Betrouwbare cijfers over browser gebruik?

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 10:48

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Beste webdevvers, ik ben op zoek naar een 'gerenommeerde' site die cijfers/percentages over browsergebruik & -penetratie heeft. En altijd up to date is, zeg maar op een manier als Netcraft als het om webservers gaat.

Ik heb gezocht bij Sitepoint, BrowserWatch, WebReview en The Web Standards Project maar daar het helaas niet kunnen vinden.

Iemand een idee?
Thanx in advance, Dr.B

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

Aardig bij de tijd:

http://www.thecounter.com/stats/

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

[search=gebruikers stats]
D'r zijn al een paar topics over geweest, daar kun je denk wel wat links uit filteren :)

www.jurgroessen.nl

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
...hmm....heb ergens vaag het vermoeden dat ik deze vraag al wel eens een keertje vaker heb gezien...of was 't nou twee keer?

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 11:13 schreef Milkman_Dan het volgende:
Aardig bij de tijd:

Geweldig deze! Thanx
Op vrijdag 05 april 2002 11:32 schreef El Reino het volgende:
...hmm....heb ergens vaag het vermoeden dat ik deze vraag al wel eens een keertje vaker heb gezien...of was 't nou twee keer?
Fantastisch voorbeeld van zinloze reactie. FYI: Heb uitgebreid de search geraadpleegd en niks gevonden, misschien kwam het tussenneusenlippendoor ter sprake in ander topic, of topic-titel was onduidelijk (voor mij).

NERDCORE FOR LIFE

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 05 april 2002 11:38 schreef Dr.Bob het volgende:

Heb uitgebreid de search geraadpleegd en niks gevonden
doed, heb je m'n search linkje geprobeerd?
Ik zag daar toch wel degelijk soortgelijk topics tussen...
Wel even in de categorie W&G zoeken btw :)

www.jurgroessen.nl

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 05 april 2002 11:38 schreef Dr.Bob het volgende:
code:
1

Geweldig deze! Thanx
hmm ik betwijfel welke waarde je hieraan moet hechten,
stats van een gratis counter service zijn nu eenmaal voornamelijk interessant voor mensen die low-budget sitejes maken:

in de stats voor deze maand is windows XP bijvoorbeeld even groot als windows 3.1
http://www.thecounter.com/stats/2002/April/os.php

verder is het natuurlijk wel handig een uitgebreid overzicht erbij te hebben, maar beter is het altijd statistieken bewust te interpreteren

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 12:06 schreef Hangloozz het volgende:
Wel even in de categorie W&G zoeken btw :)
Oopz daar zat ik ook, maar ik zocht alleen op onderwerp en dan krijg je niks. Maar onderwerp+inhoud geeft wel e.e.a. Merci!
Op vrijdag 05 april 2002 12:09 schreef RM-rf het volgende:
hmm ik betwijfel welke waarde je hieraan moet hechten,
stats van een gratis counter service zijn nu eenmaal voornamelijk interessant voor mensen die low-budget sitejes maken
Ja, daar gooi je eigenlijk een nieuwe - hele interessante - vraag op tafel: hoe representatief zijn die low-budget sites eigenlijk? Ik denk zelf eigenlijk: heel behoorlijk! De schaal waarop ze bezocht is waarschijnlijk lager (ik denk dat bij mijzelf de verhouding ongeveer 1 op 10 is tussen persoonlijke en/of low-budget sites en profesionele sites die ik dagelijks bezoek), maar dat wordt gecompenseerd door het grote aantal dat hier bij elkaar wordt opgeteld.

En met name op het net zegt het wel of niet low-bidget denk ik niet zo veel over qualiteit: ook hier zijn veel mensen met goeie (persoonlijke) sites en het merendeel zal toch echt wel een gratis online statje gebruiken, toch?

Sites als MS.com, en Apple.com, en Netscape.com etc, die zullen pas een vertekend beeld geven. Denk ik.

Maar ik vind de discussie heel interessant dus hoor graag ook andere meningen.

Dr.B

PS: Ben uiteraard wel van mening dat je per site die je bouwt rekening moet houden met de doelgroep. Een wereldwijde ecommerce site, een tech-forum en een design bedrijf hebben natuurlijk bezoekers met erg verschillende browser-karakteristieken etc. (versie, resolutie, kleuren, OS)

NERDCORE FOR LIFE

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 13:32 schreef Dr.Bob het volgende:

[..]

Oopz daar zat ik ook, maar ik zocht alleen op onderwerp en dan krijg je niks. Maar onderwerp+inhoud geeft wel e.e.a. Merci!
[..]

Ja, daar gooi je eigenlijk een nieuwe - hele interessante - vraag op tafel: hoe representatief zijn die low-budget sites eigenlijk? Ik denk zelf eigenlijk: heel behoorlijk! De schaal waarop ze bezocht is waarschijnlijk lager (ik denk dat bij mijzelf de verhouding ongeveer 1 op 10 is tussen persoonlijke en/of low-budget sites en profesionele sites die ik dagelijks bezoek), maar dat wordt gecompenseerd door het grote aantal dat hier bij elkaar wordt opgeteld.

En met name op het net zegt het wel of niet low-bidget denk ik niet zo veel over qualiteit: ook hier zijn veel mensen met goeie (persoonlijke) sites en het merendeel zal toch echt wel een gratis online statje gebruiken, toch?

Sites als MS.com, en Apple.com, en Netscape.com etc, die zullen pas een vertekend beeld geven. Denk ik.

Maar ik vind de discussie heel interessant dus hoor graag ook andere meningen.

Dr.B
Geloof me, op grote algemene sites krijg je een veel beter beeld.

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Op vrijdag 05 april 2002 13:36 schreef B-Top het volgende:
Geloof me, op grote algemene sites krijg je een veel beter beeld.
Wat is een algemene site?

Rustacean

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

startpagina.nl

maar verder ligt het gebruik van browser natuurlijk ook aan je doelgroep

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?