Toon posts:

mijn inziens verkeerd gesloten topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[topic=459554/1/25]
We geven hier duidelijk aan dat we de manuals en alle standaard sites hebben afgezocht en dergelijke en dat we er _nog_ niet uitkomen en om dan gelijk dat geziek te krijgen dat het vrijdag manual dag is opzouten.

imho gaan sommige modjes er te gauw van uit dat er gelijk word gevraagd en dan kijken ze even naar de post history en daar blijkt dan uit dat ik wel vaker vragen stel.
hiervoor gebruik ik t.net ook om vragen te stellen waar ik (en dan nu mijn groepsgenoten) niet uit kom.
ook na het lezen van de manuals + google + freshmeat + phpfreakz + zend + got search + php.net + mysql.com

en dan gelijk snap de manual dan blaat

update!

verkeerde topic link sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

die is niet dicht :?

[edit]
je bedoelt toevallig deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep sorry heb m al verandert in me post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje basic is het wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja maar wij komen er dus niet uit.
je moet het ook is van de andere kant bekijken vind ik.
op school ben je 2 weken bezig met een project alles gaat lekker dan zit je 3 dagen op hetzelfde om te ouwehoeren met zon beetje alle manuals en sites die er over gaan erbij en dan wil het nog niet.

dan mag je toch best een vraag stellen ook al is het nog zo basic
ik heb helemaal geen ervaring/feeling met php/mysql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Dit heb ik gisteren ook al in een LA draadje gepost:
Tip voor de volgende keer:
Laat wat code zien die je al hebt en of de sites die je hebt bekeken met quotes daarvan.
Als je wilt dat je geholpen wordt dien je wat specifieker te zijn en dus niet in een keer om een totaaloplossing te vragen.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Even voor de duidelijkheid, Ik kijk nooit naar de history van mensen wat ze hebben gepost e.d.

In de PHP manual staat duidelijk uitgelegd hoe sessies werken.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik ook wel gezien dat dat daar duidelijk instaat en ik geef ook duidelijk aan dat we er geen ruk mee verder zijn gekomen
sommige dingen moet je eerst bekend mee wezen voordat je zo een functie ervan gebruikt in 1 keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Schrijf er dan wel ff bij _wat_ je geprobeerd hebt. Zeggen van 'ik heb bla gesearcht maar ik snap er geen bal van' kunnen wij niet veel mee.

Gewoon zeggen van :

Ik heb dit geprobeerd
code:
1
2
3
session_start();
$klaagzang = "Mods in P&W zuigen";
$_SESSION['klaagzang'] = $klaagzang;

Maar dit werkt niet. Ik heb dit gehaald uit http://www.php.net/sessions maar ik begrijp niet helemaal hoe dat sessie id werkt.

Is imho ook een stuk duidelijker. Anders gaan wij ook weer allemaal zaken opnoemen, die niet terzake doen omdat je die 'wel' begreep uit de manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Moet je een duidelijkere manual met voorbeelden zoeken.

A Simple Sessions Tutorial

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op vrijdag 05 april 2002 14:03 schreef Glimi het volgende
zie dus: [topic=397053/1/25]
dat staat er

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

voor de topicstarter:

het gebruik vande search is geen ritueeltje dat je hebt af te leggen alvorens een post te plaatsen;
alsof je een kruisje met wijwater maakt alvorens een kerk binnen te lopen.

Als je een topic start, betekent het dat je een probleem hebt, en alles probeert om tot een oplossing te komen, het gebruik van zoekmogelijkheden en tutorials is onderdeel van de oplossing, niet een aflaat om je topic op GoT mee 'af te betalen'

'niet snappen' is geen excuus, misschien als je nog op school zit denk je dat er een definitieve markering is tussen mensen die 'iets snappen' en mensen die dat nog niet doen, maar geef jezelf wat tijd en je zult ontdekken dat 'iets niet snappen' betekent dat je nog niet genoeg moeite hebt gedaan om iets te begrijpen.

verder,
Voor een site voor school ...

