Videorecorder op Pinnacle Studio DV Plus?

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik was van plan een Studio DV Plus aan te schaffen voor mijn digitale video-camera.
Maar is het ook mogelijk om een video-recorder aan te sluiten op die kaart om een video-film op te PC op te nemen?
Zijn er ook video-recorders met een DV-uitgang?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:14
Als die kaart een s-video of composite heeft kan je er met een scart-adapter makkelijk een videorecorder op aansluiten.
Over videorecorders met een dv ingang/uitgang was laatst nog een redelijk uitgebreid topic, daar stond wel aardig wat in. Moet je even zoeken via de search.

• lacobo
  • Laatst online: 06-03 13:50

lacobo

Tyros2 fan

Heb pas geleden de Studio Deluxe gekocht. Dit is een combi analoog/digitaal kaart. Werkt super! Helaas ook iets duurder: 400 euro.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

• Aziona
  • Laatst online: 02:21
Ik zou het mezelf niet moeilijk maken dan nodig. Waarom gebruik je niet gewoon een goedkope firewire kaart om de clips van de camera af te halen en vervolgens de gemonteerde versie weer terug te zetten?
Zo heb je in ieder geval geen kwaliteitsverlies en ik vermoed dat de PAL uitgang van de camera betere kwaliteit levert dan dat je via de PAL uitgang van een grafische kaart of DV plus gaat werken.

Ik doe het zelf ook alleen maar via firewire en camera en dat gaat erg makkelijk, bespaart je ook nog geld want die DV plus kost een stuk meer dan een gewone firewire kaart.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:49 schreef Aziona het volgende:
Ik zou het mezelf niet moeilijk maken dan nodig. Waarom gebruik je niet gewoon een goedkope firewire kaart om de clips van de camera af te halen en vervolgens de gemonteerde versie weer terug te zetten?
Zo heb je in ieder geval geen kwaliteitsverlies en ik vermoed dat de PAL uitgang van de camera betere kwaliteit levert dan dat je via de PAL uitgang van een grafische kaart of DV plus gaat werken.

Ik doe het zelf ook alleen maar via firewire en camera en dat gaat erg makkelijk, bespaart je ook nog geld want die DV plus kost een stuk meer dan een gewone firewire kaart.
Ja, dat kan ook maar jouw camera heeft dan zowel een dv-in als dv-out. Terwijl de meeste camera's alleen maar dv-out hebben.

2 opties heb je dan :
- Camera met dv-widget ombouwen. (of nieuwe aanschaffen :P)
- Een luxere firewire kaart nemen, zoals bijv. de DV-plus.

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat de vraagsteller bedoeld: hoe kan ik beelden van een video naar mijn PC krijgen om ze zo te bewerken.
(ik ben er trouwens ook benieuwd naar hoe dat moet)

• Asclepius
Op vrijdag 05 april 2002 14:49 schreef boomsma het volgende:
Ik denk dat de vraagsteller bedoeld: hoe kan ik beelden van een video naar mijn PC krijgen om ze zo te bewerken.
Het is niet zo moeilijk om beelden van een videorecorder naar de pc te krijgen om ze daarna te bewerken. Het enige wat je nodig hebt is een computer met een s-video of composite video ingang. Zit standaard soms op een videokaart, anders kan je er altijd een tv kaart in stoppen of een wat betere capture kaart. De videorecorder sluit je dan aan via een scart verlooptstukje (van scart naar s-video of compostite) op de pc.
Met de bijgeleverde software of ieder ander goed capture programma kan je vervolgens je beelden bewerken.

• DPLuS
  • Niet online
Op vrijdag 05 april 2002 14:49 schreef boomsma het volgende:
Ja precies!

Eigenlijk: gaat dat capturen van de videorecorder ook met de Studio DV plus?

Verwijderd

Heeft die niet alleen een analoge uitgang? en dus niet een ingang? Volgens mij is het alleen maar mogelijk om met dat kaartje films van de pc naar de video te zetten en niet andersom

• Asclepius
De Sudio DV plus heeft idd alleen maar een anologe video uitgang (s-video en composite).
Je zal er dus geen videorecorder op aan kunnen sluiten om met de beelden daarvan te capturen. Ik ga er namelijk van uit dat jouw videorecorder geen digitale uitgang (firewire) heef om aan de digitae ingang van de Studio DV Plus te koppelen.
Voor het capturen met een digitale videocamera is deze kaart dus geschikt, maar het capturen van beelden van een videorecorder zal niet gaan.

• DPLuS
  • Niet online
bestaan er trouwens wel videorecorders met DV in/uitgang???
Pagina: 1