Toon posts:

als user win-schijf read/write mounten bij opstart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt het al:
Ik wil graag een windows-schijf automatisch laten mounten.
Dit lukte mij al wel,...maar ik had dan als gewoon gebruiker géén schrijfrechten tot die schijf.
Ik heb alle mount-man-pages en info-pages al enkele keren doorgewerkt... veel opties geprobeerd met suid, gid=501 en weet ik 't wat allemaal nog meer.
Ook zoeken op linux-mandrake.com en google.com leverde niet precies op wat ik zocht.

ik gebruik momenteel de volgende regel:

/dev/hda5 /mnt/win_d vfat users,iocharset=iso8859-15,codepage=850,rw,noauto 0 0
Ik het nú als user wél schrijftoegang tot de schijf. MAAR ik moet nu dus nog wél télkens eerst handmatig de schijf mounten, voordat ik er toegang toe heb... |:(
!wanneer ik de 'noauto' verwijder wordt de schijf wel automatisch gemount,... maar kan ik er als user weer niet op schrijven ;(

--> Kan iemand mij vertellen hoe ik als user de schijf automatisch kan laten mounten en tóch direct schrijf-toegang tot de schijf heb???

bvd voor de reply's
[ik ben hier namelijk al de hele avond/nacht mee bezig :Z]

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Als het een ntfs schijf is zou ik ze niet read/write mounten, maar alleen read!

Edit: Vfat zie ik staan |:(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
werkt dit:
code:
1
/dev/hda5 /mnt/win_d vfat users,iocharset=iso8859-15,codepage=850,rw,uid=501,gid=501

niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 01:25 schreef blaataaps het volgende:
werkt dit:
code:
1
/dev/hda5 /mnt/win_d vfat users,iocharset=iso8859-15,codepage=850,rw,uid=501,gid=501

niet?
Gotver,.. jullie zijn echt wel goed :7
'T werkt gewoon: ik denk dat ik ga flauwvallen.
Na uuuuren leeswerk en meer dan 25 keer m'n schijf opnieuw mounten nogsteeds geen resultaat.
1 postje op tweakers.net --> && Hoera. 't lukt (Ik zal waarschijnlijk bovenstaande combinatie per ongeluk hebben overgeslagen of niet helemaal goed hebben ingevuld |:(]...

(nu alleen nog ff die irritante icoontjes van m'n desk verwijderen die mandrake er automatisch neergooid :( )