Toon posts:

Remote kabelmodem reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment hebben we hier in huis (Maastricht) problemen met het kabelinternet, het is niet ongebruikelijk dat bij het opstarten van de computer er geen IP wordt toegekend aan de computer, de gevolgen laten zich raden...

Dit probleem is makkelijk op te lossen door handmatig het kabelmodem te resetten, maar ik kan niet altijd bij dit kabelmodem omdat deze in een andere kamer staat (studentenhuis).

Weet iemand of het mogelijk is op afstand dit modem te resetten? (Modem zit dus niet direct op mijn computer aangesloten, zit nog hubje tussen)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Misschien dat je het kunt oplossen door er een timer tussen te zetten? Dat je modem gewoon iedere zaterdag om bijvoorbeeld 23:59 eventjes een minuutje uit wordt gezet.

Andere optie zou zijn om een oude, en werkende buzzer te gebruiken. Even buzzen, en je modem reset.

[EDIT]
niet goed gelezen.. Gewoon de voedingskabel van je modem vanaf je eigen kamer laten gaan. Kun je op je eigen kamer de stekker er eventjes uittrekken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier nix aan, maar ik had hetzelfde probleempje met een terrayon modem. Modem omwisselen lostte dit op. Als je zeker weet dat het aan het kabelnetwerk ligt gaat dit niet op.