... Dit is voor ons ook het eerste project waarin we php en mysql hebben (en gelijk zonder begeleiding)

.. en t lullige is dat we er overmorgen niet meer mee bezig moge zijn
met zulke uitspraken maak je het jezelf moeilijker, dit is onbelangrijk voor je probleem en komt op anderen nogal 'klagerig' en 'negatief' over.

vooral de opmerking dat het morgen af moet zijn kun je beter laten, dat is hetzelfde als "geef me het antwoord, en snel een beetje", en hierop zou ik ook geirriteerd reageren.

dat Dusty inderdaad nogal beledigend is in zn afsluitboodschap, daarin heb je een punt, maar je moet realiseren dat gewoon Dusty's karakter is (zijn vrijdag-humeur is onder kenners naar voren gebracht als een-na-beste optie als verklaring voor het uitsterven der dinosauriers).
Je zult ook niemand horen klagen als hij vraagstellers wel met moeilijke vraagstukken geholpen heeft ,dat hij dit niet in overeenkomstige beleefde woordcombinaties bracht, terwijl dit waarschijnlijk vaker komt en hij erg vaak gelijk heeft.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 05 april 2002 14:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat Dusty inderdaad nogal beledigend is in zn afsluitboodschap, daarin heb je een punt,
ik heb het afsluit bericht nog een keer gelezen, en persoonlijk vindt ik toch echt niet dat het "nogal beledigend" is. In principe staat er niets anders dan dat het een manual vraag is.
maar je moet realiseren dat gewoon Dusty's karakter is (zijn vrijdag-humeur is onder kenners naar voren gebracht als een-na-beste optie als verklaring voor het uitsterven der dinosauriers).
Ik heb helemaal geen vrijdag-humeur :Y).

Is dat de reden waarom ik hier normaal nooit op vrijdag te vinden bent :)
Je zult ook niemand horen klagen als hij vraagstellers wel met moeilijke vraagstukken geholpen heeft [..]
Moeilijk is "In the eye of the beholder".

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 05 april 2002 15:15 schreef dusty het volgende:

ik heb het afsluit bericht nog een keer gelezen, en persoonlijk vindt ik toch echt niet dat het "nogal beledigend" is. In principe staat er niets anders dan dat het een manual vraag is.
'is' als in 'zijn' (door shakespeare schittenrend geparafraseerd in de strofe uit hamlet: "zijn of niet zijn, dat is de vraag") inderdaad niet, maar de afsluitboodschap kan wel zo worden opgevat, juist doordat het een creatief opgesmukte boodschap is (ojé, als programmeurs creatief willen zijn ;))
ik neem aan dat je daarom ook in deze thread alsnog een linkje naar tutorial over sessions plaatst..

de fout blijft ook wmb bij de topicstarter liggen, met zijn opmerkingen dat hij een beginner is, verwacht hij een 'makkelijkere' behandeling, misschien is dat juist de reden waarom de thread op slot gaat.

als de topicstarter beter zijn probleem omschrijft en de zijdelingse opmerkingen weglaat en zich concentreert op waar het fout gaat (het wegschrijven van de variabele in een sessie), komt het gelijk wat doorgronder over, heb echter het idee dat op dat moment het hele topic overbodig zou zijn geweest, want het komt een beetje over alsof (nofi tov de topicstarter) de topicstarter inderdaad een keertje wat probeert heeft en zodra dit niet lukt, alvorens zich af te vragen waarom dit niet lukt, gelijk hier post in de hoop dat iemand anders zijn huiswerk voor hem gaat doen.
Ik heb helemaal geen vrijdag-humeur :Y).
welles :P

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 05 april 2002 15:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
juist doordat het een creatief opgesmukte boodschap is (ojé, als programmeurs creatief willen zijn ;))
ik neem aan dat je daarom ook in deze thread alsnog een linkje naar tutorial over sessions plaatst..
ik ben soms creatief, kan ik ook niet helpen :+, voor de 30e keer in een week simpel 'Manual' tikken wordt ook zo saai :+

De reden waarom ik een link heb gegeven is om dat hij nu duidelijk zei dat hij de standaard uitleg niet begreep en om duidelijk te maken dat er makkelijk een tutorial te vinden valt die het uitlegt heb ik besloten om die link toch maar te geven.
de fout blijft ook wmb bij de topicstarter liggen, met zijn opmerkingen dat hij een beginner is, verwacht hij een 'makkelijkere' behandeling, misschien is dat juist de reden waarom de thread op slot gaat.
De thread is dus op slot gegaan omdat het makkelijk te vinden is. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden die het stap bij stap uitleggen.
als de topicstarter beter [..] gelijk hier post in de hoop dat iemand anders zijn huiswerk voor hem gaat doen.
Als hij beter zijn probleem had omschreven had hij een duidelijker sluit bericht gekregen.
welles :P
Nietus, en bek houden anders sla ik erop.... :P :+

Back In Black!

Pagina: 1