[IIyama 454] Wit randje

Pagina: 1
Acties:

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:27

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
Kneiters, Ik ben sinds kort een blije bezitter van een vision master pro 454.
nu hebbik mijn oude scherm (17" Sony multiscan 200ES trinitron) scherm naast de nieuwe IIyama staan en ze beide aangesloten op Matrox G400 Dualhead :9~

nou werkt het puik, en ik heb een MEGA bureaublad :9
maar, op mijn nieuwe scherm (iiyama) is mij opgevallen dat er naast een zwart lijntje aan de rechter kant een wit lijntje omheen komt, en dit valt op! je raakt er op ten duur wel aan gewent, maar ik wil graag weten of dit erger kan worden en of ik er meej terug moet naar de winkel.

Heb de monitor ook al geprobeert op GeForce 2 GTS, maar daar had ie het ook. ook hebbik allebij de poorten achter het beeld geprobeert, maar helpt ook niet.

het 2e scherm (sony) heeft dit niet. maar dit kan ook komen doordat die een stuk minder scherp is.

ik heb ook al geprobeert m'n oude scherm uit te zetten wegens inteferentie, maar helpt niet.

dus mijn vraag, heeft iemand ook dit probleem en misschien een oplossing en of ik terug moet met 't ding en of ik terug mag :)

sorry voor't lange stuk tekst ... :)

I don't ride fast, i fly low

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
*schop* ... niemand ? :'(

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Ik heb ook zo'n scherm, heb je hem misschien op Movie staan? Kies anders eens picture of tekst, wordt ie beter van.

Meh ...

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Heb er ook een, maar ben er niet echt tevreden over. Zeer onscherp in de hoeken en als je lichte vlakken op een donkere ondergrond hebt, geeft dat flinke schaduwen.

Prepare for unforeseen consequences

• jelmo

jelmo

A.K.A. jelmo

Topicstarter
neej staat op text en dus niet op movie (word een movie ook niet echt beter op :) )

en ik vind wle goe beeldscerm voorderest hoor

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ook ik heb de VMP 454, en op een paar kleine geometrische afwijkingen na, ben ik er erg tevreden over hoor....

Verwijderd

Dit heb ik dus ook met mijn gloednieuwe Vision Master 454. Hij hangt aan een Matrox G200'je, dus dat zou 't probleem in principe niet moeten zijn (stukken betere filters dan in moderne 3d kaarten afaik), maar 'k heb 't probleem ook als-ie aan een Dell Inspiron 8100 hangt (NVidia geforce2go). Ik draai nu in 1600x1200 @85 Hz (XFree86 met 100 dpi fonts roels!).

Ik zie overigens ook een hinderlijke schaduw aan de linkerrand van 't scherm. Iemand anders die daar ook last van heeft of is dat echt mijn G200'je die 't stiekem toch niet helemaal trekt?

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:42
Ik heb dat scherm ook en het probleem wat je hebt komt bij mij niet voor. Kan zijn dat je een keer een tik op de zijkant van je monitor moet geven (zie ook gebruiksaanwijzing) omdat er twee draden tegen elkaar aan zitten. Heb overigens geen last van schaduwvlakken en dat zoort zaken zelfs in de hoeken is het beeld normaal, zelf op 1600 x 1200 en dat op een GeForce 2MX400, wel van Leadtek, de fabrikant met de "betere filters".

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:39
Op maandag 03 juni 2002 11:30 schreef Tabsels het volgende:
Ik zie overigens ook een hinderlijke schaduw aan de linkerrand van 't scherm. Iemand anders die daar ook last van heeft of is dat echt mijn G200'je die 't stiekem toch niet helemaal trekt?
Ja, ik heb ook een lichte schaduw aan de linkerkant van het scherm, deze wordt na een tijdje, +/- half uur wel wat minder, overigens wanneer ik het scherm aanzet wil er ook wel eens z'on rood achtige magneet vlek verschijnen :? en dat ook met een leeg bureau/lades. :( Verder perfect scherm :).....

Verder, wat KlereBak zegt, dat klopt idd, staat in de handleiding, wie weet helpt het. Niet TE hard slaan iig ;)

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
inderdaad , aan de linkerkant is het iets minder scherp
ik heb die getest door mijn explorer schermpje van rechts naar links te verplaatsen :)

ik heb een ander klein probleempje,

als ik witteletters op zwarte achtergrond (of heel donker andere kleur) heb dan zijn de letters ooit niet puur wit

dit heb ik ook ooit als het lettertype redelijk klein is
bij witte achtergrond en zwarte letters

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 15:11 schreef KlereBak het volgende:
Kan zijn dat je een keer een tik op de zijkant van je monitor moet geven (zie ook gebruiksaanwijzing) omdat er twee draden tegen elkaar aan zitten.
Helaas, dat was 't niet. Ik heb Iiyama gebeld en ze gaan me een nieuwe VGA kabel sturen. Hopen dat dat 't is. Anders toch maar eens met de winkel waar ik 'em vandaan heb gaan babbelen of 'ie niet te ruilen is voor een ander merk beeldkanon.

