@home kijkt naar mac adres?

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
<excuus mode>
Ik heb al een beetje in de search gezocht maar een duidelijk antwoord krijg ik niet
</excuus mode>

Ik heb al een hele tijd een abo bij essent, maar sinds kort heb ik een laptop en daar wil ik ook mee op internet.
Ik heb nog geen router oid dus ik trek de kabel uit mijn desktop en plug die in mijn laptop. Maar ik krijg geen verbinding.
Ipconfig 'zoekt' heel lang en geeft dan geen ip aan.
heeft dit te maken met de mac adressen van m'n nic's?
Is er een manier om dit te omzeilen? (behalve dan met een router)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je wel alles gereleased op die andere PC?

They made me do it.

Verwijderd

Je moet je laptop dezelfde hostnaam en werkgroep meegeven. Dan gaat het zonder problemen.

@home kijkt naar die 2 dingen en naar MAC adres van de COM21 zelf. Niet die van je NIC's.

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik zit op mijn werk, dus ik kan het niet controlleren maar volgens mij is de werkgroep hetzelfde, de hostname iig anders werkt het uberhaupt niet.
Voor essent hoef je je werkgroep toch niet in te stellen?
Ik gebruik op mijn lappie winXP, daar heb je de mogelijkheid om een alternatief netwerk in te stellen. Ik heb geen computer met xp bij de hand, maar kan ik voor allebei je netwerkconfigs (dus je primaire en de alternatieve) een andere werkgroep instellen. Lappie moet namelijk ook op het netwerk op m'n werk kunnen (vandaar die tweede netwerkconfig)

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:27

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 05 april 2002 09:11 schreef HlpDsK het volgende:
Je moet je laptop dezelfde hostnaam en werkgroep meegeven. Dan gaat het zonder problemen.

@home kijkt naar die 2 dingen en naar MAC adres van de COM21 zelf. Niet die van je NIC's.
Dat van die werkgroup geloof ik niets van.
Werkgroupen zijn enkel gedefinieerd voor MS networking met netbios.
Ze kunnen je moeilijk verplichten dat, laat staan windows te gebruiken.
Een dhcp kan dat ook niet verifiëren dus kunnen ze dat pas checken nadat de client een ip heeft gekregen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:32

Quicksilver

Catch these hands

Inderdaad @home gebruikt vooralsnog geen mac adressen maar dat zat wel in de planning heb ik gehoord van zo'n monteur gast maar op dit moment moet je je laptop dezelfde werkgroep en hostname geven als je desktop pc..

Verwijderd

werkgroep hoeft niet, alleen de hostname (computernaam) moet hetzelfde zijn.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Heb je wel je computernaam verandert @home kijkt nl naar het mac van com21 en client ID zeg maar je cp, cc, cm nr.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1