Toon posts:

remote desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit op school gefirewalled alleen ik wil inloggen op men thuis pc, XP maar kan er niet op door die firewall
weet iemand hoe ik dit kan omzeilen of is dit niet mogelijk door middel van een prog. ,
heb al vanallehande prog. geprobeerd b.v remote desktop , secure crt, telnet werkt geen van alle :(

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Voortaan je firewall dus uitzetten :D

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

call-sysadmin.exe :P
Probeer iets wat over poort 80 loopt ;)

• M@NIC
  • Laatst online: 13:36
Je komt niet door de firewall van school ?
Denk dat je er weinig aan kunt doen.

Andere poorten proberen.

Verwijderd

Je sysadmin kietelen.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Op vrijdag 05 april 2002 13:09 schreef GGS_VR6 het volgende:
Voortaan je firewall dus uitzetten :D
En wat als het de openhaard op school is? Net als bij mij, de kl**tz*kken. :(

Verwijderd

Topicstarter
wat doet dat prog. precies en waar kan ik ut downloaden?
tnxs

Verwijderd

Volgens mij kun je bij REMOTE ADMINISTRATOR de poort instellen.

• M@NIC
Op vrijdag 05 april 2002 13:12 schreef mrneo het volgende:
wat doet dat prog. precies en waar kan ik ut downloaden?
tnxs
Je bedoelt toch niet call-sysadmin.exe hoop ik :? :D

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik ut goed begrijp zit men pc dus op port 80 en die is hier dus geblokkeerd,
same as port 21 en alles van ftp
dus hoe kan ik dan in godsnaam de port verandere? heb tog port 80 nodig?

• M@NIC
Op vrijdag 05 april 2002 13:15 schreef mrneo het volgende:
maar als ik ut goed begrijp zit men pc dus op port 80 en die is hier dus geblokkeerd,
same as port 21 en alles van ftp
dus hoe kan ik dan in godsnaam de port verandere? heb tog port 80 nodig?
Ander proggie gebruiken, of gewoon poort veranderen in proggie zelf ?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu remote administrator geinstalleerd en de default port is 4876 ofzoiets, naar welke port moet ik deze dan verwijzen , port 80 werkt niet

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 20:54
probeer es 8080 of 20
ik denk niet dat 20 werkt maar wie niet waagt wie niet wint

• Thadir
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 21:26

Thadir

Geker dan gekker

Euhm en goede remote proggie is VNC dan kan je gewoon via de brouwser lekker remote in de computer komen :) erg handig en het ziet er dan gewoon uit als een site in Java :P

De url is www.uk.research.att.com/vnc

I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:27 schreef mrneo het volgende:
heb nu remote administrator geinstalleerd en de default port is 4876 ofzoiets, naar welke port moet ik deze dan verwijzen , port 80 werkt niet
Poort 80 is voor HTTP. Dat zou betekenen dat je ook niet kunt internetten. Waarschijnlijk laat de Firewall slechts aan een beperkt aantal programma's toegang, zoals Internet Explorer, etc. Daar is dan niks aan te doen, tenzij je een gat in je Firewall weet te vinden.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:27
Ziet er uit als een kennisnet probleempje.

Ik ben mede-Systeem beheerder op mijn sk00l. en wij hebben ook veel mot met kennisnet

ze hebben allepoorten dicht geggoooit. en alles moet via een pproxy..

Kortom. het is Niet mohelijk..

misschien met terminal services, probeer eens naar een site te surfen waarmee je op je eigen pc kan inloggen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 15:43 schreef speedener het volgende:
Ziet er uit als een kennisnet probleempje.

Ik ben mede-Systeem beheerder op mijn sk00l. en wij hebben ook veel mot met kennisnet

ze hebben allepoorten dicht geggoooit. en alles moet via een pproxy..

