Toon posts:

Abit KT7 RAID met fallouts?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeer raar en tragisch...

Ik sluit mn IBM 60gb 7200rpm(boot) samen met mn Maxtor 20gb 5400rpm(opslag) aan op IDE3 of IDE1 en de IBM schijf krijgt last van fallouts in windows zelf en tijdens het opstarten.

Sluit ik mijn IBM schijf los, zonder die Maxtor, aan op de RAID controller en die Maxtor schijf los op de IDE1 controller doet hij het wel...
Het lijkt wel of de IDE en RAID controllers het gewoon niet meer trekken met die 2 schijven samen.

Ik heb een 300watt voeding en verder dus een Abit KT7 RAID.

Tijd voor een nieuw mamaplankje?

Verwijderd

Wat bedoel je psies met fallouts :?

Verwijderd

Topicstarter
Nou als ik in winxp zit of gewoon boot, dan hoor je mn HD aan en uit gaan wat dus ook echt gebeurd. Heel irritant.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Hijs aan 't swappen??

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb 1x ook zoiets gehad, de hdd maakte af en toe het geluid van een opstartende disk... bleek later ook zo tewezen want de molex voedings connector naar de hdd wat een beetje brak :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 16:37 schreef Redje het volgende:
Heb 1x ook zoiets gehad, de hdd maakte af en toe het geluid van een opstartende disk... bleek later ook zo tewezen want de molex voedings connector naar de hdd wat een beetje brak :)
Bijna dezelfde ervaring met dat verschil dat het een van mijn RAID-schijven betrof, bleek later dat de 2e schijf niet goed vast was gemonteerd. (was wel ff schrikken RAID-broken en BSOD). *D

Ik zou het in die hoek eens zoeken, succes

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als het zo'n single platter maxtor is, kan het wel eens normaal zijn, ik heb dat prob namelijk ook tijdens het booten van windows 2000 met die diskjes. andere schijven geven dat probleem niet, met sommige versies van de VIA IDE drivers is het op te lossen.
Pagina: 1