[Intel] Prijsverlagingen -> wanneer merk je dat

Pagina: 1
Acties:

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Tijdje geleden was op de t.net frontpage te lezen over de prijsverlagingen die intel op 16 april en 26 mei zal gaan doorvoeren. Ik heb hier even een vraagje bij.

Op 26 mei zal de P4 2,26 GHz (533 FSB) uit komen. Maar dit is natuurlijk de releasedatum van intel en niet de datum dat ie bij ons in de winkels zal leggen. Mijn vraag dus:

Als die proc uitkomt, binnen hoeveel tijd kunnen wij em dan bij ons in de winkels verwachten?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik de week erna als je goed zoekt... ik had hetzelfde met de 1.8a die ik nu heb. Maandaag werd ie gereleased en ik had het bord/geheugen en de rest al liggen maar ik moest nog tot donderdag (informatique!) zoeken voordat ik er 1 gevonden had :) vrijdag in huis 8-)

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• dr snuggles
  • Niet online
Beetje offtopic: als je gaat overklokken zou ik niet de 2.26ghz nemen, maar de 2.2ghz. Dit ivm met de fsb die makkelijker te overklokken is bij de 2.2.

• mOrPhie
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 16:26 schreef wwillem het volgende:
Beetje offtopic: als je gaat overklokken zou ik niet de 2.26ghz nemen, maar de 2.2ghz. Dit ivm met de fsb die makkelijker te overklokken is bij de 2.2.
Wat zou effectiever zijn denk je. Een 533 2,26 of een 400 2,2. Een hogere FSB is effectiever dan een hogere kloksnelheid. Dat ie dus 533 meekrijgt geeft alleen maar een boost aan die proc. Een 400 overklokken tot een 533 gaat niet zo makkelijk tenzij je aan actieve waterkoeling zou doen. Met gewoon luchtkoeling zal je de FSB nou, pak em beet, 115/120 krijgen? :)

Dus nofi hoor... maar 133 fsb is altijd nog omhoog te brengen als ik dat zou willen. No prob.

Maar je hebt daar inderdaad een punt die ik in mijn overweging al mee had genomen bij mijn mogelijke aankoop. Maar het blijft erg moeilijk hoor :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 00:41 schreef mOrPhie het volgende:

[..]

Wat zou effectiever zijn denk je. Een 533 2,26 of een 400 2,2. Een hogere FSB is effectiever dan een hogere kloksnelheid. Dat ie dus 533 meekrijgt geeft alleen maar een boost aan die proc. Een 400 overklokken tot een 533 gaat niet zo makkelijk tenzij je aan actieve waterkoeling zou doen. Met gewoon luchtkoeling zal je de FSB nou, pak em beet, 115/120 krijgen? :)

Dus nofi hoor... maar 133 fsb is altijd nog omhoog te brengen als ik dat zou willen. No prob.

Maar je hebt daar inderdaad een punt die ik in mijn overweging al mee had genomen bij mijn mogelijke aankoop. Maar het blijft erg moeilijk hoor :)
Intels zijn best wel makkelijk om op 133FSB te krijgen, standaard koeling van Intel zelf lukt al...
Het enige wat een probleem - kan - vormen is dat je ICS RDRAM CLockgenerators geen 533Mhz FSB kan halen.
Bovendien doe alle lowdensity samsung RDRAM doen al 133Mhz RDRAM (PC1066) dus geheugen vormt ook geen echte probleem voor 133Mhz FSB.

[topic=435460/1/50]

http://www.vapochill.com/forum/showthread.php?threadid=647

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• dr snuggles
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 10:28 schreef ReseT het volgende:

[..]

Intels zijn best wel makkelijk om op 133FSB te krijgen, standaard koeling van Intel zelf lukt al...
Het enige wat een probleem - kan - vormen is dat je ICS RDRAM CLockgenerators geen 533Mhz FSB kan halen.
Bovendien doe alle lowdensity samsung RDRAM doen al 133Mhz RDRAM (PC1066) dus geheugen vormt ook geen echte probleem voor 133Mhz FSB.

[topic=435460/1/50]

http://www.vapochill.com/forum/showthread.php?threadid=647
Precies, dat bedoel ik.

• CSCExter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-02-2024
Zelfde als met PIII: 100 naar 133 gaat best redelijk, 133 tot 150 word moeilijk bovendien is de multiplier ook lager, dus de mhz die je omhoog gaat minder effectief , percentages van de overclock van de 533 zullen dus waarschijnlijk lager liggen dan met de 400jes...
Pagina: 1