[MSSQL]Excel 2.1 importeren

Pagina: 1
Acties:

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Een klant van me (makelaar) heeft een character based programma dat de data in excel 2.1 exporteert..

Om die info op internet te krijgen, upload hij deze excel 2.1 files naar onze webserver, waar de data ingelezen wordt door een SQL Server 2000.

Maarrrr omdat het excel 2.1 is, (SQL Server kan vanaf Excel 3.0 inlezen, deze geeft fout) moet hij de files eerst in Excel openen, en daarna de files opslaan in een recente excel versie. Dit is nogal veel werk.

Met een macro in een vbs zou het makkelijk kunnen, maar dan moet excel wel op de webserver geinstalleerd worden. NOT.
code:
1
2
3
4
5
6
7
    ChDir "C:\Documents and Settings\Angelo\Desktop"
    Workbooks.Open Filename:= _
    "C:\Documents and Settings\Angelo\Desktop\K_aanbod.xls"
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
    "C:\Documents and Settings\Angelo\Desktop\K_aanbod4.xls", _
    FileFormat:= xlExcel4, Password:="", WriteResPassword:="", _
    ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False

Ik heb al op google (web, discussions), GoT, altavista, maar tevergeefs..

Weet iemand een manier waarop ik deze data kan inlezen in SQL Server of converteren? ODBC Driver ofzo, of conversiescripts?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
niemand?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:01

HenkS

Da_king alias HenkS

je kunt in excel toch zeker wel komma seperated text files genereren lijkt me?? die kun je dan makkelijk inlezen daarna in welke db ook!

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Als het probleem is dat het teveel werk is voor de klant om de files om te zetten, kan je hem dan niet een Excel sheetje met wat VBA code geven die bij het openen automatisch de oude file inleest en deze in het nieuwe formaat opslaat zodat hij deze daarna weer kan uploaden?

Hoe je die files anders moet inlezen zonder Excel te installeren zou ik zo niet weten, als het niet zo'n ingewikkeld sheet is zou je het misschien kunnen proberen door hem als binaire file te openen en dan een beetje puzzelen :-)