Toon posts:

Wat is een goeie/betaalbare 1U servercase? Raid?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een windows 2000 servertje samenstellen met een 1U behuizing.

:? Wat is een goeie? Ik zag in de Viddel/Tweakersshop een Procase Rackmount 1U/ IPC-C1R (http://viddel.shop.tweakers.net/?action=overzicht&groep=3). Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand een leukere voor een lagere prijs, want 400 euro is best veel poen...

:? Enne, voldoet één gewone IDE harddisk? Of beter 2HD's RAID erin pleuren? In geval van raid: welke/hoe/waar te koop/hoe duur ongeveer?

Thank joe alvast very much,
Micha

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, Windows 2000 op een server... nouja, laat ik me van het OS maar weinig aantrekken :). Ik weet niet precies hoe het zit met Windows 2000, maar opzich kan een webserver makkelijk draaien op een 7200RPM HD gewoon op IDE.

Wat betreft de 1U case, Procase kasten staan bekend om hoge kwaliteit en als je even kijkt met de search vind je vast wel iets kwa ervaringen :)

Er zijn trouwens nog meer 1U kasten te koop behalve die van Procase hoor, maar erg veel goedkoper zijn deze dingen niet. Zie hiervoor de Pricewatch.

P.s: [topic=309815/1/150]

Verwijderd

Topicstarter
'kwist het! gezeur over het platform :+

maar okee bedankt voor de info!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:25

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Voor de snelheid is 1 schijf meestal wel genoeg.
Voor de veiligheid is een RAID 0+1 (mirror en stripe) natuurlijk beter. En een beetje server-mobotje moet dat toch wel ondersteunen. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve