[No boot] Videokaart of Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hey,

Ik heb sinds enige tijd nu een Radeon 8500, en die draaide op het volgende systeem:

* MSI K7T Turbo (BIOS versie 3.22)
-- 1x HDD (Pri Mas - 17Gb Maxtor 5400)
-- 1x ZIP (Pri Sla)
-- 1x Plextor 12x10x32A (Sec Mas)
-- 1x AOpen 6x24x DVD (Sec Sla)
-- 1x Floppy Drive :P
* Athlon XP 1700+
* 512Mb SDRAM
* Club3D ATi Radeon 8500LE
* SB Live! Value
* Promise FastTrak 66
-- Quantum 20Gb 7200 /RAID0
-- Quantum 20Gb 7200 /RAID0
-- Maxtor 60Gb 5400 /SPAN (niks dus)
* 10/100Mbit NIC (Realtek)

Nou had ik dit systeem de eerste week (na de nieuwe videokaart) stabiel, maar daarna werd het systeem onstabiel: de videokaart gaf vaak geen goed beeld (komplete scherm bestond uit rijen van blokjes, dit gebeurde zelfs tijdens het booten, nog voordat er iets van HD werd geladen!) Ook bleef er tijdens het booten vaak hangen zonder dat er ook maar iets op het scherm stond (net na het 1e bootscherm verdwijnt). Na een reboot kwamen er vaak 3 piepjes uit het mobo (lang - kort - kort = VGA Error), die echter verdween als het systeem enkele minuten had uitgestaan!, en bleef het moederbord hangen op 'Assigning IRQ's to PCI' (D-Led 0111). Dit leek allemaal op problemen met de videokaart te duiden. Echter, na vervanging van de Radeon (en uninstall ervan) door de oude TNT2 van Asus bleef ik problemen houden met een slecht startend systeem. Hierdoor begon ik het mobo te verdenken. Ook omdat deze sinds kort een raar geluid produceert uit het onboard speakertje ( :? - tussen de WOL en Case Connectoren in :)).

Op dit moment heb ik het systeem met al mijn hardware (behalve de SB Live en 1x256) draaiende op een ander mobo/processor (Asus P5A / K6/2 450 - Traag!!! :'( :P) en tot nu toe heb ik geen problemen gehad met de Radeon of het beeld.

Nou is mijn vraag dus: Ik weet nog niet 100% zeker dat het mijn moederbord is, en er zit geen garantie vanuit de winkel meer op (dit was al een vervanging voor een in Januari 2001 gekochte K7T Pro). Dus, wat nu? Moederbord naar MSI sturen voor de fabrieksgarantie en hopen? Of Radeon terugsturen en hopen?

PS: Mocht ie toch in Videokaarten en/of Mobo's horen, move hem maar!

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 22:18
Hmmz.. ik weet wel dat MSI mainbordjes probs hebben met de geforce 4 Toevallig ook zo met een radeon? Het klinkt mij in de oren als een hitte prob..

Probeer eens een andere videokaart in het systeem ?doe tie dan ook vaag? Zo niet is het dus niet je mainbord.. je Radeon zit nu in een ander system en die doet het ook goed dan zal het wel de combi zijn?

Als je gaat prutsen met je irq gedoe kun je ervan uit gaan dat je windows een opnieuw moet installeren

Verwijderd

Kan je moederbord het voltage voor je Radeon wel leveren?

Ik had bijna hetzelfde probleem met een GeForce 4 op mijn Abit KT7a. Gare blokken/strepen, vastloper, en ik kon XP niet eens installeren. Ik heb daarom een Asus A7V333 gekocht, en weg probleem.

Het stomme is dat toen ik XP er nog op had staan, het wel even gewerkt heeft. :?

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 10:23 schreef Dezjay het volgende:
Hmmz.. ik weet wel dat MSI mainbordjes probs hebben met de geforce 4 Toevallig ook zo met een radeon? Het klinkt mij in de oren als een hitte prob..

Probeer eens een andere videokaart in het systeem ?doe tie dan ook vaag? Zo niet is het dus niet je mainbord.. je Radeon zit nu in een ander system en die doet het ook goed dan zal het wel de combi zijn?

Als je gaat prutsen met je irq gedoe kun je ervan uit gaan dat je windows een opnieuw moet installeren
- Echter, na vervanging van de Radeon (en uninstall ervan) door de oude TNT2 van Asus bleef ik problemen houden met een slecht startend systeem. Hierdoor begon ik het mobo te verdenken.

