Toon posts:

[DigiCam] Goede cam voor +/- 500 EUR

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede cam voor ongeveer 500 EUR. Heb al in de Pricewatch e.d. gekeken en in het forum gesnuffeld. Ik ben uitgekomen op de Fuji Finepix 2800z.

Is dit een goede keus of zeg je van: "Voor dat geld kun je beter........kopen" ??

Ow en ik heb wellus ergens gelezen dat als je met deze cam een foto gemaakt heb dat je dan best lang moet wachten voordat je de volgende kan maken :?

Verwijderd

Kijk is op kieskeurig.nl daar staan gebruikerservaringen suc6!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

anders ff topics lezen waar dat ding in voorkomt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

goede cam..

als je niet heel hard 6x zoom nodig hebt, is de 2600 een beter koop (<400 euro)

lees wat topics en zoek wat reviews en je komt er wel uit...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Kijk is op deze site: www.dpreview.com of op http://www.steves-digicams.com kun je ook vergelijken er is meer dan alleen Fuji ;)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:33 schreef DjMisterY het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede cam voor ongeveer 500 EUR. Heb al in de Pricewatch e.d. gekeken en in het forum gesnuffeld. Ik ben uitgekomen op de Fuji Finepix 2800z.

Is dit een goede keus of zeg je van: "Voor dat geld kun je beter........kopen" ??

Ow en ik heb wellus ergens gelezen dat als je met deze cam een foto gemaakt heb dat je dan best lang moet wachten voordat je de volgende kan maken :?
Leuke cam, maar mijn persoonlijke voorkeur voor onder de eur 500,- is de minolta s304.

Verwijderd

Ik ga zelf binnenkort de Nikon coolpix 775 kopen. Kost iets minder dan €500.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47

Goede keus heb hem zelf ook, en ben erg tevree...

zie hier voor wat pics:

http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/
je vraagt maar als je info wilt over het ding...

Wat betreft dat je lang moet w88en, klopt geen moer van. Deze wijkt niet af van de anderen...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 20:54 schreef Nostradamus het volgende:

[..]

Leuke cam, maar mijn persoonlijke voorkeur voor onder de eur 500,- is de minolta s304.
Onder de 500,- :? Volgens mij moet je goed zoeken om hem onder de 560 te krijgen (in Nederland he...) maar ok...

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 00:48 schreef TonD het volgende:

[..]

Onder de 500,- :? Volgens mij moet je goed zoeken om hem onder de 560 te krijgen (in Nederland he...) maar ok...
In Duitsland zijn digitale camera's veel goedkoper, ik heb mijn camera ook in Duitsland gehaald. Nog geen 10km over de grens in de winkel en een jaar langere garantie dan in nederland. maar ok, als jij graag meer wilt betalen, zijn er in nederland talloze winkels die je daar mee kunnen helpen :)

Verwijderd

Ik wist helaas niet dat de cams zoveel goedkoper waren in Duitsland toen ik 4 maanden geleden mn S304 kocht, anders had ik hem ook in Duitsland gehaald natuurlijk :D Volgende keer (meer optische zoom denk ik :9~) eerst ff in Duitsland kijken :)

edit:
typo

Verwijderd

[/b].

Is idd een niet te onderschatten probleem. Geeft veel ergenis en kan erg lastig zijn als je bij bewegende zaken (diere, voertuigen) net effe snel dat ene moment wilt vastleggen.

De Canon A20 (A40 is de opvolger hiervan, 344 Euro, Luxemburg) komt in de tests er als een van de snellere camera's uit, en heeft tevens goede lichtgevoeligheid.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Waar slaat dat op?

Lichtgevoeligheid is iets wat je bij een normale camera gewoon kunt beinvloeden (diafragma grootte, ISO snelheid, sluitertijd). Hoezo beter lichtgevoeligheid? Kun je als het goed is gewoon instellen.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
bij de block in leiden ligt nog een olympus c-2100 UZ voor 499,- tis dan wel het vitrine model maar er moet volgens block almere er nog een zijn welk filiaal dat is weet ik niet.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Op zondag 07 april 2002 12:34 schreef Yokozuna het volgende:
Waar slaat dat op?

