Toon posts:

Netwerkkaart met verminking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een collega hebben een discussie. Hij beweert dat een Intel netwerkkaart voor teveel CRC errors zorgt en niet betrouwbaar is. Een Realtek kaartje heeft dit probleem niet. Daarom is mijn vraag:

Hebben jullie veel CRC errors / packetloss etc. met jullie netwerkkaart? Zo niet, welke gebruik je? Zo ja, waarom gebruik je hem dan nog steeds?

Ik wil inzicht krijgen voor de beste netwerkkaart onder de € 50,- grens.

Verwijderd

Mijn ervaring met die Intels zijn juist heel goed. En we hebben er toch aardig wat bij klanten staan. Nee ben er heel tevreden over.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

tweakerbee

dus..?

ALS er al een verschil in CRC errors zou zijn is dat in het voordeel van Intel. Geen twijfel mogelijk. Voor huis/tuin/keuken-gebruik zijn Realteks het gunstigste geprijsd...

You can't have everything. Where would you put it?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zelf gebruik ik een accton, 3com en een sitecom (deze 3 zitten allemaal achter elkaar) en heb er vrijwel geen last van.

Inet --> ACCTON ->Freesco-> 3COM -> HUB -> SITECOM -> computer.

verder zit er nog een Dynalink PCMCIA in het netwerk, een skymaster en een sis integrated NIC (notebook) en heb er geen grote problemen mee, alleen die skymaster is brak.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

ik HEB een intel based NIC (van compex) en mijn ervaring is erg goed met het ding, de huis tuin en keuken realtekjes zijn ook goed en goedkoop dus ja.... keuze te over zeg maar

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond het ook al een sterk verhaal dat Intel kaartjes teveel verlies hebben van data.. maar ja.. hij beweerde hoog en laag dat het zo was. Iemand misschien een URL waar zijn ongelijk staat? :)

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/459269 lijkt me wel een goeie inmiddels. :)

Ik heb ook Sitecoms en Realteks, en die gaan als de brandweer.

Forza Mucca!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Laat die gozer maar bewijs leveren dat de intel netwerkkaarten slecht zijn.
De netwerkkaarten van intel zijn gewoon goed. Verhalen over meer CRC errors zegt denk ik meer over zijn technische kennis dan over intel :)

Ik gebruik trouwens 4 realtek netwerkkaarten en 2 3COM (1 had ik er al en een ander gekregen), maar die werken ook prima. Helemaal voor wat ze kosten.

Verwijderd

Ik heb een Intel Pro100+ Managment adapter en nooit problemen mee gehad.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn ze allebij gewoon goed. Alleen de Realtek leunt meer op je processor dan de Intel.

They made me do it.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op vrijdag 05 april 2002 09:28 schreef Stylzz het volgende:
daar heb ik er ook 2 van en ze werken echt perfect. naar mijn mening beter dan 3com 3c905b's

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 09:28 schreef Stylzz het volgende:
Same here, perfect dingetje!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16

MaNdM

1000-dingen-doekje

zijn er uberhaupt wel ECHT slechte NIC's?
volgens mij alleen snelheidsverschil, maar werken doen ze allemaal toch? :?

* MaNdM heeft realtek, intel, 3com en HAD ook accton

To be determined...

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 11:59

rontemp

MUHAHA

van realtech en 3com pci nic's kun je bij eigenschappen geavanceerd, zelf een mac-adres invoeren. Handig als cello op je mac locked, of als je een reserve server standbye wil hebben die een zelfde netwerk ID (mac) heeft. De onboard intel nic van mijn compaQ laptop kan dat niet :( . De onboard nic van mijn ecs weer wel :+ . Dit is een feature die bij aanschaf van belang kan zijn. Ik ben verder nog geen slechte NIC's qua transfer tegen gekomen, maar in middelgroote tot groote netwerken lijkt mij 3Com de beste keus

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Op vrijdag 05 april 2002 11:53 schreef MaNdM het volgende:
zijn er uberhaupt wel ECHT slechte NIC's?
volgens mij alleen snelheidsverschil, maar werken doen ze allemaal toch? :?
Er zijn wel slechte nic's hoor. Neem mijn Siemens OfficeLan 10/100 TX. Die is echt bagger. Ik heb hem namelijk per ongeluk door laten branden. >:)

Maar ff serieus. Slechte netwerkkaarten worden gewoon niet genmaakt. Als zo'n Intel kaart echt zo slecht is als die vriend van jou zegt dan waren ze nu allang niet meer in business. Imho meer iemand die de klepel heeft laten luiden maar niet weet waar de klok hangt (euh, of andersom). Als je met zo'n verhaal aan komt moet je dit kunnen ondersteunen met bewijzen.
Pagina: 1