Op dinsdag 09 april 2002 23:24 schreef TweakV het volgende:
[..]
Dat van de beeldkwaliteit en de kleuren kan ik nog niet zeggen, ik heb nog maar enkel de sony P50 kunnen testen.
"Je bent blij met wat je hebt, tot je wat beters tegenkomt."
Ik ben als zo'n 2 maanden op zoek geweest naar een DigiCam en een hoop kan je online vinden. Niet alleen specs en reviews maar ook pics vergelijkingen e.d.
Meeste camera's hebben wel ergens last van, maar bepaalde functies kunnen dat gebrek overschreiden in prioriteit.
Punt is, welke functies en welke gebreken hebben bij jou de meeste waarde. Alleen jij kan dat uitmaken.
Ga je voor snelheid, functies of toch voor beeldkwaliteit?
De beste manier om te kijken welke DigiCam het beste bij je past is om jezelf een budget te stellen. (BV 400 Euro)
Zoek een model dat bij je past qua specs e.d. Vergelijk dan elke DigiCam rond die prijsklasse die je kan vinden met deze cam. Voornamelijk dmv previews en pics. Als je een Cam vind die je toch beter vind, hou die dan als voorkeurs-camera en ga door met vergelijken.
Uiteindelijk zal je een DigiCam vinden die helemaal bij je past en waarbij je je lekker voelt. Geloof me, hij zal heel anders zijn als dat je in eerste instantie dacht.
Probeer ook af-en-toe te vergelijken met duurdere Cams....Ook al valt het buiten je budget. Soms zal je je budget aan je wensen moeten aanpassen.
Kom je er echt niet uit en kan je niet kiezen tussen een paar modellen, ga dan naar een beetje winkel en probeer ze allemaal uit. De meeste sites hebben menu schema's e.d. dus je bent niet afhankelijk van de kennis van de verkoper