GeForce 2 GTS + A3D kaart

Pagina: 1
Acties:

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:26
Wie heeft deze combi werken? Ik niet, Creative GeForce 2 GTS en Diamond Monstersound 2 MX 300 weigeren D3D programma's te draaien, wel OpenGL. Nu wordt beweert door Creative en leverancier dat mijn geluidskaart niet echt geschikt is voor win 98 SE (wat ik onzin vind, altijd goed gedaan met TNT2 Ultra, zelfde drivers).
Dus wie heeft een GeForce 2 GTS met een A3D kaart volledig werken? (liefst natuurlijk een Diamond soundcard) Post hier aub.

Bedankt.

Flickr | Lego collectie

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

erhh, HOE weigeren deze progjes te draaien ?

Bijna directe crash of gewoon niet eens starten ?

Ik heb zelf problemen met een te hoge AGP throughput. Dan crasht mijn BX chippie. Als ik met low quality textures of 16 bit speel dan past alles in het videogeheugen en is er niks aan de hand. Speel ik een Tier 4 level van Q3A, dan moeten er textures in het gewone SDRAM geheugen. ---> Problemen. A3D maakt dat erger omdat er ook nog veel 'traffic' naar de PCI poort loopt. (Alle geometrie gegevens gaan naar je A3D kaart voor berekening van echo/reflectie.)

(En even voor de duidelijkheid, dit is waarschijnlijk gewoon een bagger yield BX chip, want het ding is A) voorzien van een klodder Arctic Silver tussen chip en heatsink en B) niet overklokt!. )

Met mijn oude configuratie was er nooit een probleem, want dan was ik nooit de AGP poort te zwaar aan het belasten.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Speedy
D3D games starten, kan in opties alles wijzigen, start ik dan het spel zelf (maakt niet uit welk) dan laad het level en dan springt hij zonder foutmelding terug naar de windows desktop, 3D mark precies hetzelfde.
Quake 3 Arena kan ik (OpenGL) met alle features aan, 32bit kleur en hoge resolutie zonder problemen spelen.
Ik heb in alle spellen A3D uitgeschakeld (dat is zuiver voor Half-Life, die ook prima draait) dus daar gaat geen rekenkracht ofzo naar uit.

Flickr | Lego collectie

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 11:42
Wel ik heb geen GF2 maar wel een TNT2u icm die mx300, had in het begin ook wel problemen met die geluidskaart. Maar na lang husselen heb ik het voor me kaar. Iedere kaart een eigen irq en de reference drivers van www.vortexofsound.com verder gebruik ik winME, maar dat maakt niet zoveel uit, denk ik.
Ook rockwell modem chipset kan problemen geven met A3D chipset (wel heel erg off-topic maar ja)

I’m not like the OTTERS

• Speedy
Ik had em meteen prima met mijn TNT2 Ultra. Heb nogmaals de IRQ settings bekeken, maar geen onderdeel van de geluidskaart wordt geshared met de videokaart (wel 1 onderdeel met de netwerkkaart, maar kan nog steeds prima internetten), verder ook alles vol, dus zou niet echt kunnen wissellen, ander PCI slot voor de geluidskaart helpt ook niet. Die nieuwste drivers heb ik al geinstalleerd, zonder resultaat.

Flickr | Lego collectie

• actieman
Ja de nieuwste diamond drivers of de reference drivers van aureal zelf???

I’m not like the OTTERS

• Speedy
standaard windows drivers, nieuwste Diamond en nieuwste Aureal drivers geprobeerd, alleen geen resultaat, ik wordt gek van die videokaart :(

Flickr | Lego collectie

• actieman
hmm en de rest van je systeem? amd athlon?
voldoende voeding?

I’m not like the OTTERS

• Speedy
P3 450,ASUS P2B-F, 256MB ram, 1 7200rpm schijf, cd-rom, brander, 250watt voeding. Niks bijzonders verder dus.

Flickr | Lego collectie

• actieman
dan ligt het probleem misschien toch wel gewoon aan je videokaart.
als ie ook bij 3d mark er uit springt, dan gebruikt ie je geluidskaart helemaal niet.

Oh nog 1 tip, DirectX daar al aangedacht? nieuwe/andere versie? Directx 7 of 8...

I’m not like the OTTERS

• Speedy
Ja, ik denk ook dat het de videokaart is, ik blijf maar door mailen...
Toch bedankt voor je reacties, maar heeft verder niemand een combi GF2/A3D ?

Direct X 7.0a en Direct X 8 allebei zelfde probleem

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik zelf heb een Hercules 3D Prophet II GTS 64mb en een de SQ2500 (Vortex2) van Aureal (drivers 2048)op een Asus CUSL2 (Intel 815E chipset)draaien zonder problemen.
Heb je wel de a3ddrivers312 er over heen gezet (anders werken de 2048 drivers niet altijd goed).
Een vriend van mij had het zelfde met een Abit BH6 moederbord en de Diamond MonsterSound MX300 en de Hercules 3D Prophet II GTS 32mb(eerste revisie BX chipset) toen heeft hij een ander moederbord gekocht (Asus P3V4X) en toen was het probleem verholpen!!!
Dit bord ondersteund de Geforce2 ook veel beter:
- 4X AGP
- FastWrite
- SideBandAdressing
- U-DMA/66 voor harddisk
- Jumperloos (in te stellen in bios)
- Perfect overclockersbord!!!
Het is trouwens bekent dat vroege revisie's van de BX chipset problemen kunnen geven met de GF2 (ook de Diamond Monstersound MX300 gebruikt met deze revisie's meer je CPU).

P.S.
Ik had hiervoor trouwens ook de MX300 maar die gebruikte meer je CPU (= performance & FPS), scheelde behoorlijk in games. De MX300 is namelijk de 1e revisie van de Vortex2 chip en die had wat performance problemen 5-10% verlies in FPS. Dit is in de SQ2500 (2e revisie) verholpen + dat deze een digitale uitgang heeft die superieur klinkt).

• Speedy
Bedankt voor je reactie.
Nu staan de zaken er zo voor, leverancier heeft erkent dat die GeForce 2 gewoon niet goed is, dus vervanging komt eraan. Tevens gaat die ASUS P2B-F met BX chip plaats maken voor een Abit KT7 met VIA chip, dan moet het goed zijn (of anders moet die geluidskaart alsnog stappen wat erg jammer zou zijn).

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik heb een GeForce2GTS op Windows98 (normale editie) samen met een Diamond Monster Sounds-kaart (1), en loopt perfect hier
Pagina: 1