Chello storing....of toch niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Het zit zo:
Ik ben van de zolder naar een verdieping lage verhuisd. Ik heb chello, met een Terayon modem beneden in de meterkast. De Utp kabel liep naar zolder. Ik heb de kabel teruggetrokken en opnieuw getrokken naar de nieuwe kamer op de 1e verdieping. Daar weer aangesloten op mijn repotec routertje. In eerste instantie werkte het :) Maar toen ik de kabel netjes weg ging werken werkte het ineens niet meer. :'( Ik heb em met een kabeltester getest, en draadje 8 deed niets meer.
Nieuwe kabel gekocht, en hieraan 2 stekkertjes geknepen. Tester erop... werken.... *D
Ding ingeplugd in Terayon modem en andere kant in Router. Router opgestart....ik krijg geen IP.... :(
Van router afgehaald, ondertussen nog 5x getest, maar kabel is goed. :? Ik had nog een FreeSco bak >:) staan dus ik die eraan gegooid...
"Waiting for DHCP offer on eth1: " .... niets dus.
Op het terayon geval brand alleen de 'online' lampje constant groen.. Voor de rest geen actie..
CHello opgebeld... ben je eindelijk in het goede menu, vertellen ze dat het druk is, en wordt de verbinding verbroken... :( :r
Vlak na 22:00 uur kom ik er wel door heen.. :) Vrouwtje verteld dat de monteurs al weg zijn, maar ze noteerd de storing, en ik hoor zo snel mogelijk...

Maaruh... Heeft iemand een idee :?
Heb ik zelf wat fout gedaan :? Of ligt de boel er gewoon uit :?

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Zou mn modem stuk zijn?
Kan ik em uberhaupt opblazen?

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Btw als ik de stroom van het modem haal, en er daarna weer op zet, gaat ie een soort test doen denk ik.. Ik zie een voor een wat lampjes aan en uit gaan, en uiteindelijk blijft alleen die 'online' branden, en doet ie verder niets..

Blender....

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 11:08
Dat laatste klopt, dat is standaard. Wanneer ik m'n pc opstart, stuurt de modem eerst een signaaltje, waarna hij antwoord krijgt. Als ik geen verbinding krijg, knippert het verzend-ledje om de zoveel tijd.

Als dat niet bij jou gebeurt (dus alleen online-lampje blijft branden), krijgt de modem dus geen opdracht om iets te doen. Probeer dan eens de modem direct op een pc aan te sluiten (met dhcp-instellingen) en kijk of je dan verbinding krijgt. Dan zie je of het probleem bij Chello of bij jou ligt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ja.. Ik moet zeggen dat hij dus eerst wel om de paar seconden een 'send' gaf... Maar receive bleef stil...

Blender....

• Coffeemonster
Als je hebt aangegeven dat 'ie een DHCP-lease moet krijgen voor de NIC die aan de modem hangt, dan lijkt het haast wel een probleem bij Chello. Wel wazig dat het juist gebeurde toen je de kabels wegwerkte :?.

[open-deur] Loop anders nog eens al je instellingen af of alles klopt. [/open-deur] Hang desnoods een Windows-bak eraan en test nog eens.

Gebruik je trouwens wel de netwerkkaart die je hebt gekregen van Chello? Ik meen dat de ip-nummers worden gegeven aan de hand van het MAC-adres van je NIC (verbeter me als ik dat verkeerd heb).

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 12:08 schreef Coffeemonster het volgende:
Als je hebt aangegeven dat 'ie een DHCP-lease moet krijgen voor de NIC die aan de modem hangt, dan lijkt het haast wel een probleem bij Chello. Wel wazig dat het juist gebeurde toen je de kabels wegwerkte :?.

[open-deur] Loop anders nog eens al je instellingen af of alles klopt. [/open-deur] Hang desnoods een Windows-bak eraan en test nog eens.

Gebruik je trouwens wel de netwerkkaart die je hebt gekregen van Chello? Ik meen dat de ip-nummers worden gegeven aan de hand van het MAC-adres van je NIC (verbeter me als ik dat verkeerd heb).
Heb je niet verkeerd. EN ja ik gebruik nog steeds dezelde NIC. Overigens is dit een eigen NIC, omdat indertijd ik op chello ging, je nog mocht kiezen tussen een eigen, of een van hun >:)
Ik hang em als ik thuis kom wel aan een windows bak.. Uiteraard zet ik dan de NIC over..

Blender....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Tip; probeer deze knop eens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

I'm not as think as you stoned I am

• Coffeemonster
Ik ben benieuwd :). Het kan heel goed een probleem bij Chello zijn. Ik heb het ook eens gehad (geen ip-nr gekregen, wel send, geen receive). Een belletje naar de helpdesk van Chello, en na twee dagen was het gerepareerd. Kon ik wel mee leven.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 12:18 schreef WooK het volgende:
Tip; probeer deze knop eens [afbeelding]
Hoezo?

Blender....

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nou de 1e 3 postst zijn van jezelf en die hadden gewoon in 1 post gekunt lijkt me. Of je probeert je eigen thread omhoog te kicken wat overigens ook niet de bedoeling is.

