Toon posts:

Celeron crasht met L2 ECC enabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een Celeron 800 op m'n BX-je geprikt. In W98 werkte alles vlot maar in WinXP hing die altijd na enkele minuten vast met een melding dat ik 'L2 Cache ECC Checking' uit moest zetten. Ik dat dus gedaan en nu loopt ie als 'n klok.
Heb ook op GoT wat info gevonden hierover. Maar kan er iemand mij verklaren waarom ik dat moet uitschakelen onder WinXP?? Wat is het voor-/nadeel?

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Op donderdag 04 april 2002 23:22 schreef lupuske het volgende:
Heb vandaag een Celeron 800 op m'n BX-je geprikt. In W98 werkte alles vlot maar in WinXP hing die altijd na enkele minuten vast met een melding dat ik 'L2 Cache ECC Checking' uit moest zetten. Ik dat dus gedaan en nu loopt ie als 'n klok.
Heb ook op GoT wat info gevonden hierover. Maar kan er iemand mij verklaren waarom ik dat moet uitschakelen onder WinXP?? Wat is het voor-/nadeel?
ECC checkt voor errors, en is dus iets stabieler, maar meekt 99% van de gevallen niets uit, laat dus maar lekker uit staan... (staat hier ook uit, en ik denk bijna overal)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stomme vraag, maar is je moederbord voorzien van de nieuwste bios-versie? Ik heb namelijk eerst ook meegemaakt dat door een ietwat te oude bios een pc moeilijk deed onder Windows XP en Windows 2000 Professional.

Volvotips.com