ISA/PCI.. 10/100Mbs.. cable coming

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
ik heb nu dus een heel oud 10Mbs ISA NIC'tje liggen.. kan er iemand ook maar 1 reden bedenken waarom deze niet zou voldoen? PCI beter? Of toch maar die 100Mbs?

En dan te denken dat ik verkoper ben van netwerkapparaatjes :o
noujah.. binnekort ff paar cursusjes gaan volgen (www.fddi.be)

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18
Maakt idd. weinig uit... modem heeft toch een hele lage transfer snelhied... maar als het modem full-duplex ondersteund (up en d/l tegelijker tijd...) zou ik wel een netwerkkaart nemen die dit ondersteund...

• witchdoc
netwerk-kaart is full-duplex als'k me nie vergis. Maar iemand heeft me proberen wijs te maken dat PCI toch beter zou zijn dan ISA.. wrom wou/kon ie niet zeggen dus ik dacht toch maar effe op GoT te checken :)

Verwijderd

Bij hevig gebruik van je NIC'je geeft ISA je teveel CPU overhead. PCI is dan een betere keuze. Moet het dienen voor een kabelmodem ? Hou dan je ISA. Moet ie LAN'nen ? Denk dan toch maar al even aan een PCI kaartje. BTW... Die full-duplex is enkel van toepassing als je connecteert (via crossoverkabel met VOLLEDIGE pin-out, zijnde 8 aders) met een andere full-duplex kaart of gewoon straight met een hub of switch die Full-Duplex aankunnen. Als je dit laatste wil doen, koop dan een DLink 500TX of 530TX. Lekker goed en lekker goeiekoop.

• witchdoc
euhhhm.. voor full duplex heb je toch maar 2 paartjes (4 adertjes) nodig?
en voorlopig is't trouwens maar kabelmodem rechtstreeks in competoeter..

• witchdoc
btw, die dlink is dat zoiets als de zyxel 310, 312 en 314? wat ik me dus al een tijdje afvraag.. hoe werkt da spul? forward die icq enzo naar de juiste pc? dcc's van irc, .. dergelijkjs.. gaat da allemaal?
Pagina: 1