit is de langzaamste kaart van ati

verder een duron is sneller dan een pentium3 op de zelfde klok snelheid.

persoonlijk zal ik deze moederbord kopen ecs k7s5a voor de duron

deze moederbord ondersteunt sdr en ddr geheugen .

aan gezien dat de duron op 100ddr bus loop (200mhz)
heeft het geen nut om ddr geheugen aan te schaffen .
dus je kan je eigen 256mb blijfen gebruiken.

waarschuwing wil je met deze moederbord overklokken wel dat gaat niet of je heb maar heel wijnig verschil

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

waarom zou een snellere vidkaart niet passen op je bx mobo?
anyways, ik heb een duron 800 eneen pIII naast elkaar staan, en die duron 800 is echt heel snel vergeleken met die PIII, dus ik denk dat een 1200 helemaal snel is. :)

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Gallus

Cheesy

Ik ben zelf van een P3-450@558 naar een Duron 1200@1320 gegaan. Of je dit merkt? Nou en of! Je processor is nu de bottleneck in je systeem, na een eventuele upgrade niet meer. Een Geforce 3 of Radeon 8500 moet opzich wel draaien in een BX moederbord, het is alleen een beetje zinloos.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
de ati radeon 7000ve is de langzaamste kaart van ati
Ohh Ja? Wedden dat mijn ATI Mach64 met 1 Mb ram langzamer is!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ging naar de winkel om een GF2MX-400 te kopen en toen vertelde die kerel dat deze niet ging werken op een BX-moederbord i.v.m. de voeding op de AGP-bus, hij adviseerde de Radeon VE.

Verder bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik dat geld dan maar eens ga uitgeven ! >:)

Verwijderd

Dit zal eenhele goede performance boost geven! Koop een ECS K7S5a mobotje erbij...goede kwaliteit, snelheid en upgradable. Je kunt je SDRAm behouden, maar ook later overstappen naar DDR ram...Je hebt onboard LAN en audio. En dat voor 79 euro...
Ik heb het bordje zelf niet, maar heb er een keer een systeempje mee gemaakt. Werkt uitstekend en ook zeer stabiel!

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:42 schreef NioXX het volgende:

[..]

Ohh Ja? Wedden dat mijn ATI Mach64 met 1 Mb ram langzamer is!
daar vraag hij toch niet om ?
geef gewoon normaal antwoord ja.

de ati radeon 7000 is de low budjet versie van de hele ati radeon lijn

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:50 schreef Lucky_Luciano het volgende:
Ik ging naar de winkel om een GF2MX-400 te kopen en toen vertelde die kerel dat deze niet ging werken op een BX-moederbord i.v.m. de voeding op de AGP-bus, hij adviseerde de Radeon VE.

Verder bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik dat geld dan maar eens ga uitgeven ! >:)
kan wel kloppen ja...ik heb ook problemen gehad met GF2 Ti op een oud P2 mobotje...

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:36 schreef suijkerbuijk het volgende:
verder een duron is sneller dan een pentium3 op de zelfde klok snelheid.
Ehh ik denk dat je de Celeron bedoeld. Want Ik photosoep liever op mijn PIII 600 dan op een Duron 1.2

maar voor games is de winst van een duron 1.2 t.o.v een PIII 450 wel groot. Maar zelf denk ik dat je beter eens kunt kijken naar de video kaart dan naar de Proc.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Gallus

Cheesy

Op vrijdag 05 april 2002 15:00 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:

[..]

Ehh ik denk dat je de Celeron bedoeld. Want Ik photosoep liever op mijn PIII 600 dan op een Duron 1.2

maar voor games is de winst van een duron 1.2 t.o.v een PIII 450 wel groot. Maar zelf denk ik dat je beter eens kunt kijken naar de video kaart dan naar de Proc.
Ik weet zeker dat een Duron 1200 die P3-600 ook in photoshop onder tafel veegt. Helemaal omdat de Duron vanaf 1Ghz ook SSE heeft.
In dit geval zou ik echt eerst de processor vervangen, de videokaart kan later ooit wel eens.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Ik heb mijn GF2MX 400 zo in mijn BX mobo gedouwd, heb ik totaal geen problemen mee gehad....:Y)

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ik had ook een hele tijd een Geforce 2 Mx in een BX-bordje draaien. No problem.

[edit]
typo in 1 zin |:(
[/edt]

Verwijderd

probeer anders de nieuwe celeron 1200mhz eens op je bx-bordje.
Lukt soms, kijk maar eens op diverse overklok-sites.
Lukte bij mij ook voor 120 euro ben je weer de king..
sommige halen de 1600 mhz.

Verwijderd

Als je wat info wilt mail me maar.
Ik haal met standaard intel-luchtkoelertje 1350mhz.
Ik ga voor de 1,6ghz....

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

snelle videokaart past niet op je mobo? Xplain plz :?

Verder is een verdubbeling altijd winst :)

ik ben overgestapt van PIII 450@517 naar XP 1800+, ok, niet 4x zow snel (DÛH) maar wel lekker :)

duzzem, kun je doen jah ;)

ennuhm: een snellere videokaart met een PIII 450 heeft niet zoveel effect (believe me, van een TNT2 naar Radeon 8500 retail in die PIII) in games...
3Dmark score van 900 naar 3600, maar in games valt het meej...

Ik zou idd voor de cpu gaan ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 22:21 schreef Scatman_II het volgende:
snelle videokaart past niet op je mobo? Xplain plz :?

Verder is een verdubbeling altijd winst :)

ik ben overgestapt van PIII 450@517 naar XP 1800+, ok, niet 4x zow snel (DÛH) maar wel lekker :)

duzzem, kun je doen jah ;)

ennuhm: een snellere videokaart met een PIII 450 heeft niet zoveel effect (believe me, van een TNT2 naar Radeon 8500 retail in die PIII) in games...
3Dmark score van 900 naar 3600, maar in games valt het meej...

Ik zou idd voor de cpu gaan ;)
idd cpu, met zo'n cpu merk je veel minder van je nieuwe, dure GPU. CPUtje eerst dus
Pagina: 1