Toon posts:

[MDK82] vaag NVIDIA probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn RedHat vervangen door Mandrake 8.2. Na wat geklooi met de kernel en de Nvidia drivers werkte alles. Laatst gaf hij echter aan dat nvdriver niet gevonden kon worden. Toen ik als root bij de NVIDIA_kernel een make install uitvoerde werkte hij weer. Nu is het echter zo dat iedere keer dat ik mijn pc herstart hij weer aangeeft dat hij de nvdriver niet kan vinden. Daarnaast kan ik met mijn gewone user accounts ook niet meer X opstarten, 'perhaps you don't have console membership'
Mijn pc bestaat uit een Athlon 900 met GeForce 2 GTS, laatste NVIDIA drivers vanaf .tar.gz geïnstalleerd en Mandrake 8.2 dus.

Verwijderd

Nvidia heeft eigen devices in /dev staan die nodig zijn.
Ook moeten de kernel modules wel geladen worden.

Dus mischien worden je nvidia devices weg gevaagt door devfs ofzo, Ik weet niet of nvidia al devfs compatible is geworden...

Of je kernel modules worden niet geladen @boot time

doe als root `lsmod`
kijk of er dan agpgart en nvidia in de kernel zit
zoniet
installeer dan de nvidia opnieuw en doe weer lsmod
om te kijk hoe de modules precies heten
en zorg dat deze modules @boot geladen worden.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Er zit een build bug in de tarbals van nvidia (onder mandrake 8.2)

Het beste kun je de source rpm's pakken deze werken bij mijn vriendin ook zonder problemen :)

Gewoon downloaden en dan rpm --rebuild NVIDIA_kernel-1.0-2880-src.rpm (niet de glx vergeten ;) )

Daarna staan de juiste rpm's in /usr/src/rpm/RPMS/i586 (kan ook i686 oid zijn ligt aan je proccesor)

Deze dan instaleren ff je XF86Config-4 aanpassen en als het goed is werkt dan alles zoals het hoort :)

Verwijderd

Topicstarter
XF86Config-4 staat al goed ;) ik ga nu maar weer eens downen...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29
Op zaterdag 06 april 2002 15:16 schreef Hdez het volgende:
XF86Config-4 staat al goed ;) ik ga nu maar weer eens downen...
zelf heb ik ook zoiets vaags trouwens, bij mij krijg ik dus GLX drivers doesn't match nu had ik gehoord zet in je XF86Config-4 bestand ipv "nv" meot je "nvidia" zetten en dan meot ie dus werken?? en kan je misschien volledige command opgeven voor die rpm --rebuild NVidia_GLX...etc .rpm ?? zo?
sorry ben beetje newbie op dit gebied thx voor alle hulp in ieder geval

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zaterdag 06 april 2002 23:12 schreef The_Dart het volgende:

[..]

zelf heb ik ook zoiets vaags trouwens, bij mij krijg ik dus GLX drivers doesn't match nu had ik gehoord zet in je XF86Config-4 bestand ipv "nv" meot je "nvidia" zetten en dan meot ie dus werken?? en kan je misschien volledige command opgeven voor die rpm --rebuild NVidia_GLX...etc .rpm ?? zo?
sorry ben beetje newbie op dit gebied thx voor alle hulp in ieder geval
Is het zelfde als diem van kernel alleen komt op de plaats van kernel GLX te staan dus "rpm --rebuild NVIDIA_GLX-1.0.2880-src.rpm
Pagina: 1