Toon posts:

Wins fout ofsow? Duplicate name exists

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opzet:
NT omgeving,
PDC is tevens wins server en file server,
BDC is Exchange en Proxy 2.0 server.

Ik moest de proxy rebooten omdat die liep te zeuren dat z'n pagefile vol zat, na reboot wilde hij de server service workstation service etc. niet meer opstarten oftewel hij had daardoor dus geen netwerk connectie, geen van de clienst konden dus meer emailen nog internetten.
Na een beetje zoeken in de event viewer kreeg ik de melding te zien dat er een duplicate name is, dus ik meteen kijken of wins op meer dan 1 ip pratende adapter stond, nou niet dus, daarna in wins gekeken op de pdc en daar stond ook niets raars in. Om ff te testen of het aan wins lag heb ik op de BDC aangegeven dat die de wins server niet moest gebruiken, alles OK, server komt weer netjes in de lucht, allen nu heeft 1 trusted domain een probleem, de maken gebruik van die server voor email, zei kunnen nu niet meer inloggen op Outlook met hun eigen login van dat domain, nu kan ik wel aangeven dat het account van dat andere domain de mailbox mag inzien ALLEEN kan ik via de usermanager nog via de server manager niet meer in het andere domain komen.... Trustst ken ik wel overnieuw aanmaken, ook ken ik gewoon browsen over het netwerk alleen hij snapt domain1 en domain2 niet via de namen. Nou heb ik al wel in wins aan allebei de kanten de domain names toegevoegd, maar dan nog snappen de 2 kanten er nix van. Ik ga morgen vroeg bezig met die servers, hoop dat na de reboot van de wins server het probleem van de mailserver opgelost is, alleen blijf ik dan nog met de vraag, is er een andere manier om aan te geven welk IP address er aan het domain hangt ( geloof dat je dan iets in wins aan moet geven onder Unique en dan zelf iets tussen die [..] aan moet geven maar wat weet ik zo ff niet meer).
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik ze graag.
ThanX alvast.

PS. sorry als de hele text een beetje onduidelijk is, heb ff geen tijd om er over na te denken hoe ik het pecies ken verwoorden, druk druk druk, je weet wel :)

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

WinS weer aanzetten en dan de PDC ff een keer demoten en daarna weer promoten?

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

---> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
???---> Network Troubleshooting????

Het gaat me om het WINS gedeelte en das vlgs. mij toch echt Windows, maar goed, je had em ook kennen locken merk ik net, want ik ben weer es vergeten [NT4.0] ervoor te pleuren :)

Maar goed, ff schop dan, want ik heb nog een paar uurtjes en dan moet ik het fixen, ben nu eindelijk klaar met dit domain, alles weer op en top nieuw op w2k+citrix en dan morgen vroeg weer aant werk :(

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:17 schreef Hans.Solo het volgende:
WinS weer aanzetten en dan de PDC ff een keer demoten en daarna weer promoten?
niet doen... demoten promoten zou niet uit moeten maken. (naar mijn idee kan dat alleen maar shit geven)

hoe is je wins opgezet... slechts op 1 server of heeft die pdc nog (wins) push en pull partners?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op vrijdag 05 april 2002 12:07 schreef vandamage het volgende:
Na een beetje zoeken in de event viewer kreeg ik de melding te zien dat er een duplicate name is
als het goed is staat er iets bij als 'use nbtstat -n to check which names are in conflict' ..

Wat is daar het resultaat van?

Verwijderd

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
hoe is je wins opgezet... slechts op 1 server of heeft die pdc nog (wins) push en pull partners?--------------------------------------------------------------------------------

Nope, heeft geen push/pull partners meer, had ie een paar maanden geleden nog wel, maar die server ben ik langzamerhand aant het weghalen omdat ik over ga op 1 Wan met vaste lijnen, dikke citrix servers en alleen maar ica clients

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
als het goed is staat er iets bij als 'use nbtstat -n to check which names are in conflict' ..
Wat is daar het resultaat van?

Tja gewoon die server zelf als ik het me goed herrinner ( huh?!?! )

Probleem met het domain heb ik als het goed is opgelost morgen, mits ik het mailtje met de oplossing vandaag nog binnen krijg wat ik als ik hem ipv "domain name" gewoon "Unique" met bijbehorend [..] achtervoegsel maak op de wins server in het andere domain.

schreeuw nog ff wat jongens, zit vast iets leuks tussen.

