Toon posts:

Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe pc, (amd athlon enz...).. en wou mijn oude systeem natuurlijk niet kwijt, en kocht een nieuwe kast en deed daar mijn jetway, PIII 733, TNT-2 en andere spullen in.

Alles ging er goed in, en ik zet hem aan, alles normaal. Totaan het opstarten van windows 98 se (stond nog op de HD). Na een beetje onderzoek ben ik er achter dat hij de Seagate 15 GB 5200 RPM HD niet herkent, (ook na puzzelen in de bios niet :@)

Iemand een idee, (master/slave zit goed, IDE kabel en voeding aangesloten).

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

het kan zijn dat je HDD's in een bepaalde jumpersetting niet willen samenwerken met elkaar, mijn WD wil niet altijd even makkelijk samenwerken met andere merken (staat standaard op stand alone etc.) tog nog ff jumpers nakijken dan?

To be determined...

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:10

talin

ES-MA

zat er in die kast een andere voeding of is de oude voeding mee verhuisd ?

of er is iets misgegaan met je ide kabel ?

kan er nog meer mis zijn ..... ff denken .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu wel ff spoken :D..
cd-rom eraf (zitten i.v.m. gebrek aan IDE kabels aan de zelfde !!!)kijken wat ie dan doet, jullie horen het nog...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
werkt hij wel goed in je andere PC :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 09:42 schreef Hielkej het volgende:
werkt hij wel goed in je andere PC :?
ja... (was nog op het zelfde mobo, en hetzelfde alles (alleen kast, cd lezer, fdd is nieuw.)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff geknutseld..
als ik de CD-ROM loskoppel doet de HD het wel...
Maar zonder CD-ROM kan ik niks... :@

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Op vrijdag 05 april 2002 10:55 schreef Vrieskerel het volgende:
ik heb net ff geknutseld..
als ik de CD-ROM loskoppel doet de HD het wel...
Maar zonder CD-ROM kan ik niks... :@
Dan staan ze dus beide op Master (of slave). gewoon je CDROM op Slave zetten en je HD op Master en het zou moeten werken

Wacht ff... je kan wel Win98 starten, maar je HD word niet gevonden? En je hebt je CD-ROM op die IDE kabel zitten??

Dus je hebt 2 HD's? en een CD-ROM? Allemaal op 1 IDE kabel? Dat kan niet hoor! :P

Als ik jou was zou ik het toch ff proberen in de 'originele' stand (dus ff een IDE kabel uit je nieuwe systeem proberen in je oude)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 10:57 schreef RainManX het volgende:

[..]

Dan staan ze dus beide op Master (of slave). gewoon je CDROM op Slave zetten en je HD op Master en het zou moeten werken

Wacht ff... je kan wel Win98 starten, maar je HD word niet gevonden? En je hebt je CD-ROM op die IDE kabel zitten??

Dus je hebt 2 HD's? en een CD-ROM? Allemaal op 1 IDE kabel? Dat kan niet hoor! :P

Als ik jou was zou ik het toch ff proberen in de 'originele' stand (dus ff een IDE kabel uit je nieuwe systeem proberen in je oude)
zonder CD-rom kan ik windows 98 wel starten...
ik heb maar 1 hd, en 1 cd-rom...

(was ik onduidelijk of ben jij d*m :D :P)... doesn't care...

probleem is opgelost zoals jij zei: cd-rom master, hd slaafje..

Thanks..

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 12:14

Rashann

Zoek de hond...

Op donderdag 04 april 2002 22:35 schreef Vrieskerel het volgende:
Alles ging er goed in, en ik zet hem aan, alles normaal. Totaan <B>het opstarten van windows 98 se</B> (stond nog op de HD). Na een beetje onderzoek ben ik er achter dat hij de Seagate 15 GB 5200 RPM HD niet herkent, (ook na puzzelen in de bios niet :@)
Op vrijdag 05 april 2002 11:44 schreef Vrieskerel het volgende:

[..]
ik heb maar 1 hd, en 1 cd-rom...
(was ik onduidelijk of ben jij d*m :D :P)
Ik dacht hiermee dat Windows dus wel wilde opstarten maar daarna die schijf niet vond, dus mijn conclusie 2HDD's - 1 CDROM :)

Maar ja, ik ben dom :+ (zie mijn bootprobleem topic :P )

If nothing is written below, I was the last to reply...

Pagina: 1