Hij zegt dat hij de oude videokaart weer geprobeerd heeft. En dan nog problemen heeft.

Ik had bijna hetzelfde probleem met een GeForce 4 op mijn Abit KT7a. Gare blokken/strepen, vastloper, en ik kon XP niet eens installeren. Ik heb daarom een Asus A7V333 gekocht, en weg probleem.
- Als de oude videokaart er weer inzit en niet goed, die dus op het lagere voltage werkt, kan het dit probleem niet zijn, of denk ik dan verkeerd?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 10:23 schreef Dezjay het volgende:

Met een andere videokaart heeft ie eerst nooit vaag gedaan, echter nadat de Radeon eruit is geweest en de oude terug, deed ie wel vaag :(
Op vrijdag 05 april 2002 10:34 schreef CRX_Lunatic het volgende:

Het stomme is dat toen ik XP er nog op had staan, het wel even gewerkt heeft. :?
Bij mij hetzelfde: De Windows die er nog op stond werkte gewoon, maar een nieuwe werd instabiel :? Maarja, een nieuw moederbord is qua geld niet echt een optie (of ik moet de Turbo2 ofzo pakken) want ik heb geen zin om er nu ook nog eens 512Mb DDR RAM in te gaan zetten (en terug naar minder wil ik niet :P)

Is er misschien een manier om de Radeon van stroom te voorzien direct vanuit de voeding? (die's 300W trouwens)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Heb je de kaart wel goed in het AGP slot geduwt? Je kunt ook eens een PCI videokaart proberen.

AGP1x helpt misschien.. (kost niet zo superveel prestatie hoor) kun je in het bios instellen...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 05 april 2002 10:44 schreef RainManX het volgende:Is er misschien een manier om de Radeon van stroom te voorzien direct vanuit de voeding? (die's 300W trouwens)
Whahaha >:)

Dat zou een hele wrede mod zijn >:). Maar dan had je een Voodoo 5 6000 moeten kopen :+ die hebben externe voeding ;)

En nee je kunt je radeon niet direct uit de voeding van stroom voorzien

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 10:57 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Heb je de kaart wel goed in het AGP slot geduwt? Je kunt ook eens een PCI videokaart proberen.

AGP1x helpt misschien.. (kost niet zo superveel prestatie hoor) kun je in het bios instellen...
Ja, die kaart zit goed, maar het zou kunnen dat de AGP Poort beschadigd is geraakt :? Maar ik kan zo niets verkeerds zien in ieder geval
Op vrijdag 05 april 2002 10:58 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Whahaha >:)

Dat zou een hele wrede mod zijn >:). Maar dan had je een Voodoo 5 6000 moeten kopen :+ die hebben externe voeding ;)

En nee je kunt je radeon niet direct uit de voeding van stroom voorzien
Zou toch lollig zijn, of niet ? :o :P

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 10:44 schreef RainManX het volgende:

Bij mij hetzelfde: De Windows die er nog op stond werkte gewoon, maar een nieuwe werd instabiel :? Maarja, een nieuw moederbord is qua geld niet echt een optie (of ik moet de Turbo2 ofzo pakken) want ik heb geen zin om er nu ook nog eens 512Mb DDR RAM in te gaan zetten (en terug naar minder wil ik niet :P)
Nieuw mobo is inderdaad een dure oplossing, zeker als je niet zeker bent van het probleem. Ik heb gewoon de gok gewaagd. Maar ben i.d.d. van 512 SDRAM terug gegaan naar 256 DDR :'(

Maar ach, het heeft ook wel weer z'n voordelen, ben tenminste weer up-to-date :)

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
OK, ik heb nu weer mijn eigen mobo in gebruik, eerst natuurlijk geprobeerd met de Radeon, maar helaas, no go. Met de TNT2 deed ie het eerst ook niet meer, maar na enkele minuten uit geweest te zijn starte hij toch weer op en doet ie het (tot nu :P) nog goed. Maar dit wil dus bijna zeker zeggen dat het dus inderdaad alleen de combinatie is die niet 100% is :(

Iemand anders die een K7T Turbo en een Radeon 8500 heeft waar het wel werkt? Zo ja: welke BIOS settings? Nog aparte dingen gedaan? HELP!! :( :'(

Pagina: 1