Wel vaag, betaal je E. 500,-, heb je nog een gaar beeld :(

Verwijderd

Op maandag 03 juni 2002 20:34 schreef Tabsels het volgende:

Ik heb Iiyama gebeld en ze gaan me een nieuwe VGA kabel sturen.
Ik heb de "nieuwe" kabel ontvangen, en hij heeft dus exact 't zelfde typenummer als de "oude" kabel. Overigens lost-ie 't probleem niet op.

Ik heb iiyama 2 digitale foto's gemailed:

plaatje van mijn 454 aan een NVidia Geforce2go

zelfde maar dan aan mijn G200je

Oh, ja, dat is inderdaad de iiyama site. Na lang experimenteren (toch wel 2 seconden) bleek die 't meest geschikt te zijn om 't probleem te demonstreren :)

Is dit wat anderen ook zien? Anders toch maar eens collectief actie gaan ondernemen.

edit:
laat ik sociaal zijn en linken naar plaatjes ipv. ze te inlinen

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 15:05 schreef Tabsels het volgende:
Ik heb iiyama 2 digitale foto's gemailed:
Ik zie heel die lijntjes niet die jij bedoelt.
Omcirkel ze eens als je wil.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 16:47 schreef wwillem het volgende:

Ik zie heel die lijntjes niet die jij bedoelt.
Omcirkel ze eens als je wil.
daaro

Als je 't origineel gaat bekijken dan zie je dat dat wittige naast de zwarte tekst echt niet de bedoeling is.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 06 juni 2002 17:53 schreef Tabsels het volgende:

[..]

daaro

Als je 't origineel gaat bekijken dan zie je dat dat wittige naast de zwarte tekst echt niet de bedoeling is.
Tsjah, op zo'n plaatje vind ik het toch niet zo duidelijk (ik zie het nu wel).
Lijkt mij niet zo irritant, maar als je de monitor in het echt ziet is het misschien anders...

Verwijderd

Heb ook een vision master pro 454 maar bij mij is er geen wit randje te zien. Zal dus wel een fabrieksfout zijn. Denk dat ik wel terug zou gaan zo'n monitor kost immers veel geld.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 18:07 schreef wwillem het volgende:
Tsjah, op zo'n plaatje vind ik het toch niet zo duidelijk (ik zie het nu wel). Lijkt mij niet zo irritant, maar als je de monitor in het echt ziet is het misschien anders...
Nou, 't is vooral dat tekst en andere dingen die nogal veel contrast hebben (lijntekeningen zoals in Visio bijv.) gewoon een stuk minder scherp zijn.
Op donderdag 06 juni 2002 18:19 schreef fooly5 het volgende:
Heb ook een vision master pro 454 maar bij mij is er geen wit randje te zien. Zal dus wel een fabrieksfout zijn. Denk dat ik wel terug zou gaan zo'n monitor kost immers veel geld.
Het zou eventueel ook nog een probleem met een specifieke serie kunnen zijn. Wat is de productiedatum van jouw monitor (staat achterop)? Bij mij staat er maart 2002.

Verwijderd

december 2001

Verwijderd

Net aan de telefoon gehangen met Iiyama. Teleurstellend nieuws:

Volgens Iiyama ligt dit aan 't type beeldbuis (sleuvenmasker) en is 't niet met een reparatie te verhelpen. Wat ik nog kan proberen is 't contrast omlaag gooien en kijken of 't dan acceptabel(er) wordt.

Een ander alternatief is uitkijken naar een monitor zonder sleuvenmasker (alle Iiyama VisionMasters (dus zonder 'Pro') hebben een gewoon schaduwmasker), maar dan zit ik bij Iiyama al gauw op een MS101D (21", E. 780,-) als ik dezelfde resolutie (1600x1200 @85hz) wil draaien.

Dus voor alle mensen die een nieuwe monitor willen kopen en veel met tekst werken (proggers bijv.): koop *geen* monitor met sleuvenmasker tenzij je witte randjes langs donkere tekst en lijntjes kunt tolereren.

edit:
visionmaster, niet viewmaster

Verwijderd

Vreemd hoor, dat o.a. sony beeldschermen met sleuvenmasker en mijn oude Pro 17" er geen last van hebben. Volgens mij is het een slappe smoes van iiyama om er onderuit te komen dat ze geen fatsoenlijk beeldschermen meer kunnen maken.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

sorry voor late kick, maar heb een probleem dat ik rechts in beeld naast schuifbalken een witte lijn heb lopen.

Als ik met de muis erover heen ga, wordt ie soms ietsje feller op dat stukje.

Is dit ook schaduw?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

deze 454 heeft geen problemen. behalve dan dat het een beetje minder scherp aan de randen van het scherm is dan in het midden maar ja. welk scherm heeft dat niet...

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1