Dacht zelf al aan WDD 600AB.Op vrijdag 05 april 2002 13:27 schreef Phuck het volgende:
Hmm... als je een stille neemt kun je beter een 5400 RPM nemen.
Kan ik dan het verlies in snelheid misschien opvangen door RAID te gebruiken ? (koop er dan 2 natuurlijk)
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ja, dat moet kunnen als het goed isOp vrijdag 05 april 2002 13:30 schreef ccc456 het volgende:
[..]
Dacht zelf al aan WDD 600AB.
Kan ik dan het verlies in snelheid misschien opvangen door RAID te gebruiken ? (koop er dan 2 natuurlijk)
too fly for a white guy
Verwijderd
Klopt, maar de koelers [mocht je die gebruiken] maken wel lawaai...Op vrijdag 05 april 2002 13:33 schreef freezy17 het volgende:
Als jij mij 2 WD 40 gb 7200 tpm kan horen ben je een grote jongen.
zet het dan bij SU of SMOp vrijdag 05 april 2002 13:34 schreef freezy17 het volgende:
Waarom post jij op [OC]/[CM]
Beetje foute boel.
Slotje!
too fly for a white guy
Dat is onzin, mijn WD300BB 7200 RPM schijf hoor je bijna niet, terwijl al mijn andere schijven duidelijk hoorbaar zijn (allemaal 5400 RPM)Op vrijdag 05 april 2002 13:27 schreef Phuck het volgende:
Hmm... als je een stille neemt kun je beter een 5400 RPM nemen.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Als je koelers neemt v/d 7200 RPM HD's bedoel ik... das wel luider !Op vrijdag 05 april 2002 13:37 schreef HaaZie het volgende:
[..]
Dat is onzin, mijn WD300BB 7200 RPM schijf hoor je bijna niet, terwijl al mijn andere schijven duidelijk hoorbaar zijn (allemaal 5400 RPM)
neem dan geen koelersOp vrijdag 05 april 2002 13:40 schreef Phuck het volgende:
[..]
Als je koelers neemt v/d 7200 RPM koelers bedoel ik... das wel luider !
kan prima zonder hoor, tenzij je 2 tegenmekaar aan plaatst misschien
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Klopt, moet je wel een goeie airflow hebben, anders wordt het wel warmOp vrijdag 05 april 2002 13:44 schreef HaaZie het volgende:
[..]
neem dan geen koelers
kan prima zonder hoor, tenzij je 2 tegenmekaar aan plaatst misschien
Verwijderd
To be determined...
Verwijderd
omg! GRAPPENMAKER!Op vrijdag 05 april 2002 13:29 schreef jadjong het volgende:
Seagate.
/me denk dat z'n Matrox kapot is... hij hoort nix (nooit gehoord)
Verwijderd
Right on the kisser!, die moet je momenteel hebben...dat is DE drive die je doet luisteren en kijken of hij wel aan het werk is...ik twijfel ook iedere keer...Op vrijdag 05 april 2002 13:30 schreef ccc456 het volgende:
[..]
Dacht zelf al aan WDD 600AB.
Hoezo dat ?Op vrijdag 05 april 2002 15:55 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
omg! GRAPPENMAKER!
Mijn Seagate Barracuda IV hoor je echt niet hoor. ( en nee, hij is niet defect
Hij is stil en snel.
Maarja, de liquid bearing Maxtors ook.
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Verwijderd
Verder: de montage van je HD kan ook aardig uitmaken.
Oke dit slaat nergens opOp vrijdag 05 april 2002 13:34 schreef freezy17 het volgende:
Waarom post jij op [OC]/[CM]
Beetje foute boel.
Slotje!