PS. heb brief van chello binnen, u veroorzaakt teveel datverkeer :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost,

heb de servers ge-reboot, pdc ( wins ) als eerste in de lucht laten komen, werkte niet.

daarna heb ik de wins service gestopt, backup gemaakt van de database directory, de zooi weggepleurt, gereboot en alle static mappings weer aangemaakt. Anders servers daarna ook weer aangezet en de mailserver kon zelfs weer in het netwerk komen zonder dat ie zei dat er een duplicate name was. Blijkbaar dus gewoon een corrupte wins database :) .

Verwijderd

naar mijn idee had je misschien alleen de entry's weg kunnen halen van je PDC op ip-nummer en netbios naam van je exchange server, dit hat voldoende moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
>>naar mijn idee had je misschien alleen de entry's weg >>kunnen halen van je PDC op ip-nummer en netbios naam van >>je exchange server, dit hat voldoende moeten zijn.

Nope, dat was dus niet zo

• elevator
  • Niet online

elevator

Op maandag 08 april 2002 01:19 schreef vandamage het volgende:
gereboot en alle static mappings weer aangemaakt. Anders servers daarna ook weer aangezet en de mailserver
waarom statische mappings? Dat is toch vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
static mappings van de pdc's, database servers etc. die ergens anders op de wereld staan..

• raymonvdm
  • Laatst online: 20-08 18:10
Op vrijdag 05 april 2002 12:07 schreef vandamage het volgende:
Opzet:
NT omgeving,
PDC is tevens wins server en file server,
BDC is Exchange en Proxy 2.0 server.

Ik moest de proxy rebooten omdat die liep te zeuren dat z'n pagefile vol zat, na reboot wilde hij de server service workstation service etc. niet meer opstarten oftewel hij had daardoor dus geen netwerk connectie, geen van de clienst konden dus meer emailen nog internetten.
Na een beetje zoeken in de event viewer kreeg ik de melding te zien dat er een duplicate name is, dus ik meteen kijken of wins op meer dan 1 ip pratende adapter stond, nou niet dus, daarna in wins gekeken op de pdc en daar stond ook niets raars in. Om ff te testen of het aan wins lag heb ik op de BDC aangegeven dat die de wins server niet moest gebruiken, alles OK, server komt weer netjes in de lucht, allen nu heeft 1 trusted domain een probleem, de maken gebruik van die server voor email, zei kunnen nu niet meer inloggen op Outlook met hun eigen login van dat domain, nu kan ik wel aangeven dat het account van dat andere domain de mailbox mag inzien ALLEEN kan ik via de usermanager nog via de server manager niet meer in het andere domain komen.... Trustst ken ik wel overnieuw aanmaken, ook ken ik gewoon browsen over het netwerk alleen hij snapt domain1 en domain2 niet via de namen. Nou heb ik al wel in wins aan allebei de kanten de domain names toegevoegd, maar dan nog snappen de 2 kanten er nix van. Ik ga morgen vroeg bezig met die servers, hoop dat na de reboot van de wins server het probleem van de mailserver opgelost is, alleen blijf ik dan nog met de vraag, is er een andere manier om aan te geven welk IP address er aan het domain hangt ( geloof dat je dan iets in wins aan moet geven onder Unique en dan zelf iets tussen die [..] aan moet geven maar wat weet ik zo ff niet meer).
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik ze graag.
ThanX alvast.

PS. sorry als de hele text een beetje onduidelijk is, heb ff geen tijd om er over na te denken hoe ik het pecies ken verwoorden, druk druk druk, je weet wel :)
Wins database wegpoetsen pdc rebooten en dan de rest wat er achter hing omstebeurt ik heb het hier vaak gehad omdat m`n wavelan verbinding wegviel dan alles rebooten nadat je je wins databeest weggegooid had en het werkte weer

• elevator
  • Niet online

elevator

Op maandag 08 april 2002 23:34 schreef vandamage het volgende:
static mappings van de pdc's, database servers etc. die ergens anders op de wereld staan..
zou WINS replicatie niet beter zijn?

Verwijderd

Topicstarter
quote:
zou WINS replicatie niet beter zijn?

Het zijn op dit moment gemiddeld 8 gebruikers die allemaal citrix gebruiken en mailen over een enkele en dubbele isdn lijn, dalijk heb ik vaste lijnen en dan ga ik die wins replicatie wel weer tijdelijk aanzetten, maar op dit moment wil ik zo min mogelijk " onnodig " verkeer over de lijn.
Pagina: 1