[linux] Apache en proftpd server naam verbergen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Hoe kan je ervoor zorgen dat je Apache en proftpd niet hun eigen server naam /type weergeven als iemand van buitenaf hierom vraagt.

Het leek me wat veiliger als dit soort info niet bekend was voor de buitenwereld omdat dan een hack poging of een exploit gebruiker wat lastiger wordt.

Ik heb bij proftpd ServerName aangepast maar toch blijft hij bij het connecten aangeven dat hij een Proftpd ftp server is.
Hetzelfde geldt voor Apache. Hoe kan ik daar verbergen of veranderen wat het type web server is waar de pagina's vandaan komen.

Senile! Senile Oekaki

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
ServerTokens komt idd in de richting maar alles weghalen of er zelf iets neerzetten gaat helaas niet.

Voor proftpd heb ik nog niets gevonden.

edit:

Moet Apache toch eens update zodat ik ServerTokens ProductOnly kan neerzetten, Min werkt nu wel

Senile! Senile Oekaki

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

use the force my friend! :) (Uhh source)

Wat dacht je van in de source-code, moet vast wel ergens een aanroep voor zijn in de Makefile ofzo. :z

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:37 schreef _bas_ het volgende:
Voor proftpd heb ik nog niets gevonden.
Google kwam met dit stukje uit de FAQ van de ProFTPD site.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:16 schreef _bas_ het volgende:
Hetzelfde geldt voor Apache. Hoe kan ik daar verbergen of veranderen wat het type web server is waar de pagina's vandaan komen.
ProFTPD
ServerIdent off

Apache
ServerSignature Off

Verwijderd

Mjah, dit is zoals hierboven te lezen gewoon op de beide respectievelijke sites te vinden (Zelfs zeer makkelijk!).

Zowel proftpd als apache hebben qua documentatie een van de beste sites die er te vinden zijn.

Zoek en gij zult vinden is zo'n gezegde ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.