Toon posts:

Miro PCTV (onder XP geen geluid)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is iemand bekent met het probleem dat de Miro PCTV geen geluid doorgeeft onder Windows XP. Het werk goed onder 98. Ik heb onder XP prima beeld, alleen geen geluid. Ik maak gebruik van de WinXP driver van de Pinnacle site . Weet

Heeft iemand een oplossing?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 11:33
Heb je de line in van je geluidskaart aangezet (of aux in bij onboard)

geluid komt nl niet direct van je PCTV kaart zelf maar word naar je geluidskaart doorgelust :)

Verwijderd

ik draai ook onder cp en ik heb een pinnacle pc STudio rave en die doet het helemaal niet (ik heb xp pro)

Verwijderd

en dat met dat zwarte draadje heb ik ook al gedaan

Verwijderd

als ik die drivers ga updaten (ik heb nu nog de originele die je erbij kreeg) moet je dan de oude verwijderen of eroverheen installeren? dus dat je de oude erop laat

Verwijderd

Ik heb een Pinnacle Miro PCTV Pro en draai ook WinXP. Als je (nieuwe) XP drivers installeert dan kijkt het setupprogramma of er een oude versie aanwezig is op het systeem en uninstalleert die dan.

* Je kunt ook proberen om de Beta WDM drivers te installeren. (Download ze hier!) Helaas is het geluid met deze drivers in mono. :'( Het voordeel van deze drivers is dat je nu ook andere software kunt gebruiken, bijvoorbeeld PowerVCR (waarmee je ook goed video kunt opnemen).

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 23:46

Barney

nee, ik kan niet darten

Bij mij doet ie t ook gewoon onder XP, heb alleen geen geluid uit m'n rear speakers.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:22 schreef Barney het volgende:
Bij mij doet ie t ook gewoon onder XP, heb alleen geen geluid uit m'n rear speakers.
Oh, bij mij komt er ook geen geluid uit de rear speakers. Wat ik ook instel in de volumeregeling van mijn Soundblaster Value, het geluid blijft alleen door de front speakers komen.

Daarbij heb ik ook nog het probleem dat ik vanaf vanmiddag helemaal geen geluid meer door de rear speakers hoor en zelfs ook niet door de rechter front speaker. (vreemde boel dus)
-> Geluidskaart defect?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 13:03
Ik heb ook een hoop gezeik gehad onder win xp met mijn pctv pro kaart met pinnacle drivers.

Ben toen overgestapt op drivers op deze site:
http://iulab.com/index.shtml?bt8x8/about

Stereo geluid en werken ideal.

ps
De standaard pctv software werkt niet meer, maar Dscaler in combinatie met Girder (afstandsbedieningssoftware) werkt stukken BETER dan die pinnacle meuk

Verwijderd

Ik heb ook een hoop gedonder met die pctv. Het is al eens eerder een topic hier geweest en toen was het iets van ff alles demonteren en dan weer monteren dan zou ie het doen. Ik heb het niet gedaan. Omdat ik helaas geen tijd had. Ik ga xp er af halen alleen maar gedonder mee. beter in win2k he.
have fun. ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op vrijdag 05 april 2002 18:29 schreef HavocChamp het volgende:
ik draai ook onder cp en ik heb een pinnacle pc STudio rave en die doet het helemaal niet (ik heb xp pro)
Op vrijdag 05 april 2002 18:31 schreef HavocChamp het volgende:
en dat met dat zwarte draadje heb ik ook al gedaan
Op vrijdag 05 april 2002 18:33 schreef HavocChamp het volgende:
als ik die drivers ga updaten (ik heb nu nog de originele die je erbij kreeg) moet je dan de oude verwijderen of eroverheen installeren? dus dat je de oude erop laat
Eén post is wel genoeg hoor. Als je zovaak achter elkaar post wek je een beetje de indruk erg graag de hk in te willen.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:22 schreef Barney het volgende:
Dan moet je in de Windowsmixer bij de recording-options de bron selecteren waar de tv-kaart opzit, waarschijnlijk op 'aux' als je 'em intern hebt aangesloten, en extern is dus 'line-in'.
Het klinkt onlogisch, maar het werkt wel. :)

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Op zaterdag 06 april 2002 09:14 schreef KIP het volgende:

[..]

Dan moet je in de Windowsmixer bij de recording-options de bron selecteren waar de tv-kaart opzit, waarschijnlijk op 'aux' als je 'em intern hebt aangesloten, en extern is dus 'line-in'.
Het klinkt onlogisch, maar het werkt wel. :)
Hmm vanmiddag gelijk maar eens proberen. Ik heb namelijk ook geen geluid uit de rear speakers onder XP. Alleen als hij in videomodus staat. Hopelijk werkt dit, want ik zit er toch al een tijd mee te klooien. In ieder geval bedankt ;)

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Pagina: 1