Toon posts:

[Win2k] Start programma tijdens startup...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Hoi...

Case: Tijdens een loginscript van iedere gebruiker worden er een aantal programma's gestart. Deze voeren inventarisaties uit van het systeem.

Probleem: Deze programma's moeten beheerders rechten hebben om alle informatie volledig uit te kunnen lezen.

Vraag: Hoe kan ik tijdens de startup van een computer of tijdens de login van een user, die programma's uit laten voeren door een administrator?

greetz

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
Hoi,

Dat kun je doen met de runas optie...

Grtz Oinki

Verwijderd

Topicstarter
fanks man!

• Oinki
U R welcome

Dit is de syntax.
UNAS [/profile] [/env] [/netonly] /user:<UserName> program
/profile = if the users profile needs to be loaded
/env = to use the current environment instead of the users
/netonly = use if the credentials specified are for remote access only
/user = <UserName> should be in the form DOMAIN\USER or USER@DOMAIN
program = command line with complete path for .EXE program
Enter the users password when asked.

Ik weet niet meer uit het hoofd hoe je het automatisch laat lopen maar dat is vast wel te vinden.

/update/
Het is ook mogelijk om met srvany (een tooltje uit de resource kit)iedere executable als een service te draaien. Volgens mij kun je de programma's dan gewoon onder het system account starten
/end update/
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Well... het werkt... alleen... het programma moet dus geladen worden tijdens de startup en zonder dat er om een wachtwoordt gevraagd moet worden :(. Is er ook de mogelijkheid om programma's te starten als admin waarbij het w8woord al ingevuld is... of te starten zonder wachtwoord?

ik heb nl ook al geprobeerd de programma's te laden als een gebruiker die lid is van de Administrators group en dan zonder wachtwoord. Dit werkte helaas ook niet |:( runas vroeg alsnog om een wachtwoord... :(

nog suggesties?
ik ga ut ook ff proberen te runnen als service...

• Oinki
OP het moment even geen idee maar wie weet schiet het me later te binnen. Of misschien dat iemand anders een suggestie heeft..
anybody :?

Verwijderd

Topicstarter
Wel... ik heb ut voor elkaar het programma te runnen als een service... echter... tijdens het starten van de service komt de volgende foutmelding naar voren:

Error: 1053
The service did not respond to the start or control request in a timely fasion.

Kan het zijn doordat dit een gewoon proggie is dat na een tijdje afgesloten wordt? Het programma inventariseerd de boel en dan sluit het zichzelf af... :(

Iemand nog ideen?
Pagina: 1