Lichtgevoeligheid is iets wat je bij een normale camera gewoon kunt beinvloeden (diafragma grootte, ISO snelheid, sluitertijd). Hoezo beter lichtgevoeligheid? Kun je als het goed is gewoon instellen.
We blijven elkaar zo aardig tegenkomen Yokozuna ;) ....
Ik bedoel goede foto in donkere omstandigheden door een betere objectief lichtsterkte (diafragma) als sommige andere camera's.
Kwaliteit van de lens speelt hierin ook mee, en is dus niet in te stellen.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
+/- €500 ..... Tja, daar heb je de cam voor. Dan moet je nog: batterijen, SM-card, tasjes, statief misschien. En daar gaat al met al ook behoorlijk wat geld in zitten.

Mijn boodschappenlijstje:

- FinePix 2600Z a €389
- 4 x GP 1800 mAh (er zitten bij de 2600z al 2 x 1700 mAh + lader) a €20
- 64 Mb SM-card a €40
- Tasje + ministatief a €20
- Groot statief a €30

Totaal....zo'n €500.

Al deze accesoires zijn eigenlijk noodzakelijk, wil je een beetje lol hebben met je cam.

• LoneGunman
  • Niet online
Nog ff over revieuws van digicams.....er is wat mij betreft één site die met kop ene schouders er boven uitsteekt:

http://www.imaging-resource.com

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 05 april 2002 22:11 schreef The Emperor het volgende:
Ik ga zelf binnenkort de Nikon coolpix 775 kopen. Kost iets minder dan €500.
Zeer goede keuze, heb er zelf 1.... ben er zeer positief over. 8-)

Sample picture:
Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/wintersport/serrechevalier/DSCN1315S.jpg

gemaakt met de coolpix 775 by me....

Whatever.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:20
mijn keuze zou zijn een minolta dimage s 304,
dan hou je nog wat over om de on ontbeerlijke accesoires te kopen!
( zoals: cf kaartje , statief tasje ,Oplaadbare batterijen , lader, lens pen etc) :7

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

De Minolta S304 kost 485 Euro... Dan houd je volgens mij toch nieit echt veel over voor de andere toebehoren (uitgaande van 500 euro) ???

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
- Canon Powershot A40 (goedkoper)
- Sony Cybershot DSC-P71 (3mpx camera, maar geen geld meer voor accesoires)

Zijn in mijn ogen twee goede concurenten van de Fuji, maar als je veel zoom wilt ga je natuurlijk voor de Fuji.

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 12:38 schreef Waslijn het volgende:
- Canon Powershot A40 (goedkoper)
- Sony Cybershot DSC-P71 (3mpx camera, maar geen geld meer voor accesoires)

Zijn in mijn ogen twee goede concurenten van de Fuji, maar als je veel zoom wilt ga je natuurlijk voor de Fuji.
Mag hopen dat je met veel zoom, de optische variant bedoeld en niet de digitale (optische is verreweg de belangrijkste).

• TweakV
  • Laatst online: 25-03-2025
Ben ook druk aan het zoeken voor een digicam van onder de EUR 500,-. Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik blijf op het moment een beetje hangen op de Sony DSC-P50 en de Nikon Coolpix 885. De Canon A40 vond ik ook interessant, maar viel voor mij af vanwege:
- geen adapter (netvoeding)
- geen uncompressed format (tiff/raw)
- macro focus van min. 16 cm

Om een persoonlijke selectie maken ben ik gaan kijken op www.dpreview.com. De Fuji Finepix 2800Z heb ik ook overwogen maar viel voor mij ook af omdat:
- geen instelbare iso-levels
- geen instelbare focus
- geen video-out (is cool voor tv :) )
- geen uncompressed format (tiff/raw)
- geen adapter (netvoeding)

Verwijderd

A40 geen adapter? Je bedoelt meegeleverd? Tsja... maar daarom kan het nog wel.

En die macro kan je met een externe lens wel compenseren volgens mij!!

Vind die macro zowiezo nog best goed, check hier maar eens...

• TweakV
Kan er wel een adapter op de A40?! Ik zal namelijk ook een hoop foto's binnen nemen dus een adapter is voor mij echt een vereiste (liefst icm Lithium batterij). (euh... ik had het dus over een stroom-adapter :) ). Is het niet irritant om telkens die batterijen weer op te laden?!

Maar dan nog heeft de Sony DSC-P50 (uit dezelfde prijsklasse) manual focus en tiff, wat ik niet bij de Canon A40 vind. Begrijp me goed, ik vind de Canon A40 echt wel :9~ hoor, maar dat mis ik gewoon.. de handmatige sluitertijd is wel een pluspunt, als ik je mag geloven.

