Toon posts:

door de bomen het bos

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag allemaal
hier weer een linux newbie, maar ik wil toch is gaan kijken hoe dat precies werkt.( hoor d'r veel goede dingen over )
kan iemand mij adviseren welke ik moet gaan gebruiken. Er zijn zoveel verschillende zie door de bomen het bos niet meer. m'n spec
t-bird 1 ghz
128mb ram
geforce 2mx
netwerkkaart ( met adsl, moet werken onder linux zeer belangrijk ).
wie kan mij adviseren in de gemakkelijkste linux distro die op zeker met adsl ( van mxstream ) werkt.

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Alle Linux distro's werken met mxstream (lees desnoods de papieren uitgave van www.linuxmag.nl Jaargang2 Nummer4)
Ik druk je op het hart met SuSE te beginnen, heb ik nl. ook gedaan en ben er super blij om. (Liefst retail kopen met BOEK)
Dubbel booten...en voordat je het weet zit je het meeste tijd in Linux!

Verwijderd

Ook goedenmiddag 8-)

Zoals je wellicht kunt zien, is er een review topic over de verschillende Linux distro's. Daarnaast is er een speciaal topic voor dit soort vragen.
De linkjes:
[topic=395099]
[topic=152316]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Goedemiddag

Wat een vage topictitel :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op vrijdag 05 april 2002 13:54 schreef GGS_VR6 het volgende:

Goedemiddag

Objectief gezien wel maar is WEL gepost in NOS!! (dus men weet al hoe laat het is) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 13:54 schreef GGS_VR6 het volgende:
Goedemiddag

dat weet ik het gaat erom dattie jullie aandacht trekt zodat jullie me helpen, daarom istie vaag

• MBMarduk
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Op vrijdag 05 april 2002 14:15 schreef johanc het volgende:

[..]

dat weet ik het gaat erom dattie jullie aandacht trekt zodat jullie me helpen, daarom istie vaag
Besef wel dat het vaker averechts werkt!
Bij deze topicheader wist ik toevallig al bij voorbaat waar het om ging.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Op vrijdag 05 april 2002 14:15 schreef johanc het volgende:

Tsss, foei! johanc's profile: Aantal posts: 13

Nou vooruit, ik zal 'es lief doen, je hebt volgens mij al behoorlijk wat (ongeschreven) forum-regels overtreden zo :)

1. Bedenk volgende keer even een fatsoenlijke topictitel. 'Vaag zodat het aandacht trekt' is dus Not Done (en als je dat vaak doet levert het je vanzelf wel slotjes op je topic op)

2. Ga eens naar NOS. Wat zijn de bovenste 3 vaste topics die je ziet? *DING DING* 5 punten, u gaat door voor de wasmachine!

OK, dat niet meer doen dus ;)

Voor de rest: ik zou eens beginnen met Mandrake 8.2 die binnenkort (of nu al misschien?) in de winkel ligt. Je computer is er (meer dan) snel genoeg voor, en dat is een goede keus als je verder (nog) weinig verstand hebt van Linux.

Die netwerkkaart gaat het wel doen in Linux hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken. Neem aan dat je gewoon een standaard netwerkkaart hebt, die met een UTP-kabel vast zit aan het ADSL-modem (dat weer aan de telefoonaansluiting zit, hoe dat ook precies werkt bij ADSL weet ik niet)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

De NOS kern is uiterst behulpzaam, dat mag ik graag zien :)
Dan rest mij nog een slotje te zetten en je succes te wensen met je Linux avonturen :)
Als je nog tegen problemen aanloopt, open gerust een topic hier!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.