Toon posts:

CSV bestand vanuit excel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik genereer het volgende vanuit een access database

1,2,,,2,,1,,3,04022002,23,2,1,,1

Als ik het open in excel en vervolgens opsla als csv bestand (ik moet het in excel doen om een aantal macros erop los te laten) dan veranderd hij de 04022002 in 4022002
Maar het is een datum. De voorloop nul laat hij weg. Een oplossing hiervoor zou zijn de datum als "04022002" aan te leveren, alleen als ik dit doe dan veranderd hij het zelf in 04022002 en slaat het vervolgens dus weer als 4022002 op. Weet iemand een oplossing hiervoor.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Celeigenschappen op tekst zetten

Dit staat bij mij in m'n macro, om voordat waardes in de cel gemikt worden, eerst cel op tekst te zetten:
code:
1
Selection.NumberFormat = "@"

Zet die achter je Range().Select

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik zit ongeveer met hetzelfde probleem.
Ik maak vanuit een unix omgeving een rapportage van een db. Ik maak een tab-seperated file. Dit wil ik inlezen in excel en de voorloop nul verdwijnt. Een veld aangeven als string of telefoonnummer oid is een oplossing, maar kan ik dit ook realiseren vanuit een unix script?
Een ' voor een nummer kan ook, maar als je dit dan saved met excel is die weg en bij de 2e keer openen is dus ook de nul verdwenen.
Iemand een idee?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Naar mijn weten is de enige manier zoals je zelf al voorsteld.

Dit helaas is dat niet op een andere manier te regelen. Zelf heb ik dit ook weleens gedaan en wat de enige manier door het werken met een single quote en de cell format op text te zetten...

offtopic:
Je had mijns inziens beter een nieuw topic kunnen openen, dan zo'n oude een schop te geven

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 19:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je probleem heeft meer te maken hoe je dit voor elkaar krijgt dmv een unix script en minder te maken met het eerdere probleem. Unix scripts kan je ook beter vragen in Non-Windows Operating Systems, aangezien daar de specifieke kennis aanwezig is :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.