Ik heb dus een prob met een bezoekersteller die ik zelf heb gemaakt.
In Access heb ik een database gemaakt met een tabel counter met 1 veld luisterend nar de naam counter. Nu wil ik iedere keer dat iemand de pagina opent ofzo dat er een connectie gemaakt wordt met de database en dat die de waarde uit het veld counter haalt. Die vermeerdert hij dan met 1 en slaat die terug op in hetzelfde veld.
Dit is de code die ik gebruik om de pagina te verbinden en de teller te laten vermeerderen enzovoort ... (de cijfertjes zijn de regelnummers
Maar dan krijg ik een error:
Volgens mij is in het SELECT statement niets verkeerd, of toch?
Wie kan mij helpen om dit te verbeteren?
In Access heb ik een database gemaakt met een tabel counter met 1 veld luisterend nar de naam counter. Nu wil ik iedere keer dat iemand de pagina opent ofzo dat er een connectie gemaakt wordt met de database en dat die de waarde uit het veld counter haalt. Die vermeerdert hij dan met 1 en slaat die terug op in hetzelfde veld.
Dit is de code die ik gebruik om de pagina te verbinden en de teller te laten vermeerderen enzovoort ... (de cijfertjes zijn de regelnummers
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 1.<% 2.SET Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" ) 3.Con.ConnectionString 4.= "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;"_ 5.& "Data source = 6.c:\inetpub\wwwroot\stpfestival\db\festival.mdb" 7.Con.Open 8. 9.sqlString = "SELECT counter FROM counter" 10.Con.Execute sqlString 11.counter = counter + 1 12. 13.Con.Close 14.%> |
Maar dan krijg ik een error:
code:
1
2
3
4
5
| Microsoft JET Database Engine fout '80040e14' Syntax error in FROM clause. /stpfestival/default.asp, regel 9 |
Volgens mij is in het SELECT statement niets verkeerd, of toch?
Wie kan mij helpen om dit te verbeteren?