"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Verwijderd
hoe kan er nou al een
Veelgestelde·vragen·over·het·Multi-PC·Modem
zijn als dat ding nieuw is
[/bijdehand]
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
interessant
misschien kan ik mijn modem wel inruilen?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het heeft bij mij best een tijdje geduurd voordat ik mijn buurvrouw kon overtuigen van het nut van het tweaken van het modem (deel met haar de verbinding namelijk) ook vanwege de garantiekwestie, maar dat is nu niet meer aan de orde natuurlijk
daar staat 10 mbit.
Verrek, je hebt gelijk, had ik ff gemist[b]Op donderdag 04 april 2002 22:47 schreef
daar staat 10 mbit.
Okee wie wil nog een ongetweakte alcatel modem?
39
Onder het kopje prijzen staat €320, maar dat is alleen bij een nieuwe aansluiting! Dus dat wordt nog een stukkie meerOp vrijdag 05 april 2002 10:42 schreef Homedisc het volgende:
Hmmzz, wie weet wat zo'n modem los gaat kosten?
tja die speedtouch die je nu bij mxstream krijg gebruikt ook 10 mbit. ik heb hem getweaked en aan een switch gehangen zodat de rest van m'n netwerk wel op 100 werkt. dat zou je hier natuurlijk ook kunnen toepassen, maar het kost wel weer geld.Op vrijdag 05 april 2002 02:08 schreef BzrK het volgende:
ugh 10Mbit... niemand gebruikt dat toch meer?
Voor degenen die hun modem al getweaked hebben...Lees dit stukkie eens door en kijk goed naar het plaatje
Tijdens de installatie wizard krijg ik de volgende foutmelding: The Wizard was unable to find any Alcatel Speed Touch devices on your network
Herstart uw computer en start de installatie wizard opnieuw. Mocht dit niet helpen, zet dan de TCP/IP-instelling van de ethernetkaart van uw computer op DHCP en herstart uw PC opnieuw.
Rara wat voor modem gaan ze nu leveren?
NATUURLIJK!!!!!!!! DE ORIGINELE SPEED TOUCH PRO!
Dit is toch een logische stap of niet soms?
Ze zagen dat mensen hun modem vernachelde dmv van een mod, dus wat doen ze ze gaan het gemodde modem aanbieden, maar dan het echte daadwerkelijke model! Da's toch simpel!
Hier kijk maar:

En dames en heren, applaus want hier komt ie:
Dit is'm!

Zie je het verschil met het ding wat je nu hebt
Ja hoor! er staat geen home meer op en de achterkant van het ding bevat 5 extra poorten en er zit een andere chip op... Voor de rest is het ding echt identiek aan die die je nu thuis hebt staan (ongetweaked dan hé!)
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Dan wordt het dus de vraag hoe de pijs van het 'nieuwe' modem zich verhoudt tot die van het oude modem met daarachter een (hardware)router....
Dan denk ik dat toch veel mensen die geen computerleek zijn, zullen kiezen voor een oud type modem, dat tweaken, en daarachter een hub/switch hangen. Ik denk dat dat goedkoper is....
Sterker nog, dit nieuwe type is gewoon veel duurder eigenlijk voor de normale thuisgebruiker!Op vrijdag 05 april 2002 15:20 schreef ErHa het volgende:
Dus eigenlijk het belangrijke verschil is de ingebouwde hub.
Dan wordt het dus de vraag hoe de pijs van het 'nieuwe' modem zich verhoudt tot die van het oude modem met daarachter een (hardware)router....
Dan denk ik dat toch veel mensen die geen computerleek zijn, zullen kiezen voor een oud type modem, dat tweaken, en daarachter een hub/switch hangen. Ik denk dat dat goedkoper is....
Het enige voordeel is de ingebouwde firewall die wel hendig is
Maar voor de rest is het gewoon een tweaked versie met een hubbie erin!
Aangezien een hubbie nog geen € 50,- kost voor 5 poorts is het dus veel duurder!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Dus kan je net zo goed het oude type tweaken, want dan heb je ook spontaan ineens een firewall erbij die goed genoeg is voor normaal thuisgebruikOp vrijdag 05 april 2002 16:24 schreef zwahiel het volgende:
Het enige voordeel is de ingebouwde firewall die wel hendig is
yep, het enige van dit "nieuwe" modem is dat er een hubbie ingebouwd zit... En dat je 'm niet hoeft te tweaken...Op vrijdag 05 april 2002 16:35 schreef ErHa het volgende:
[..]
Dus kan je net zo goed het oude type tweaken, want dan heb je ook spontaan ineens een firewall erbij die goed genoeg is voor normaal thuisgebruik
Kost een paar 's extra en dan heb je in principe gewoon nogsteeds het zelfde als Ÿ van alle tweakers thuis heeft staan!
Maar ach het is KPN hé! Het is "NIEUW!!!" ....