Toon posts:

[flash] en beeldschermresolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we zijn een promotie cd aan het maken, geheel in Flash.

Daarin komen ook animaties voor. Deze animaties bestaan uit screenshots van een programma waarbij de muis voordoet hoe bepaalde zaken werken.

Deze screenshots krijgen we niet helder op zowel 1024x768 en 800x600. Het is of of. Ook de screenshots te groot erin zetten en scalen haalt niks uit.

Nu wilden we dan maar 2 animaties maken: 1 voor 800x600 en een voor 1024x768.

Is het mogelijk om (vanaf een cd) de beeldschermresolutie van een gebruiker in te lezen en daarmee dus automatisch bepalen welke animatie afgespeeld wordt? (1024 of 800)

Verwijderd

Als je je promotie cd gewoon een standaard maat maakt dus: 800 * 600 of 1024 * 768, en je geeft de FSCommand allowscale = false dan kan hij niets scalen, want alles is als hoe je het in de movie zet.

Is er dan dus iets onscherp ligt het aan hoe het geexport is of iets dergelijks. Je moet eigenlijk zo ie zo met allowscale = false werken anders kun je bijv. ook niet met pixelfonts werken in promotie cd-rom's :)...

Verwijderd

Topicstarter
De hele cd is gemaakt op 800x600, maar ik wil gewoon dat die jpg's ook op een beeldschermresolutie van 1024x768 enigszins duidelijk leesbaar zijn.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

maar wat Seraph zegt is toch ook goed, je designed de hele meuk op 800x600 heeft iemand een screen resolutie van 1024x768 1600x1200 of wat dan ook dan komen er zwarte randen om heen te staan.

Vind het een beetje zinloos om te ontwerpen op 800x600 of 1024x768 als er ook nog tig andere resoluties zijn.

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/fscommand_projectors.htm

je zet fullscreen aan en allowscale uit.

http://groups.google.com/groups?hl=nl&q=flash+detect+screen+resolution

zoeken had je ook kunnen vertellen dat flash het niet kan, maar dat het via javascript moet.

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat ie altijd fullscreen is. Is het dan mogelijk om dat javascript op de achtergrond uit te voeren zonder dat de gebruiker er iets van merkt?

Hoe moet ik dit precies doen, ben een noob wat betreft JS.

Kan iemand me een globale opzet geven van de opzet (op achtergrond en de aanroep ervan)??

Verwijderd

Tjah zou zo geen JS weten en of dat kan, maar kunt iig de bezoeker door een klein menutje kunnen laten kiezen tussen 800*600 en 1024*768, daarna een projector inladen/openen van de juiste schermresolutie.

Verwijderd

Topicstarter
hebben we al overwogen, maar we willen het het liefst automatisch laten uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Onderstaand voor degenen die met hetzelfde probleem zitten:

Je kunt gewoon de beeldschermresolutie inlezen van de PC. (OOK in Flash 5) door middel van het volgende actionscript:

x = System.capabilities.screenResolutionX;
y = System.capabilities.screenResolutionY;

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op donderdag 11 april 2002 10:06 schreef Sneakys het volgende:
Onderstaand voor degenen die met hetzelfde probleem zitten:

Je kunt gewoon de beeldschermresolutie inlezen van de PC. (OOK in Flash 5) door middel van het volgende actionscript:

x = System.capabilities.screenResolutionX;
y = System.capabilities.screenResolutionY;
hmmz, handig, maar volgens mij is dit pas mogelijk vanaf flashMX, flash 5 ondersteunt het denk ik niet.

http://www.macromedia.com/support/flash/documentation/flash_mx_errata/flash_mx_errata03.html hier staan nog wat meer System.capabilities code :)

Verwijderd

Topicstarter
nee klopt, maar als je Flash MX en Flash 5 hebt, kun je deze variabelen in de fla opnemen en in MX een keer opslaan.

Hierna kun je dit bestand gewoon in Flash5 openen, bewerken en opslaan en blijft het gewoon werken!!!

RAAR HE!
Pagina: 1