Kan ik mij helemaal in vindenOp vrijdag 05 april 2002 16:19 schreef NextGeneration het volgende:
IBM DTLA, snel, stil en goed!!
de oude versie want sinds ze samen zijn met quantum,
hoor je ze een stuk beter!
zelf heb ik een maxtor 20GB 5400rpm, zo'n plat dun ding
als je die kan horen, weet ik het ook niet meer
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
idd, ik heb zo'n Seagate Barracuda 4, maar die heeft een SeaShield, voor magnetisme, met een foamlaagje, echt superstil...Op vrijdag 05 april 2002 18:48 schreef Courage het volgende:
Alle schijven, als je ze maar in het rubber hangt
ze gaan zeer snel kapot
WD is dus echt niet stil
Maxtor redelijk stil
Hele stille Samsung en Fujitsu
Best stil en veel snelheid, Seagate Barracuda IV
Reality beats fiction by far!
jep, ik heb mijn maxtor lekker low-budget in een 5,25" slotje gehangen met een zooi kleine elastiekjes. hoor hem haast niet meer en kan geen snelheidsverschil merken (zou een paar procentjes grotere accestime moeten krijgen hierdoor). dacht eerst ook dat ie stil was, tot ik mun casefan op 7 volt zette, mun cpu-koeler op 5 volt en bij mun voeding er een weerstand tussen gooide.Op vrijdag 05 april 2002 18:48 schreef Courage het volgende:
Alle schijven, als je ze maar in het rubber hangt
waar koop je die dingen?Op vrijdag 05 april 2002 22:45 schreef zimbab het volgende:
[..]
jep, ik heb mijn maxtor lekker low-budget in een 5,25" slotje gehangen met een zooi kleine elastiekjes. hoor hem haast niet meer en kan geen snelheidsverschil merken (zou een paar procentjes grotere accestime moeten krijgen hierdoor). dacht eerst ook dat ie stil was, tot ik mun casefan op 7 volt zette, mun cpu-koeler op 5 volt en bij mun voeding er een weerstand tussen gooide.
if broken it is, fix it you should
anders een d740x en het acoustic management utility gebruiken. je hoort niks meer
Not.. je hoort hem idd niet meer ratelen.. maar dat irritante kut gezoem blijf je horenOp vrijdag 05 april 2002 22:49 schreef weareborg het volgende:
simpel, als je met 5400 toeren kan leven, haal dan gewoon een maxtor d540x.
anders een d740x en het acoustic management utility gebruiken. je hoort niks meer
behalve dan dat ie zo af en toe begint te piepen net zoals m'n barracuda 2 een half jaar voor z'n overlijden
het was een hele verademing na m'n overstap van een oude seagate koffiemolen
maar als je echt stil wil dan moet je een laptop hd nemen
die uit m'n toshiba hoor ik alleen als ik m'n oor op m'n flaptop leg en dat ding heftig bezig is
Verwijderd
Je hoort je Matrox niet ?Op vrijdag 05 april 2002 15:55 schreef MasterOverdrive het volgende:
[..]
omg! GRAPPENMAKER!
omg! GRAPPENMAKER!
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik heb de Maxtor weggedaan omdat hij een erg scherp en hoog geluid maakte. Ik had hem wel in een rem. rack zitten dus kon alles duidelijk horen.Op zaterdag 06 april 2002 03:07 schreef KillBilly het volgende:
[..]
Je hoort je Matrox niet ?
omg! GRAPPENMAKER!
Ik ben nu in het bezit van een 120GXP van IBM en ben tot
nu toe zeer tevreden. Hij is veel sneller en stiller dan de Maxtor.
SiSoft Maxtor :26000
SiSoft IBM :30500
Verwijderd
En geloof het of niet, bij normaal internet, komt de monitor erboven uit
welke dingen? zijn gewoon kleine elastiekjes die je per 200 ofzo in een zakje bij de supermarkt of iets dergelijks koopt voor een euro ofzo. die kon ik van de ene kant naar de andere kant spannen en daar mijn hdd in hangen. hangt wel redelijk stevig, want er lopen elastiekjes aan de boven- en onderkant van de hdd, maar als je naar een LAN gaat ofzo, moet je hem er voor de zekerheid toch maar even uit halen.Op vrijdag 05 april 2002 22:48 schreef elgringo het volgende:
[..]
waar koop je die dingen?
Verwijderd
Seagate..........Stil?Op vrijdag 05 april 2002 13:29 schreef jadjong het volgende:
Seagate.