• TweakV
Hmmm... nu ik dat topic eens even helemaal heb doorgelezen, begin ik toch een beetje te twijfelen over die A40. Damn! :Y) Die macro-shots zien er idd goed uit!

Het duurt nog wel een tijdje voor ik er over uit ben.

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:20
Lost,

Als je een beetje accessoires aanschaf ben je al gauw 150 a 200 € kwijt hoor!

Kun je beter niet nu Minolta kopen, met alleen en Gp powerbank 3, en dan nog een beetje sparen? Immers de A40 heeft 2 mega pxels if im not mistaken :?

Dan ben je wel zo'n €15,- over je budget heen maar het is toch iets meer hoor 3 ipv 2 mega pix

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 23:31 schreef Cybersijp het volgende:
Lost,

Als je een beetje accessoires aanschaf ben je al gauw 150 a 200 € kwijt hoor!
Euhmmm.... ik snap effe iets niet. De Minolta S304 laat volgens mij juist weinig ruimte over voor die extra's a 100 tot 150 Euro... En is dus niet binnen het budget van de topic... toch ? Dat is wat jij (als ik het goed begrijp) nu ook aangeeft ? Dus zijn we het met elkaar eens lijkt mij (... waarom ik dus niet snap dat jij met die S304 komt aanzetten...)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 april 2002 22:39 schreef TweakV het volgende:
- macro focus van min. 16 cm
Wat is een macro focus...ja ik ben ook echt nebwie op dit gebied :?
De Fuji Finepix 2800Z heb ik ook overwogen maar viel voor mij ook af omdat:
- geen instelbare iso-levels
What the..is iso-levels en wat heb je eraan :?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op dinsdag 09 april 2002 12:26 schreef DjMisterY het volgende:

[..]

Wat is een macro focus...ja ik ben ook echt nebwie op dit gebied :?
[..]

What the..is iso-levels en wat heb je eraan :?
zoek en jij zult vinden :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 april 2002 12:33 schreef Mooooody het volgende:

[..]

zoek en jij zult vinden :z
ok ok en jij denkt dat ik dat nog niet gedaan heb? Er is genoeg maar dan moet ik topics met honderden reacties door gaan lezen ;)

2 Psycho: Maar die Finepix 2800z..heeft iemand daar ook binnen foto's van? Foto's op feesten gemaakt of iets dergelijks? Ik heb ergens gelezen dat met weinig licht deze camera geen superfoto's maakt :?

Verwijderd

Of gewoon google gebruiken.

Beetje ruim genomen is het een close-up van een klein object zodat 'ie beeldvullend is.

Zelfde effect kan vaak gecreerd worden door te 'croppen' (klein gedeelte van een grote foto nemen)!

De A40 gaat op batterijen en dat opladen valt best mee.
Ik zelf heb nu nog een lader met ingebouwde ontlader en druppellader. Maw batterij-en erin en ze eruit halen als je toevallig ziet dat ze vol zijn. Met een lader zonder druppelladen kan je dat niet zo makkelijk.

Uit A40 handleiding:
Netvoeding gebruiken (adapterset ACK600)
Met deze optionele adapterset kun u de camera altijd bedienen zonder dat u rekening hoeft te houden met het vervangen van batterijen. We raden u aan de adapter te gebruike tijdens langdurige opnamesessies met de camera en wanneer de camera wordt aangesloten op de computer.
(En ja er staat echt kun en niet kunt)

Ik vind de beeldkwaliteit van die Sony gewoon matig en die van de Nikon heeft vage kleuren.
Focus kan je wel 'locken' bij de A40, dus dan focus je gewoon eerst ergens anders op.

ISO waarden zijn de gevoeligheids waarde van de CCD. Hoe lager hoe minder gevoelig (en hoe langer het licht er dus op moet schijnen). Nou lijkt dus een hogere ISO waarde beter, maar door de hogere lichtgevoeligheid produceert de CCD veel meer ruis.

MAW als je strakke foto's wil hebben kan je beter zo laag mogelijke ISO nemen.

Ik zou zeggen, ga eens op zoek naar review sites en bekijk de verschillen.

• LoneGunman
  • Niet online
Op dinsdag 09 april 2002 12:41 schreef DjMisterY het volgende:

[..]

2 Psycho: Maar die Finepix 2800z..heeft iemand daar ook binnen foto's van? Foto's op feesten gemaakt of iets dergelijks? Ik heb ergens gelezen dat met weinig licht deze camera geen superfoto's maakt :?
Het binnenwerk van de 2800Z en 2600Z zijn identiek, verschil in fotokwaliteit is minimaal of zelfs te verwaarlozen. Tjek de link in m'n sig naar 2600 shotjes.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Jep, enkel het zoombereik is verschillend.

