[OC] Pentium III

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi medetweakers,

Ik was gister wat inkopen gaan doen :
- ThermalTake Dragon Orb III
- ThermalTake Blue Orb
- Ultimate Hard Drive Cooler
- Artic Silver coolingpasta
- CCFL (blauw)
Dus vanmorgen dacht ik : ik ga eens kijk of ik wat kan overclocken.
Dus ik checkte ff de temp van m'n PIII 733MHz. Dat was 20 graden. Best een prima temperatuurtje dus om over te klokken :) . Ik las de FAQ nog eens door voor de zekerheid en vervolgens ging ik ff de bios checken (van m'n GigaByte GA-6VX7-4X) of ik m'n FSB nog wat omhoog kon gooien. Bleek dat niet te kunnen met m'n mobo :( :( :( :r :r :r
En volgens de FAQ kan ik ook niet de switchjes op die blokjes op het mobo zetten op bijv. 800MHz omdat m'n cpu gelocked was. :(
Betekend dit nu dat ik m'n cpu onmogelijk kan overklokken? :'( Zo nee, hoe kan ik dan wel overclocken, of heb ik de FAQ verkeerd begrepen? :?

T.net gallery | V&A ads

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:20

MaNdM

1000-dingen-doekje

in princiepe is alles over te klokke, maar ja, als je dus pech hebt heb je weer net dat ENE moederplankje dat het niet toestaat |:(

* MaNdM wil ook overklokken, maar heeft ook gelockte zooi :'(

To be determined...

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

nope je proc is waarschijnlijk
geclocked @ 5,5 X 133 = 733 mhz.

Je kunt waarschijnlijk niet hoger dan dat, tenzij je mobo een hogere fsb ondersteunt dan 133mhz.

Dus als je mobo 166 mhz ondersteunt zou je nog
5,5 x 166mhz = 931 mhz kunnen halen bijv.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je nog zou kunnen proberen is softwarematig overclocken met een progje als CPUcool. Daarmee kun je dan softwarematig de chip die de frequentie bepaald instellen.
Ik meen dat er vrij veel over te vinden is met de search.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Je kan op de website van GigaByte een proggie downen om te overklokken real-time in windows, op http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/et3_0221.zip Negeer dat van dat Chinese taalpakket als ie dat vraagt, de utilitie is gewoon in het engels.

Verwijderd

Probeer ook de BIOS te flashen, in de OEM versie die ik had zat ook geen mogelijkheid, op het mobo zat wel een stikker dat het versie f7 was (de recentste), maar ik ging toch maar die versie er nogeens overheen flashen. Toen stond het onder het menu waarvan de beschrijving was 'change CPU's clock and voltage', nou daar moet je dus wezen als dat werkt, maar die andere utilitie die ik noemde is nog handiger (werkt echt zelf uitgeprobeerde)

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met die tool van GigaByte heb ik 'm op 825MHz gekregen :)
Jammer dat ie niet nog wat meer ge-OC'ed kan worden, de temp is nog altijd maar 24 graden ;(

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Misschien is je geheugen niet goed genoeg. 24 graden van de processor vraagt om meer overclocking. Zet je geheugentimings eens op Cas 3. Dan kan je misschien nog wat verder overklokken..

Verwijderd

ik snap niet waarom je eerst zoveel stuff hebt ingekocht en toen pas gekeken of je fsb ook daadwerkelijk omhoog kon doen.

check mijn signature ook maar: 450 @ 600 mhz met standaard koeler van een tientje (incl. koelpasta, als dat er al op zit :P en incl. koelblokje). >:)

en ik kon eigelijk nog wel hoger maar dat kon dit mobo'tje niet aan! :(
Pagina: 1