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA
roflmao
grapje toch??
Nope een barracuda IV hoor je echt niet (heb zelf een 20 en een 40 Gieg)Op zaterdag 06 april 2002 12:56 schreef carnman het volgende:
[..]
Seagate..........Stil?
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA
roflmao
grapje toch??
en het is echt ff wennen als je die er in hebt hangen
moet echt naar de ide led kijken of ie nog wat aan't doen is
die nieuwe medialists zijn ook erg stil btw
maar niet zo stil als de barracuda iv's (die toch 7200rpm zijn)
Verwijderd
En deze IBM hd's zijn ook erg goed geschikt voor raid-0
44818 punten in SiSoft
En die barracuda IV schijnt ook erg stil te zijn... Maar de IBM 120GPX is toch nog een stukkie sneller...
DÉ ideale Harde Schijf
ik heb alleen geen vertrouwen in de betrouwbaarheid van die dingen. zijn zo onnoemelijk veel mensen geweest met IBM-HDD-problemen en ze melden zich nog steeds. tel daar dat maffe bericht van laatst bij op dat een medewerker van IBM zei dat je hem maar 8 uur op een dag aan behoorde te hebben. krijg ik toch een nare bijsmaak. hoewel ik wel graag een 120gxp zou willen kopen, vanwege stilte en snelheid, maar ik denk er nog ff over na.Op zaterdag 06 april 2002 20:52 schreef HelleCool het volgende:
Ik heb nu 2x een IBM 120GPX 60GB in mijn pc hangen en die zijn erg snel en ook erg stil.... Hiervoor had ik 2x een Maxtor D740 40GB... Erg irritante hoge piepherrie maakten die dingen...
En deze IBM hd's zijn ook erg goed geschikt voor raid-0
44818 punten in SiSoft
En die barracuda IV schijnt ook erg stil te zijn... Maar de IBM 120GPX is toch nog een stukkie sneller...
DÉ ideale Harde Schijf
Verwijderd
Die schijven zijn wel betrouwbaar, je zou ze eventueel wat extra kunnen koelen met een fan ofzo...
Dat heb ik ook gedaan... en ze zijn echt erg stil... Alleen bij lezen/schrijven maken ze wat geluid, maar het draaien hoor ik niet echt...
Ze zijn iig veel stiller als die Maxtor d740's
En maxtor is ook een goede hd hoor... alleen voor een raid config zijn ze niet zo geschikt...
Verwijderd
idd, fijn speelgoedOp zondag 07 april 2002 17:59 schreef App het volgende:
Ik heb twee 'cudda's IV en een IBM 60 XP. Die Cudda's zijn werkelijk muisstil
Verwijderd
Barracuda III hier, en hoor em wel, maar niet overmatigOp vrijdag 05 april 2002 16:03 schreef Wierdo_NL het volgende:
[..]
Hoezo dat ?
Mijn Seagate Barracuda IV hoor je echt niet hoor. ( en nee, hij is niet defect)
Hij is stil en snel.
Maarja, de liquid bearing Maxtors ook.
Het voordeel van Maxtor hdd's (dacht ook IBM) is dat je ze met een proggie op "silent mode" kunt zettenOp zaterdag 06 april 2002 20:57 schreef naadnek het volgende:
Maxtor 40 gig 7200 tpm, hoor je echt niet, en m,n kast staat zowat naast m,n harses.
Ja, ok, maar dat is natuurlijk wel binnen bepaalde grenzen, een Maxtor 40GB/7200rpm krijg je op die manier echt niet stiller dan een Fujitsu. Maxtor's Accoustic Management scheelt in geluidsproductie, maar niet zo heel erg veel.Op maandag 08 april 2002 18:48 schreef kutkip het volgende:
[..]
Het voordeel van Maxtor hdd's (dacht ook IBM) is dat je ze met een proggie op "silent mode" kunt zetten
Verwijderd
Dus wie een nieuwe, uitermate snelle en stille IDE-hdd wil aanschaffen; de IBM 120GXP is m'n aanrader