Kortom. het is Niet mohelijk..

misschien met terminal services, probeer eens naar een site te surfen waarmee je op je eigen pc kan inloggen
weet iemand zoon site , en je hebt indd gelijk tis kennisnet,
en ook is hier ut geval dat sommige prog. worden toegelaten en sommige niet.
en bijna alles moet hier doormiddel van een proxy, zoals msn

• Speedener
Op vrijdag 05 april 2002 15:46 schreef mrneo het volgende:

[..]

weet iemand zoon site , en je hebt indd gelijk tis kennisnet,
en ook is hier ut geval dat sommige prog. worden toegelaten en sommige niet.
en bijna alles moet hier doormiddel van een proxy, zoals msn
gaat vrij sloom maar probeer, http://www.spinozalyceum.nl/ts/ eens

Verwijderd

Topicstarter
nog meer links in de aanbieding mocht deze niet werke?
of eventuele betere snellere?
post ze gaarna :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:19 schreef speedener het volgende:

[..]

gaat vrij sloom maar probeer, http://www.spinozalyceum.nl/ts/ eens
weet iemand een sneller site , want deze is indd iets te sloom , maa tnxs anyway

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 14:01 schreef Thadir het volgende:
Euhm en goede remote proggie is VNC dan kan je gewoon via de brouwser lekker remote in de computer komen :) erg handig en het ziet er dan gewoon uit als een site in Java :P

De url is www.uk.research.att.com/vnc
Deze werkt via poort 5800, kan dus ook geblokt zijn. Bij mij op school zijn alleen de 'lagere' poorten geblokked, 5800 en 5900 die VNC gebruikt niet...

Verwijderd

Er bestaan progggies waarmee je socket requests door een HTTP-Proxy kan tunnelen, waardoor je dus je verbinding over HTTP laat verlopen en uit eindelijk uitkomt op bestemming!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Haal HTTP port van http://www.htthost.com/

Zorg alleen dat je remote desktop eerst werkend krijgt vanuit een lokatie waar je geen last hebt van firewalls e.d. Als je op je eigen pc deze service niet goed ingesteld hebt, dan is prutsen achter een firewall zowiezo zinloos. Tenslotte is het ook wel handig als je weet wat een proxy/socks server/port is, anders kun je beter iemand zoeken die er wel verstand van heeft. Systeembeheer ofzo.. >:)

_██_
(ಠ_ృ)

• Pwigle
  • Laatst online: 22-08 08:20
Je kan de poort van Terminal Service veranderen in je register.

Kennisnet laat dit echter niet toe, daar staat geen enkele poort open.
Je kan alleen bepaalde poorten (21/1080/8080 etc) via standaard proxy's (ftp-proxy.kennisnet.nl / socks-proxy.kennisnet.nl / proxy.kennisnet.nl) bereiken.

Een andere proxy gebruiken is niet mogelijk.

Je kan de poorten wel open laten zetten, voor terminal service is dit 3389.
Voor Winvnc is port 5900 voldoende.

Het openzetten van poorten is gratis bij kennisnet.
Die shit kan je geloof ik downloaden op http://servicepunt.kennisnet.nl ("is al aangesloten" / "formulieren:)

• ThaHandy
  • Laatst online: 23-08 17:51

ThaHandy

Discovery Channel

RemotelyAnywhere 4.10.285

A powerful remote access solution for Windows XP/200/NT and Windows 98/ME
RemotelyAnywhere is a compact remote access and remote administration package for the Internet Age.

In development since 1997 by a group of system administrators and developers, it has evolved into the most versatile computer management tool for Windows.

Features include:

Remote Control
Web-based Administration
WAP Compatibility
SSH and Telnet Servers
FTP Server
Tight Security
...and more

en alles is web-based en ik heb et ook via school kunnen gebruiken :Y)

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Gewoon Terminal Service webclient (std in XP) ff via Config.scherm/software installeren, en configge...

