Toon posts:

[PHP/HTML] type=image i.p.v. type=submit in POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag wat standaard submit buttons veranderen in .gifjes. Ik dacht altijd dat dat zo kon maar volgens mij begrijp ik iets niet helemaal goed.

Als ik in een <input> tag, "type=image" wil gebruiken i.p.v. de normale "type=submit"... moet ik dan nog iets speciaals doen om de variable binnen te krijgen?

Bijvoorbeeld... dit test scriptje laat dus altijd "no" zien:
(script testscript die zichzelf aanroept d.m.v. een POST)
PHP:
1
<? if (isset($test123)) print "yes";   else print "no";?><form name="form1" method="post" action="testscript.php"><input type="image" name="test123" src="http://www.domein.com/button.gif" value="Dit is de waarde"></form>?>

Iemad enig idee hoe ik "Dit is de waarde" terug kan krijgen in $test123 :?

Verwijderd

Ik meen dat type="image" ook als submit wordt gezien. Doe voor de grap eens
PHP:
1
<?print_r($HTTP_POST_VARS);?>

Volgens mij krijg je als waarde een x en y coordinaat van waar op het op het plaatje is geklikt.

Verwijderd

Als je een 'gewone' button maakt, zoals hieronder:
code:
1
2
3
<form action="action.php" method="post">
  <input type=submit value="klikkuh!">
</form>

dan is de value van de knop niks anders dan de tekst die verschijnt in de knop.

Een knop gebruik je om waarden van andere <input>'s door te geven aan de "action.php", dus krijg je zoiets:
code:
1
2
3
4
<form action="action.php" method="post">
  <input type=text name=form_name>
  <input type=image src="plaatje.gif">
</form>

Hij geeft nu de de waarde die je hebt ingevuld in het textvakje door als variabele $form_name.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Het leuke van image is is dat hij precies de coördinaten doorgeeft van waar je op het plaatje klikte.

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als jij in een form gewoon op enter drukt geeftie de value van de submit knop NIET mee.

Als jij wil weten of je form gesubmit is adh van een variabele dan moet je gewoon een
code:
1
<input type="hidden" name="....." value="....">

maken.

Deze zal ALTIJD, hoe et form ook gesubmit wordt, doorkomen.