If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Hmmz.. dus eigenlijk is het niet zo moeilijk als ik dacht? 
Dan kun je de java-programma's dus gewoon uploaden naar je PDA? Wel een beetje vreemd dat ik er verder eigenlijk niets over kan vinden. Zijn de Palm-pda's bijvoorbeeld ook java-based dan?
Dan kun je de java-programma's dus gewoon uploaden naar je PDA? Wel een beetje vreemd dat ik er verder eigenlijk niets over kan vinden. Zijn de Palm-pda's bijvoorbeeld ook java-based dan?
HA>>GT
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Palm's zijn niet java-based, palm programmeer je over het algemeen in C.Op vrijdag 05 april 2002 14:48 schreef njboersma het volgende:
Zijn de Palm-pda's bijvoorbeeld ook java-based dan?
Het zou me trouwens niet verbazen als er wel een JRE (java runtime enviroment) voor is, maar die zou je dan eerst moeten installeren.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Nu het tog over programmeren gaat. Kan je op een PDA programmas maken dmv Visual Basic? (om "onderweg" een progje te schrijven
)
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Compilen van een Palm applicatie gebeurd meestal op een "echte" computer. Een visual basic compiler zal er ook wel niet zijn voor een Palm, hoe groot is Visual basic ook al weer? >100MB? hoe groot is een Palm? juist ja, 8-64MBOp vrijdag 05 april 2002 15:36 schreef ND het volgende:
Nu het tog over programmeren gaat. Kan je op een PDA programmas maken dmv Visual Basic? (om "onderweg" een progje te schrijven)
edit: Je kunt natuurlijk wel alleen de programma's schrijven in een texteditor, zonder dat je ze compiled.
Ik bedoel progjes schrijven voor een PC, en niet voor de PDA. Maar is er dan niet zoiets van een soort "simulatie programma"? Dezelfde VB omgeving, en dat je pas later naar een PC upload? (en VB is +/-50 MBOp vrijdag 05 april 2002 15:44 schreef Wirf het volgende:
[..]
Compilen van een Palm applicatie gebeurd meestal op een "echte" computer. Een visual basic compiler zal er ook wel niet zijn voor een Palm, hoe groot is Visual basic ook al weer? >100MB? hoe groot is een Palm? juist ja, 8-64MB
edit: Je kunt natuurlijk wel alleen de programma's schrijven in een texteditor, zonder dat je ze compiled.
Voor de Pocket PC (iPAQ enzo) kan je proggen in Microsoft embedded visual tools. Deze is compleet gratis te downloaden op:
http://www.microsoft.com/mobile/developer/downloads/default.asp
Hiermee kan je dus zelf in vb of c++ progjes schrijven voor je Pocket PC.
Misschien is dat dus wat??
nope, de hardware van een PDA is gewoon te beperkt om een PC te emuleren. Als je perse wilt programmeren op een PDA, dan zou je misschien een link kunnen maken met je eigen computer, via GPRS/GSM/I-mode/Bluetooth. maar dat is denk ik meer moeite dan dat het waard is. Vergeet niet dat bijna alle input op een PDA met een pen gebeurd.Op vrijdag 05 april 2002 17:06 schreef ND het volgende:
[..]
Ik bedoel progjes schrijven voor een PC, en niet voor de PDA. Maar is er dan niet zoiets van een soort "simulatie programma"?
oops(en VB is +/-50 MB)
Hiermee maak je programmatjes voor je PDA op je PC, hij wil programmatjes maken voor de PC op de PDAOp vrijdag 05 april 2002 17:12 schreef pietervl het volgende:
Voor de Pocket PC (iPAQ enzo) kan je proggen in Microsoft embedded visual tools. Deze is compleet gratis te downloaden op:
Flinke storage card nodig als het zou bestaanOp vrijdag 05 april 2002 17:06 schreef ND het volgende:
Ik bedoel progjes schrijven voor een PC, en niet voor de PDA. Maar is er dan niet zoiets van een soort "simulatie programma"? Dezelfde VB omgeving, en dat je pas later naar een PC upload? (en VB is +/-50 MB)
dudes de runtime van VB is toch niet zo groot...1MB ofzo.
Je hoeft uiteraard niet dezelfde IDE proberen te draaien, die is sowieso ongeschikt voor zo'n klein dingetje.
Je hoeft uiteraard niet dezelfde IDE proberen te draaien, die is sowieso ongeschikt voor zo'n klein dingetje.
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
De Sharp Zaurus 5500D heeft Java supportOp vrijdag 05 april 2002 10:04 schreef njboersma het volgende:
Bestaat er ook een PDA waar ik volledige java-applicaties op kan programmeren en draaien? Zijn daar bepaalde java-packages voor geschreven? Wat zijn de mogelijkheden? Communicatie tussen pc's en pda? Bluetooth? Ik weet het, het zijn een heleboel vragen maar er is toch vast wel iemand die er verstand van heeft?![]()
Alvast Bedankt.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Op vrijdag 05 april 2002 18:54 schreef pietervl het volgende:
[..]
Flinke storage card nodig als het zou bestaan
Vraagt het ontwikkelen van VB projecten nou echt zoveel? (zelf weet ik dat Oracle VEEEL vraagt als hij gaat compilen) Maar je kan in VB toch ook een project maken en dan opslaan tot *.VBP bestand? Dan hoeft die PDA em toch nog niet te compilen?
(PS.VB voor PDA hoeft toch niet evengroot te zijn als VB voor PC?
Voor PocketPC is er wel een c-compiler beschikbaar, maar die compiled dan ook alleen maar voor de PocketPC zelf. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand op z'n PDA wil gaan programmeren, veel te klein scherm en super irritant om veel code mee in te voeren.
op een Ericsson MC218 (==Psion 5MX) kan je zelf javaprogjes maken (coderen, compilen) en natuurlijk ook draaien 
alleen ik heb de swing-libs nooit aan de gang gekregen, en er is nog wel meer dat niet werkt, zoals databeesten (maar das eik ook niet zo gek
)...
alleen ik heb de swing-libs nooit aan de gang gekregen, en er is nog wel meer dat niet werkt, zoals databeesten (maar das eik ook niet zo gek
Wow, allemaal nuttige informatie! 
Ik zal eens een aantal van de door jullie voorgestelde pda's onder de loep nemen, of ze geschikt zijn voor een redelijke database-applicatie incl. GUI.
Bedankt allemaal...
Ik zal eens een aantal van de door jullie voorgestelde pda's onder de loep nemen, of ze geschikt zijn voor een redelijke database-applicatie incl. GUI.
Bedankt allemaal...
Pagina: 1