Router en Mxstream

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Ik heb een Router gekocht.. type DayTek Vigor..

Daarbij heb ik ASDL (ISDN) van KPN MXSTREAM en planet Inetrnet. Dit alles is nieuw.. Nu wilde ik 2 computers aan de router hangen en zo verbinding met het internet delen. Op de ene computer draait windows xp en op de andere draait Windows 98.

Nu heb ik naar mijn weten het ASDL modem goed geinstalleerd .. Line Sync staat te knipperen en PWR is groen. Er loopt een UTP naar de WAN ingang op de router.

Als ik op de computer met windows XP de router tools installeer gaat dat allemaal zoals het zou moeten. Ik krijg verbinding en en stel PPTP naar mijn mening naar behoren in. Maar ik krijg helemaal geen verbinding met internet.. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn

Alvast bedankt!!!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 23:24 schreef ilovetechno het volgende:
Nu heb ik naar mijn weten het ASDL modem goed geinstalleerd .. Line Sync staat te knipperen en PWR is groen. Er loopt een UTP naar de WAN ingang op de router.
Daar gaat het al fout, die hoort constant te branden, check je splitter aansluitingen

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ilovetechno
Dat is nu gedaan.. lampje brand constant.. alleen nog geen verbinding

• blackd
  • Niet online
Krijg je foutmeldingen in de configuratie van je DrayTek? Niet toevallig @provider-adsl-basic oid toe te voegen aan je username?

• ilovetechno
Nee helemaal niet...

(bytheway tof dat je even helpt)

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al zonder router verbinding gemaakt met het internet? En btw, de ROUTER maakt je verbinding nu en creeert een LAN tussen je 2 pc's: Dus niet zelf proberen te connecten maar je LAN verbinding inschakelen. (Ik heb trouwens ook zo'n router, Vigor 2200E)

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb ook die router met isdn. Er staat een mooie guide op de site van XS4all. Denk er aan om de gateway op je pc installeren en de DNS nummers op je pc en router te zetten. Gebruik je ook wel goede ip nummers?

Flickr

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

D'is in december geweest dat ik voor het laatst een DrayTek met ADSL heb opgeleverd, dus hou me ten goede

Die DrayTek neemt het PPTP gedeelte al op zich (als je tenminste de goede versie hebt).
Bij je PC hoef je alleen een netwerkverbinding in te stellen, zet 'm eens op 192.168.1.2 metmask 255.255.255.0 en stuur een ping naar je Draytek (die heeft standaard een 192.168.1.1 adres).

Nu kun je je router via de webinterface verder configgen, zonder dat je op je XP/win98 clients iets met een VPN adapter hoeft te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 23:44 schreef Dave Schalk het volgende:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win2000.html

Heb je dit al doorgelopen?
En even combineren met de volgende instellingen:
http://web.planet.nl/klantenservice/helpdesk/serverinstellingen.html (Planet)

Pagina: 1