Toon posts:

[php] Services

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He,
Ik vroeg me af je ziet wel eens van die services zoals een forum services. Maar heeft iemand enig idee hoe zoiets in elkaar zit?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=397053/1/25]
heb je het stukje van de duidelijke vraag gezien???

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Met een hoop php code zitten die in elkaar.

Sorry, maar je moet je vraag toch echt wat beter stellen. Welke service bijvoorbeeld? Wat wil je weten enz.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja ik heb wel een idee hoe dat in elkaar zit .. en nee ik ga et je niet uitleggen. Het is namelijk enorm logisch als je weet waar je het over hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry voor de kromme uitleg.
Je heb toch weleens van die site waar mensen zich kunnen aamelden voor een service bijv. een poll service dit is dan voor mensen die geen php ondersteuning hebben op hun site en toch een poll willen hebben en nu heb ik erover nagedacht ho zoiets in elkaar zou zitten.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op vrijdag 05 april 2002 12:32 schreef Piete het volgende:
Ok sorry voor de kromme uitleg.
Je heb toch weleens van die site waar mensen zich kunnen aamelden voor een service bijv. een poll service dit is dan voor mensen die geen php ondersteuning hebben op hun site en toch een poll willen hebben en nu heb ik erover nagedacht ho zoiets in elkaar zou zitten.
Je geeft die mensen HTML code die jouw pagina aanroept (een frame bijv). Jouw pagina staat natuurlijk gehost op JOUW server met php

Verwijderd

Topicstarter
Hmm even denken maar je moet ook voor iedere gebruiken tijdens het aanmelden allemaal tabellen die in je db gaan een apparte naam geven of alles in een tabel maar dan met een bepaald kenmerk. Maar zou dat veel belasting zijn opo je host als je zoiets doet in mate dus niet dat je ladingen mensen gaat aan laten melden!

Verwijderd

Users kunnen zich aanmelden ... mysql maakt dan een id aan ... elke user heeft een unieke id ... id 1 is dan bijvoorbeeld het forum van user piet.... en id 2 is dan bijvoorbeeld het forum van jouw.....

services.php3?userid=1

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

TheDane

1.618

Op vrijdag 05 april 2002 12:35 schreef Piete het volgende:
Hmm even denken maar je moet ook voor iedere gebruiken tijdens het aanmelden allemaal tabellen die in je db gaan een apparte naam geven of alles in een tabel maar dan met een bepaald kenmerk. Maar zou dat veel belasting zijn opo je host als je zoiets doet in mate dus niet dat je ladingen mensen gaat aan laten melden!
nee, je kan bij iedere poll -bijvoorbeeld- de $HTTP_REFERER opslaan .. alle polls met zelfde referer zijn dan van zelfde persoon, en kunnen gegroepeerd worden. dus 1 tabel is daar in principe genoeg voor.
En als je dat een beetje slim indexeert is er niks aan de hand hoor

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus het is opzich wel te doen jah. Maar eh even denken zou het veel belasting zijn op me domein waar me server staat. Dus daar bedoel ik mee dat er niet asociaa; veel mensen laat aanmelden dus een aantal en dan een aanmeld stop. Dus maybe rond de 50?

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Gebruik eens een spelchecker en de punt (".").

Sorry voor de flame ;)

Verwijderd

Topicstarter
Daar vraag ik niet om. Straks gaat ie weer dicht omdat er weer iemand offtopic gaat.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

lijkt me dat je nog het eea aan uitzoekwerk te doen hebt

als je nog tegen een echt probleem aanloopt ben je van harte welkom

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.