Is 'n webbased remote desktop control, werkt op elk (Windows?) besturingssysteem (meestal na een javaclient geinstalleerd te hebben)

Na install staan de bestanden in:
x:\Windows\Web\TSweb

Probeer maar eens, hier werkt het perfect.

• ferdi|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2003
Juist precies zoals ThaHandy zegt over het progje "Remotely Anywhere". Dit programmatje is perfect te gebruiken, ook met een zgn kennisnet-verbinding die ze bij ons op het ROC ook gebruiken. Je maakt dan gewoon gebruik van de HTTP-tunneling, et voila.....gewoon je computer thuis bedienen, of lekker msn'nen via thuis! Ook kun je met dit programmatje indien nodig een FTP server instellen ed. kortom wat mij betreft een aanrader!
Voor de nederlandse site http://www.remotely-anywhere.nl

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft niemand een site waar ik op men desktop kan inloggen want, httptunnel die hadde al wat mensen geprobeerd alleen werden gesnapt door de systeembeheerders en 2 weken van het netwerk gegooid dus heb liever geen programma maar een site waar ik remote kan inloggen
tnxs,

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 08 april 2002 09:12 schreef mrneo het volgende:
maar heeft niemand een site waar ik op men desktop kan inloggen want, httptunnel die hadde al wat mensen geprobeerd alleen werden gesnapt door de systeembeheerders en 2 weken van het netwerk gegooid dus heb liever geen programma maar een site waar ik remote kan inloggen
tnxs,
dat remotely Anyware(een soort web server) installeer je op JOU pc en dan kan je via INTERNET (http) de pc accesen en remoten op SCHOOL

Verwijderd

Topicstarter
ik snap um , btw ik use een router en in setup van de router , staat ook remote acces port 8080 kan ik dit enable en kan ik dan ook remote desktop aanroepen?

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 02:02 schreef ThaHandy het volgende:
RemotelyAnywhere 4.10.285

A powerful remote access solution for Windows XP/200/NT and Windows 98/ME
RemotelyAnywhere is a compact remote access and remote administration package for the Internet Age.

In development since 1997 by a group of system administrators and developers, it has evolved into the most versatile computer management tool for Windows.

Features include:

Remote Control
Web-based Administration
WAP Compatibility
SSH and Telnet Servers
FTP Server
Tight Security
...and more

en alles is web-based en ik heb et ook via school kunnen gebruiken :Y)
werckt ook niet.

heb alles al geprobeerd, het is wel webbased maar alles moet toch ook via allemaal andere poorten

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 08 april 2002 09:52 schreef mrneo het volgende:
ik snap um , btw ik use een router en in setup van de router , staat ook remote acces port 8080 kan ik dit enable
volgens mij kan dat alleen lokaal :?
en kan ik dan ook remote desktop aanroepen?
:?

Verwijderd

Topicstarter
mja ik ijl maar wat, ben ten einde raad alles is VERD*MME geblokkeerd , k*tzooi, kwil gewoon remote dektope :(

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 10:09 schreef mrneo het volgende:
mja ik ijl maar wat, ben ten einde raad alles is VERD*MME geblokkeerd , k*tzooi, kwil gewoon remote dektope :(
het kan niet.. laat het van je los. het enige wat je kan doen is aan je school vragen of ze een aanvraag willen doen om die poorten open te laten zetten, maar omdat dat allemaal via het ministerie gaat ben je daar ook wel 2 maanden mee zoet (ARG KLOTE BUREAUCRATIE :( )

Verwijderd

kalm aan man, het antwoord staat gewoon in deze thread. Op je server thuis moet je VNC installeren, die kun je op een bep. poort laten draaien. Je moet alleen weten welke op je school niet geblokkeers is (80, 8080, 21?) en dan werkt het.

