Ik heb een 40 gig maxtor 54098h8 en als ik alleseraf heb gegooid inclusief partities en ik wil dan booten vanaf de windows xp cd dan geeft ie een hele raarre fout, dan komt er te staan page fault at liniar adress met een hele hoop cijfers erachter, dit is alleen met de engelse versie doeik de nederlandse er in doet hij het meteen. Dit is trouwensin mijn cd-rom speler dat hij dat met die engelse versie doet stop ik hem in mijn brander pakt ie hem wel. Als ik dan uiteindelijk windows xp engels erop heb dan duurt het laden dus voor dat ik in windows ben heel lang het scherm met windows xp en dat balkje wat dat heen en weer gaat gaat 40 keer heen en weer, en ik heb een athlon xp 1900+ met 512 mb ddr.
nu opnieuw met even wat entertjes zodat dit leesbaar is, en dan gelijk in het goede forum.
Verwijderd
Erg duidelijk 
Probeer anders eens XP te installeren als je Internet Access hebt. Dan krijg je meteen de nieuwe drivers.
Probeer anders eens XP te installeren als je Internet Access hebt. Dan krijg je meteen de nieuwe drivers.
edit:
Kijk ook eens op de HCL lijst
Kijk ook eens op de HCL lijst
uhM.. ja Nou kijk het is zo
Ik kan geen windows xp engels inst, want dat geeft ie dus de fout page fault at liniar adress dat is als ik hem in mijn cd-rom speler stop, stop ik hem in me brander gaat het gewoon goed. De nederlandse versie an xp mag ik wel gewoon inst die pakt ie ook gewoon in mijn cd-rom.
Maar alsik dan eindelijk windows xp engels erop heb dan duurt het laden dus voordat ik in windows ben 40 x dus dat scherm met windows xp en dan gaat dat balkje dus 40x heen en weer erg vreemd want voorheen was het 1 en halfe keer.
Ik kan geen windows xp engels inst, want dat geeft ie dus de fout page fault at liniar adress dat is als ik hem in mijn cd-rom speler stop, stop ik hem in me brander gaat het gewoon goed. De nederlandse versie an xp mag ik wel gewoon inst die pakt ie ook gewoon in mijn cd-rom.
Maar alsik dan eindelijk windows xp engels erop heb dan duurt het laden dus voordat ik in windows ben 40 x dus dat scherm met windows xp en dan gaat dat balkje dus 40x heen en weer erg vreemd want voorheen was het 1 en halfe keer.
zijn het kopietjes of originele cds, klinkt namelijk als brakke cds.
Gebruik dan je originele cd's, die copietjes zijn wellicht niet helemaal gezond...
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Je nederlands heeft een prijs gewonnen hoor, Mozes kriebel zeg....
Maar goed wat je probleem betreft, Het is inderdaad je cd die het probleem geeft. Als ik me niet vergis heeft een brander een iets ruimere marge wat lezen betreft.
Ik weet niet of die copie in die brander gemaakt is maar zo ja, dan is dat waarschijnlijk een van de redenen waarom het in die speler wel lukt.
Probeer ff de originele cd's te gebruiken, ervanuitgaande dat je die uiteraard in je bezit hebt
Overigens geloof ik niet dat dit in de verste verte ook maar dat dit probleem uit je harde schijf voorkomt. Probeer het anders met een reserve schijf. ( waarschijnlijk het zelfde resultaat)
Wat je wel zou kunnen doen nog is met het progje delpart.exe (google) je schijf echt helemaal leeg maken. Als er ergens nog iets staat, waardan ook dan schopt delpart het er echt af. Die verfrist dan ook gelijk je mbr op een goede grondige manier.
Maar goed wat je probleem betreft, Het is inderdaad je cd die het probleem geeft. Als ik me niet vergis heeft een brander een iets ruimere marge wat lezen betreft.
Ik weet niet of die copie in die brander gemaakt is maar zo ja, dan is dat waarschijnlijk een van de redenen waarom het in die speler wel lukt.
Probeer ff de originele cd's te gebruiken, ervanuitgaande dat je die uiteraard in je bezit hebt
Overigens geloof ik niet dat dit in de verste verte ook maar dat dit probleem uit je harde schijf voorkomt. Probeer het anders met een reserve schijf. ( waarschijnlijk het zelfde resultaat)
Wat je wel zou kunnen doen nog is met het progje delpart.exe (google) je schijf echt helemaal leeg maken. Als er ergens nog iets staat, waardan ook dan schopt delpart het er echt af. Die verfrist dan ook gelijk je mbr op een goede grondige manier.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Of toch maar eerst partities aanmaken (met fdisk, fips, partition magic oid.), dat vindt windows ook nog wel eens fijn.
Wanbeleid is ook beleid.
Deze hoort in OM thuis. 
Move HA -> OM.
Move HA -> OM.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Vreemde topictitel. Als ik alles voor zover mogelijk begrepen heb doet niet je Maxtor vreemd, maar je CDrom-speler of je cdr-tjes zelf.
Zoals al meer mensen hebben gesuggereerd moet je daar de fout zoeken.
Zoals al meer mensen hebben gesuggereerd moet je daar de fout zoeken.
Ik had vandaag precies hetzelfde probleem.
Maar ik moest op mijn Seagate schijf de ATA-compatibiliteit uitzetten, voor mijn slave schijf. Beetje vaag.
ik kreeg die fout steeds nadat de F6 en F2 'waarschuwingen' afgelopen waren. Jij ook ??
Maar ik moest op mijn Seagate schijf de ATA-compatibiliteit uitzetten, voor mijn slave schijf. Beetje vaag.
ik kreeg die fout steeds nadat de F6 en F2 'waarschuwingen' afgelopen waren. Jij ook ??
Pagina: 1