Ola,
Ik heb de volgende situatie..
Op mijn site (waar ik mee bezig ben) kun je inloggen en loopt de verbinding via een session. Heel mooi allemaal, werkt perfect. Nu worden er bij het inloggen wat gegevens van je gelezen uit de DB: naam, achternaam, email, can_post_news, can_upload, enz..
Nu is het de bedoeling dat deze gegevens in een object "user"worden gezet die dan vervolgens geregistreerd wordt bij de session. Het punt is nu alleen dat dat niet wil werken
.
Als ik het object aanmaak en registreer wordt ik geeneens ingelogd
, het lijkt dan net alsof mn query spontaan niet meer klopt. Echt vaag....
Dit stukje code checkt of je d'r in mag en leest wat gegevens van je:
het volgende stukje zou dan alles in een object moeten zetten...
Dit doet ie dus al niet goed..
Zo dacht ik dat je alles weer kon uitlezen, dit staat ineen andere file..
Wat doe ik nu fout?! Met de PHP manual kom ik d'r ook niet uit..iemand een hint, of wat ik fout doe..
In het object komen nog meer variabelen te staan, deze allemaal voor verschillende rechten. Met een leuk getalletje is dit niet op te lossen, omdat sommige rechten door elkaar heen lopen.
ps: in de search niks nuttigs te vinden dus vandaar...
Ik heb de volgende situatie..
Op mijn site (waar ik mee bezig ben) kun je inloggen en loopt de verbinding via een session. Heel mooi allemaal, werkt perfect. Nu worden er bij het inloggen wat gegevens van je gelezen uit de DB: naam, achternaam, email, can_post_news, can_upload, enz..
Nu is het de bedoeling dat deze gegevens in een object "user"worden gezet die dan vervolgens geregistreerd wordt bij de session. Het punt is nu alleen dat dat niet wil werken
Als ik het object aanmaak en registreer wordt ik geeneens ingelogd
Dit stukje code checkt of je d'r in mag en leest wat gegevens van je:
PHP:
1
| <?if($user && $userpass){ $exec= mysql_query("SELECT naam,password, email, level FROM users WHERE naam='$user' AND password='$userpass'"); $rows= mysql_num_rows($exec); if(mysql_num_rows($exec) != 0){ $verified= "ok"; $user= mysql_fetch_object($exec); $userName= $user->naam; $userEmail= $user->email; $userLevel= $user->level;?> |
het volgende stukje zou dan alles in een object moeten zetten...
PHP:
1
| <?$user->verified= "ok";$user->userName= $userName;$user->userMail= $userMail;$user->userLevel= $userLevel;session_register("user");?> |
Dit doet ie dus al niet goed..
Zo dacht ik dat je alles weer kon uitlezen, dit staat ineen andere file..
PHP:
1
| <?$user= $HTTP_SESSION_VARS[user];$verified= $user[0];$userName= $user[1];$userEmail= $user[2];$userLevel= $user[3];?> |
Wat doe ik nu fout?! Met de PHP manual kom ik d'r ook niet uit..iemand een hint, of wat ik fout doe..
In het object komen nog meer variabelen te staan, deze allemaal voor verschillende rechten. Met een leuk getalletje is dit niet op te lossen, omdat sommige rechten door elkaar heen lopen.
ps: in de search niks nuttigs te vinden dus vandaar...