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 10:15 schreef DolfM het volgende:
kalm aan man, het antwoord staat gewoon in deze thread. Op je server thuis moet je VNC installeren, die kun je op een bep. poort laten draaien. Je moet alleen weten welke op je school niet geblokkeers is (80, 8080, 21?) en dan werkt het.
het probleem is dat alles via de proxy moet :D.. probeer jij VNC maar eens door een proxy te krijgen :D

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

mkej..
1) install RemotelyAnywhere
2) geef em poort 80 (= standaard http) want die is wel op school open als het goed is (hier wel achter proxy)
3) forward poort 80 op je router naar je pc
4) ga naar school en en typ http://<je ip>

voorbeelden: http://remotelyanywhere.com/sshots.shtml
ff inloggen en gaan met de banaan :)

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 10:19 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

mkej..
1) install RemotelyAnywhere
2) geef em poort 80 (= standaard http) want die is wel op school open als het goed is (hier wel achter proxy)
3) forward poort 80 op je router naar je pc
4) ga naar school en en typ http://<je ip>

ff inloggen en gaan met de banaan :)
kan een leuke oplossing zijn.. mits je geen webserver draait..

dit ga ik ook maar eens proberen

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 08 april 2002 10:21 schreef speedener het volgende:

[..]

kan een leuke oplossing zijn.. mits je geen webserver draait..

dit ga ik ook maar eens proberen
is ingebouwd en kan op een andere poort instellen om conflict te voorkomen met een andere webserver

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

pff wat maak je je nou druk man dat je je pc thuis niet kunt bereiken.. als die poorten dicht zitten zal dat wel een reden hebben ofnie :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 10:23 schreef CAP-Team het volgende:

[..]

pff wat maak je je nou druk man dat je je pc thuis niet kunt bereiken.. als die poorten dicht zitten zal dat wel een reden hebben ofnie :?
Mja, de overheid vind dat het dan goed beveiligd is.

ik kan me er wel in vinden...

alleen af en toe wat vervelend voor de gebruiker. Voor de school is dat Kennisnet een uitkomst. lekker goed koop en toch (redelijk) snel internetten...

Af en toe down. maargoed dat is chello ook wel eens.

• Pwigle
  • Laatst online: 22-08 08:20
Op maandag 08 april 2002 10:11 schreef speedener het volgende:

[..]

het kan niet.. laat het van je los. het enige wat je kan doen is aan je school vragen of ze een aanvraag willen doen om die poorten open te laten zetten, maar omdat dat allemaal via het ministerie gaat ben je daar ook wel 2 maanden mee zoet (ARG KLOTE BUREAUCRATIE :( )
Als je nu eens in de plaats van helemaal over de rooie gaat eerst eens wat uitzoekt voor je helemaal gek wordt..

Ik heb zoooooo hekel aan mensen die denken dat ze het helemaal snappen..

Het openzetten van poorten via die
KLOTE BUREAUCRATIE
duurt dus maar MAX 10 werkdagen bij kennisnet..
Dus even rustig aan..

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

ik zit hier op me werk achter een mac (mac OS 9.1) en thuis hebbik een pctje staan... gaat dat remotely-anywhere dan werken voor mij als ik op mijn werk naar mijn desktop thuis wil komen ?

• Speedener
Op maandag 08 april 2002 12:57 schreef DaPoztMaster het volgende:

[..]

Als je nu eens in de plaats van helemaal over de rooie gaat eerst eens wat uitzoekt voor je helemaal gek wordt..

Ik heb zoooooo hekel aan mensen die denken dat ze het helemaal snappen..

Het openzetten van poorten via die
[..]

duurt dus maar MAX 10 werkdagen bij kennisnet..
Dus even rustig aan..
Na, we wilden poort 21 voor FTP naar de Webserver open laten zetten. We hebben het formulier ingevult. 2 weken gewacht. toen kregen we een belletje dat ze met ons om de tafel wilden gaan zitten omdat ze niet goed begrepen waarom we die poort open wilden. en nu ondertussen 1 maand later, zit de poort nog steeds dicht...