I'm not as think as you stoned I am

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 12:31 schreef WooK het volgende:
Nou de 1e 3 postst zijn van jezelf en die hadden gewoon in 1 post gekunt lijkt me.
Ja ok heb je gelijk in sorry
Of je probeert je eigen thread omhoog te kicken wat overigens ook niet de bedoeling is.
Is niet de bedoeling, maar soms bedenk je nog es wat achteraf

Blender....

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 08:54 schreef Andre21 het volgende:
Het zit zo:
Ik ben van de zolder naar een verdieping lage verhuisd. Ik heb chello, met een Terayon modem beneden in de meterkast. De Utp kabel liep naar zolder. Ik heb de kabel teruggetrokken en opnieuw getrokken naar de nieuwe kamer op de 1e verdieping. Daar weer aangesloten op mijn repotec routertje. In eerste instantie werkte het :) Maar toen ik de kabel netjes weg ging werken werkte het ineens niet meer. :'( Ik heb em met een kabeltester getest, en draadje 8 deed niets meer.
Nieuwe kabel gekocht, en hieraan 2 stekkertjes geknepen. Tester erop... werken.... *D
Ding ingeplugd in Terayon modem en andere kant in Router. Router opgestart....ik krijg geen IP.... :(
Van router afgehaald, ondertussen nog 5x getest, maar kabel is goed. :? Ik had nog een FreeSco bak >:) staan dus ik die eraan gegooid...
"Waiting for DHCP offer on eth1: " .... niets dus.
Op het terayon geval brand alleen de 'online' lampje constant groen.. Voor de rest geen actie..
CHello opgebeld... ben je eindelijk in het goede menu, vertellen ze dat het druk is, en wordt de verbinding verbroken... :( :r
Vlak na 22:00 uur kom ik er wel door heen.. :) Vrouwtje verteld dat de monteurs al weg zijn, maar ze noteerd de storing, en ik hoor zo snel mogelijk...

Maaruh... Heeft iemand een idee :?
Heb ik zelf wat fout gedaan :? Of ligt de boel er gewoon uit :?
gek wordt je van die smilies :(

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ok naar meer onderzoek blijkt dat mn netwerkkaart naar de haaien is...
Ik heb er een nieuwe ingezet, maarja die heeft natuurlijk een ander MAC adres.. Moet ik daarvoor chello bellen? Of kan ik het zelf ook regelen?

Blender....

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op vrijdag 05 april 2002 13:48 schreef Andre21 het volgende:
Ik heb er een nieuwe ingezet, maarja die heeft natuurlijk een ander MAC adres.. Moet ik daarvoor chello bellen? Of kan ik het zelf ook regelen?
Je moet Chello bellen om het nieuwe MAC adres door te geven. Of je progt het oud MAC adres op de nieuwe kaart.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:25

Phydomir

Dennis

Op vrijdag 05 april 2002 13:48 schreef Andre21 het volgende:
Je moet je ip vrijgeven. nieuwe nic eraan en dan een ip ophalen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Coffeemonster
Op vrijdag 05 april 2002 15:15 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Je moet je ip vrijgeven. nieuwe nic eraan en dan een ip ophalen.
DHCP-server van Chello geeft ip-adressen aan de hand van MAC-adres. Andere nic erin steken heeft dus geen zin tenzij je Chello even belt.

Maar mooi dat je het probleem hebt gevonden :)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op vrijdag 05 april 2002 15:33 schreef Coffeemonster het volgende:
DHCP-server van Chello geeft ip-adressen aan de hand van MAC-adres. Andere nic erin steken heeft dus geen zin tenzij je Chello even belt.
Althans, in bepaalde regio's en voor zover mij bekend altijd met Terayon-modem en vrijwel nooit met COM21 :).

Goed dat je het probleem hebt gevonden, nu nog Chello bellen (zal wel even duren denk ik :{) en je bent er.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Ok chello gebeld...
ik zeg: "Ik moet jullie ff bellen, want heb een andere netwerkkaart..ivm met MAC adres enzo..."
chello poppetje (cp): "Hmm wat is je ip"
ik: "Nou ik zit nu op mn werk maar net thuis had ik 0.0.0.0 .... niet zo veel dus" :)
cp: "Dan is er iets niet goed geconfigureerd, je moet client voor microsoft netwerken installeren, en tcp/ip en daar ....."
Ik ondebreekt cp en zegt: "Dat weet ik en dat heb ik allemaal dus..."
cp: "Welke windows heb je?"
ik: "XP"
cp: "Ok dan moet je de stroom van je terayon afhalen, 40 sec wachten...er weer op, daarna je pc 2x ( :? ) booten...dan krijg je een 10.x.x.x adres...dan ga je naar de site APS ... en volg je d stappen"
ik: "ok bedankt"

Dit ga ik dus zo thuis ff proberen.. hoop dat het werkt... :D

BTW ik heb 12 minuten gewacht voor dat ik doorverbonden werd.. Is dat lang / kort ?

Blender....

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Mensen het is opgelost..
Uiteindelijk hebben ze een Arp Flush gedaan..
Kon ik er nog niet in, moesten ze een ';' uit mn wachtwoord halen, want dat gaf problemen :?
Maar sinds zaterdag eind van de middag kan ik weer i-netten ;)

Blender....

Pagina: 1