Verwijderd

Als ik die plaatjes zo bekijk heeft die S304 best veel last van ruis...klopt dat?

• TweakV
Op dinsdag 09 april 2002 17:00 schreef CommDante het volgende:
blablabla
OK, tnx... heel behulpzaam, wel een beetje subjectief m.b.t. de Canon A40. ;) De prijs van dat ding is in ieder geval zeer gunstig, leuk om veel extra's te kopen. Dat van die netvoeding is nu duidelijk en wel zo prettig.

Dat van de beeldkwaliteit en de kleuren kan ik nog niet zeggen, ik heb nog maar enkel de sony P50 kunnen testen. Die beviel me best wel, behalve dan dat ie k*t in de hand ligt. Ik ben geen ervaren fotograaf, integendeel, maar ik wil wel een toestel waarmee je een beetje kan experimenteren. *D

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 23:24 schreef TweakV het volgende:

[..]

Dat van de beeldkwaliteit en de kleuren kan ik nog niet zeggen, ik heb nog maar enkel de sony P50 kunnen testen.
"Je bent blij met wat je hebt, tot je wat beters tegenkomt."

Ik ben als zo'n 2 maanden op zoek geweest naar een DigiCam en een hoop kan je online vinden. Niet alleen specs en reviews maar ook pics vergelijkingen e.d.

Meeste camera's hebben wel ergens last van, maar bepaalde functies kunnen dat gebrek overschreiden in prioriteit.

Punt is, welke functies en welke gebreken hebben bij jou de meeste waarde. Alleen jij kan dat uitmaken.

Ga je voor snelheid, functies of toch voor beeldkwaliteit?

De beste manier om te kijken welke DigiCam het beste bij je past is om jezelf een budget te stellen. (BV 400 Euro)
Zoek een model dat bij je past qua specs e.d. Vergelijk dan elke DigiCam rond die prijsklasse die je kan vinden met deze cam. Voornamelijk dmv previews en pics. Als je een Cam vind die je toch beter vind, hou die dan als voorkeurs-camera en ga door met vergelijken.

Uiteindelijk zal je een DigiCam vinden die helemaal bij je past en waarbij je je lekker voelt. Geloof me, hij zal heel anders zijn als dat je in eerste instantie dacht.
Probeer ook af-en-toe te vergelijken met duurdere Cams....Ook al valt het buiten je budget. Soms zal je je budget aan je wensen moeten aanpassen.

Kom je er echt niet uit en kan je niet kiezen tussen een paar modellen, ga dan naar een beetje winkel en probeer ze allemaal uit. De meeste sites hebben menu schema's e.d. dus je bent niet afhankelijk van de kennis van de verkoper >:)

Verwijderd

Ik heb voor mijn Digitale camera iets meer dan €500 uitgegeven.
Hiervoor heb ik de Powershot A40, het originele tasje, een 128 MB Dane Elec CFcard en 2 setjes van 4 1800 mAh Penlites met lader.

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 00:10 schreef Rednasius het volgende:
Ik heb voor mijn Digitale camera iets meer dan €500 uitgegeven.
Hiervoor heb ik de Powershot A40, het originele tasje, een 128 MB Dane Elec CFcard en 2 setjes van 4 1800 mAh Penlites met lader.
Das dus ook iets om rekening mee te houden. Er komt natuurlijk altijd nog weer zo'n 100 euro bij om er een beetje een werkbaar setje van te maken.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55
Ik zelf ga een 2800Z aanschaffen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 10:58 schreef Vaagheit het volgende:
Ik zelf ga een 2800Z aanschaffen.
Vanwaar de voorkeur voor deze camera ? (... kan anderen ook weer op weg helpen...).

Heb je hem vergeleken met anderen (bv de Fuji 2600 (is die niet handzamer?) of de Canon...) ?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Op dinsdag 09 april 2002 17:07 schreef LoneGunman het volgende:

[..]

Het binnenwerk van de 2800Z en 2600Z zijn identiek, verschil in fotokwaliteit is minimaal of zelfs te verwaarlozen. Tjek de link in m'n sig naar 2600 shotjes.
Je vergeet de lens van de 2800z is stukken groter en , dus meer scherpte/helderheid, bij minder licht...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.