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 10:18 schreef speedener het volgende: [..] het probleem is dat alles via de proxy moet :D.. probeer jij VNC maar eens door een proxy te krijgen :D
dit moet toch lukken hoor volgens mij
ik heb thuis telenet, en die gebruiken ook een proxy
bij mij op het werk gebruiken ze er ook een (en die staat in seattle)
en ik kan vanaf het werk mijn desktopje van thuis benaderen

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48
Ik ben systeembeheerder op een aantal scholen en werd er ziek van dat ik VNC en putty niet kon gebruiken, toen ben ik gaan zoeken (mbv een collega) en nu kan ik gewoon alles doen.

Je meot 2 programma's gebruik Sockscap32 (NEC) en Bounce (www.r00t3d.org.uk)

Met die 2 kan je dan een HTTP Tunnel opzetten door de Kennisproxy heen.

Hoe stel je het in?
Start ales eerste bouncer:
bouncer.exe --port 563 --destination socksserver:563 --tunnel proxy.kennisnet.nl:8080

Op de plaats van socksserver vul je je Socks 4 of 5 proxy in, ik gebruik de socks proxy van een gesloten entwerk maar er zijn vast ook wel andere te vinden (of je zet er zelf 1 op).

Vervolgens start je Sockscap op en stel je bij de verbindingegevens in als socks proxt 127.0.0.1:563 en je jiest je soort socks server en vult eventuele naam en wachtwoord in. Daarna voegt je een applicatie toe vind NEW, en als je dan op eht programma + run klikt dan start hij eht programma socksified en dan zou alles moeten werken via de socks server :D :)

Verwijderd

How to Change the Listening Port for Remote Desktop (Q306759)

Configuring the Remote Desktop Client to Connect to a Specific Port (Q304304)

Hier kun je dus instellen dat je machine thuis luistert op poort 80, en kun je er (als je de client goed instelt) vanaf school dus bij.

• Campos
  • Laatst online: 26-07 21:37
Op maandag 08 april 2002 16:37 schreef abreemjathuis het volgende:
How to Change the Listening Port for Remote Desktop (Q306759)

Configuring the Remote Desktop Client to Connect to a Specific Port (Q304304)

Hier kun je dus instellen dat je machine thuis luistert op poort 80, en kun je er (als je de client goed instelt) vanaf school dus bij.
hey nice, thanks; dat zocht ik nog :) :) :)

Verwijderd

Topicstarter
ok nieuwe dag @ school, heb gister remote anywhere geinstalled en geforward naar http port 80, nu heb ik op school geprobeerd te connecte en komt netjes in het hoofdmenu van remotely anywhere , waar hij ook gewoon de pc ziet hangen, alleen als ik remote controle doe dan wil ie connecte naar <ip>:80 alleen hij connect niet naar men desktop
verkeerde port gebruikt :?

Verwijderd

Waar kan ik dat programma Bounce halen.
Ik kan het nergens vinden..
alvast bedankt

Verwijderd

Kun je niet beter op Google zoeken dan een draadje van meer dan twee jaar oud naar boven te vissen? (wel goed de search gebruikt trouwens! ;) )

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 12:03:
Waar kan ik dat programma Bounce halen.
Ik kan het nergens vinden..
alvast bedankt
Waar heb je al gezocht? Als ik ga [google=bounce] kom ik tientallen mogelijke opties tegen :)

We verwachten hier op GoT dat je enige moeite doet om dit zelf te vinden alvorens je een vraag stelt. Dit hebben we in Algemene gedragsregels (Netiquette) en Software Algemeen: Beleid uitgebreid gedocumenteerd.

Ook is het omhooghalen van een topic zoals je nu gedaan hebt prima, maar dan zouden we wel je inzet er in willen zien. Ik ga nu het topic sluiten om te voorkomen dat er nog op het begin wordt gereageerd ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.